Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

jerseph

Citat från: toblov skrivet torsdag 30, Juni 2016, 20:02:55
Silverspot går som tåget. Närmar sig 19 usd/oz med stormsteg! GSR på snart under 70, det var länge sedan.
Citat från: zupay skrivet torsdag 30, Juni 2016, 21:13:20
Härliga tider!

Fin känsla att ligga plus på allt silver jag nånsin köpt  8)

Don't jinx it!

LongJohnSilver

Fattar inte hur silvret slog igenom resistansen vid 18.25 OCH 18.75. Stod och tittade igår på spotten vid 18.76 och tänkte "Nej, den bryter aldrig igenom 1875 idag," Tji fick man. Om det inte blir en pullback nu tillbaka mot 18.00 så lär vi få se en snabb prisstegring upp mot 21.5 vilket är toppen från 2014. Men det är inte konstigt att silver stiger, det har laggat guld nu ganska länge. Guld bröt toppen från 2015 vid brexit medan silver aldrig slog igenom den. Nu är bullmarknaden bekräftad av både guld och silver imo. Både guld och silver har högre toppar.

LongJohnSilver

Citat från: zupay skrivet torsdag 30, Juni 2016, 21:13:20
Härliga tider!

Fin känsla att ligga plus på allt silver jag nånsin köpt  8)

Gratulerar! Härlig känsla när det slår om från rött till grönt. :D

Stackarn

I SEK verkar spot nu vara i nivå med 3 års högsta, vilket man ju får vara nöjd med så här inför helgen...

hasse_A

Kl 04:20 tyckte någon att nu får det vara nog med uppgången på silver. Det hade då blåst igenom $21 och  med en väldigt brant lutning uppåt.
Var kan man kolla försäljningen som åstadkom fallet med nästan $0.9 på mindre än 20 minuter ?

toblov

Troligen vinsthemtagningar. Silver har gått väldigt bra senaste veckan och fanns bog dem som möjligen ville säkra vinst när nu spot valde att hoppa upp över 21 usd/Oz.

ManoleteSTHLM

Tre attacker mot 20.50 och ett tydligt mönster. Klockan 04, 08 och 12 och med lägre toppar som följd - nu återstår det att se vad 12 attacken resulterar i för botten. De som kortar vill under 20.

Jag kan se vinsthemtagningar från investerare och hedgar för klockan 4 spiken. Sedan har det handlat om försvar av 50 dagars glidande medelvärdet.

ManoleteSTHLM

Fjärde attacken avslutad och toppade vid 20.75 men kunde inte hålla trots att vi stod och studsade vid 20.50 länge. Bra uppgång ändå men det hade varit sweet med att ta ut detta tekniskt viktiga stöd nu och fått ytterligare marginal ner och satt ytterligare högre golv. 

Dagens fyra "attacker" mot 20.50 syns bäst för veckografen i silver USD.

https://www.bullionvault.com/silver-price-chart.do

Krugerangel

Igår, Söndag, slog jag vad med en mynthandlare som har 20år i branchen.
Vadslagningen om 1Ozt gällde att silver skulle gå upp cirka en dollar i början på denna vecka eller ej.
Han litade på historien och menade att silver alldrig har gått upp en dollar på en dag. -Spelar ingen roll sa jag!
Jag fick till onsdag på mig men det ser ut som om jag inte behöver den extra tiden :P
Det känns skönt att ha säkrat sin ekonomi under helgen med +200 Oz.

Silver går upp och glad är den som har......

Krugern....

ManoleteSTHLM

Det var det för den här gången. Nu får vi se när nästa attack sker och hur mycket det kan gå ner innan en sådan chans dyker upp igen. Fundamenta finns kvar men momentum kanske försvann.

Krugerangel

När allt annat går upp och ner som en jojo så kommer naturligvis metall göra likadant.
Experterna snackar om +100$/Oz, rekord måste sättas förr eller senare.
En dollar på en dag är inte så mycket om nu den där silverunsen kommer att kosta flera hundra uns per styck.
Att dollar-ökningen satt från 19-20 är som att Island skulle vinna mot England i åttondelsfinal i fotboll.
Allt kan hända.
Eftersom GSR var på höga 80 igår så misstänkte jag att man korrigerar ner silver och ökar priset på guld idag.
Det är otroligt oförutsägbart att säga priset på metall i framtiden. Ett lotteri helt enkelt.

august

Citat från: ManoleteSTHLM skrivet tisdag 05, Juli 2016, 09:49:48
Nu får vi se när nästa attack sker och hur mycket det kan gå ner innan en sådan chans dyker upp igen. Fundamenta finns kvar men momentum kanske försvann.
Jag ser det positivt istället. Det sista jag vill se är panik (uppåt eller nedåt). När prisgrafen börjar bli vertikal så är det alltid fara å färde och hinner det katapulta sig uppåt för mycket så blir korrektionen längre. Så det var bra att det bromsade upp lite nu, istället för nödbroms lite längre fram.

Nej, ett jämt och fint småkrypande uppåt är perfekt, så att det inte triggas vare sig köppanik, regeländringar eller annat besvärligt.

Jag har så små krav, jag nöjer mig med ett par, tre procent i veckan :-)

kristensson

Blygsamma 3% i veckan känns rätt bra ( mer än 150% på årsbasis)

ManoleteSTHLM

Citat från: august skrivet tisdag 05, Juli 2016, 17:36:37
Citat från: ManoleteSTHLM skrivet tisdag 05, Juli 2016, 09:49:48
Nu får vi se när nästa attack sker och hur mycket det kan gå ner innan en sådan chans dyker upp igen. Fundamenta finns kvar men momentum kanske försvann.
Jag ser det positivt istället. Det sista jag vill se är panik (uppåt eller nedåt). När prisgrafen börjar bli vertikal så är det alltid fara å färde och hinner det katapulta sig uppåt för mycket så blir korrektionen längre. Så det var bra att det bromsade upp lite nu, istället för nödbroms lite längre fram.

Nej, ett jämt och fint småkrypande uppåt är perfekt, så att det inte triggas vare sig köppanik, regeländringar eller annat besvärligt.

Jag har så små krav, jag nöjer mig med ett par, tre procent i veckan :-)

Nej, inget duttande för då tar vi oss ingenstans. Vertikal spik upp med 100% till 40 redan imorgon skulle vara det mest njutbara. Ett års silverproduktion är värd 150 miljarder/kr och om den skulle vara värd 300 miljarder så är det fortfarande ingenting. Som ett exempel - de amerikanska investmentbankerna annonserade i dagarna att de ska lägga runt 300 miljarder på aktieåterköp nu under sommaren/hösten - hellre att mer pengar hamnar i ärligt silver och bland de arbetare som spränger, borrar och transporterar detsamma. Och givetvis hos oss småsparare som sparar i metallen.

ManoleteSTHLM

Spännande natt. Vi står inför viktiga tekniska nivåer uppåt för både silver och guld. För silver gäller först att ta 20 sedan kommer 50 dagars glidande medelvärde vid 20.50 (som skulle utlösa en teknisk bullish signal likt det som hände 2004). För guld gäller det att ta ut 1363, enligt Martin Armstrong och är det nåt han kan så är det sånt här, vilket skulle öppna upp för en resa mot 1400.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane