Goldmoney (BitGold) : Ett enkelt sätt att spara i guld.

Startat av mega_n, Söndag 24, Maj 2015, 03:54:24

Föregående ämne - Nästa ämne

mega_n

Citat från: Fantom skrivet lördag 13, Juni 2015, 08:10:50
Citat från: mega_n skrivet fredag 12, Juni 2015, 01:52:08
Citat från: Fantom skrivet Söndag 07, Juni 2015, 19:25:47
Undrar om det är värd att vänta ett tag till, tills de ska erbjuda 10 gram gratis guld? :)

Är inte 0.5 gram gratis guld för 5 minuter av din tid tillräckligt? Affärerna måste gå bra... ;-)

/H

Ja, även 0.005 gram guld tillräckligt för mig om den är gratis! ;D
Däremot jag vill inte missa framtida och ännu mer generösa erbjudande, som möjligtvis kommer snart, då de höjde erbjudande från 0,25 gram till 0,5 gram relativt snabbt. Och om jag förstår rätt man får inte registrera där mer än 1 gång, så de som gjorde registrering vid 0,25 gram, har nu missat 0,5 gram erbjudande (alltså missat 0,25 gram gratis guld!!!), så därför det lönar sig att vänta ett tag till, tills de höjer erbjudande för upp till 10 gram kanske! :)

OK. Lycka till!
Men en halv fågel i handen är ofta värt mer än tio i skogen... ;-)

/H

Frederyck

Testade precis att skapa konto via din länk mega_n och handlade för några 100 med ett AmEx för att se vad avgiften blir. Intressant!

mega_n

Citat från: Frederyck skrivet lördag 13, Juni 2015, 13:14:29
Testade precis att skapa konto via din länk mega_n och handlade för några 100 med ett AmEx för att se vad avgiften blir. Intressant!

Kul! Rapportera gärna vad kortavgiften blev vid köp... AmEx har väl lite högre avgifter än MC och Visa? Bäst är nog SWIFT banköverföring (och med SEPA när det aktiveras om det inte redan är gjort.)

/H

Frederyck

Citat från: mega_n skrivet Söndag 14, Juni 2015, 11:59:57
Citat från: Frederyck skrivet lördag 13, Juni 2015, 13:14:29

Kul! Rapportera gärna vad kortavgiften blev vid köp... AmEx har väl lite högre avgifter än MC och Visa? Bäst är nog SWIFT banköverföring (och med SEPA när det aktiveras om det inte redan är gjort.)

/H

Kostnaden för att använda AmEx-kortet blev 3,4%, så ja, det är lite dyrare.

Brageson

Varning! är detta för bra för att vara sant? Förmodligen.  >:(
Jag har nu i snart en veckas tid försökt att göra en återbetalning som skall ta 1-3 dagar enligt bitgold.
Inget händer och jag har skickat två email till supporten som förblir obesvarade. Tur att jag "bara" satte in en tusing.

För övrigt så har aktiekursen på bitgold halverats sedan introduktionen, inget vidare förtroende för företaget på börsen alltså.
Jag återkommer med ev. "redeem"-resultat men en varning är på plats just nu.

Brageson

Fick precis ett svar på mitt andra mail till supporten:

"The reason that your credit card redemption was unable to process is that due to gold price changes, your account did not have sufficient funds to withdraw the requested amount at the moment you initiated the transaction"

Fast det hade jag då. Så om priset för guld går ner efter att du försökt att få en återbetalning så går inte den igenom. Seriöst!
Och det medelas endast efter tjat på supporten!?
Jag har skapat med en ny "redeem" så får vi se vad som händer men jag avråder starkt att anlita detta företaget.

edit: "if you can't hold it, you don't own it" ....detta motto verkar allt mer rätt :-)

mega_n

Citat från: Brageson skrivet onsdag 17, Juni 2015, 21:28:12
Fick precis ett svar på mitt andra mail till supporten:

"The reason that your credit card redemption was unable to process is that due to gold price changes, your account did not have sufficient funds to withdraw the requested amount at the moment you initiated the transaction"

Fast det hade jag då. Så om priset för guld går ner efter att du försökt att få en återbetalning så går inte den igenom. Seriöst!
Och det medelas endast efter tjat på supporten!?
Jag har skapat med en ny "redeem" så får vi se vad som händer men jag avråder starkt att anlita detta företaget.

edit: "if you can't hold it, you don't own it" ....detta motto verkar allt mer rätt :-)

Det låter inte bra! Men för säkerhets skull kan alla därför vänta nu med att sätta in några nya egna pengar tills vi sett vad som händer och att de bevisar sig själva...

Jag vill verkligen inte pusha för dem ifall de inte är trovärdiga. Jag tror dock att de är trovärdiga men att de har lite problem med IT-systemen. Jag använder GoldMoney sedan länge och som nu är en del av företaget. Med det kan också bero på att deras system inte klarar anstormningen av nya kunder och att de nu ligger efter eller är underdimensionerade. Vänta därför och se...

Aktiekursen veckorna efter en nyintroduktion säger inte så mycket... Men håll ögonen öppna...

/H

PS: Jag har själv några signup-bonus transaktioner som varit "pending" i över en vecka. Men jag ska också testa en redeem till mitt bankkonto så rapporterar jag var som händer med den och hur lång tid det tar... DS.

Edit: Jag läste nu ett meddelande att de kommer hålla referal-bonusar (0.5 gram) i 60 dagar som "pending". Kanske för att inte folk bara ska signa upp och checka ut... DS.

Frederyck

Citat från: Brageson skrivet onsdag 17, Juni 2015, 20:57:10
Varning! är detta för bra för att vara sant? Förmodligen.  >:(
Jag har nu i snart en veckas tid försökt att göra en återbetalning som skall ta 1-3 dagar enligt bitgold.
Inget händer och jag har skickat två email till supporten som förblir obesvarade. Tur att jag "bara" satte in en tusing.

För övrigt så har aktiekursen på bitgold halverats sedan introduktionen, inget vidare förtroende för företaget på börsen alltså.
Jag återkommer med ev. "redeem"-resultat men en varning är på plats just nu.

Själv vågade jag inte sätta in mer än en fjärdedel av det beloppet... Jag kommer sitta i båten så länge det går. Förlorar jag det för att det går omkull så må det vara hänt. Om företaget överlever så är det bra.

mega_n

Brageson

Då kan jag rapportera att BitGold gjorde rätt för sig och återbetalade min "redeem" till kontokortet.
Dom t.o.m bjöd på avgiften på 1% som det normalt skulle ha kostat, och beklagade strulet. Snyggt gjort!

Det man kan konstatera är att dom inte låser kursen vid transaktionstillfället (som när du köper/säljer PM av en handlare, eller på goldmony tex) utan är fria att ta vilken kurs som helst.
Det är väl en nackdel, annars så gillar jag fortfarande konceptet, men känner mig tryggast med fysiskt PM i handen (eller i skogen)  :D

mega_n

Citat från: Brageson skrivet lördag 20, Juni 2015, 09:29:22
Då kan jag rapportera att BitGold gjorde rätt för sig och återbetalade min "redeem" till kontokortet.
Dom t.o.m bjöd på avgiften på 1% som det normalt skulle ha kostat, och beklagade strulet. Snyggt gjort!

Det man kan konstatera är att dom inte låser kursen vid transaktionstillfället (som när du köper/säljer PM av en handlare, eller på goldmony tex) utan är fria att ta vilken kurs som helst.
Det är väl en nackdel, annars så gillar jag fortfarande konceptet, men känner mig tryggast med fysiskt PM i handen (eller i skogen)  :D

OK. Bra!

De säger att de tar kursen de själva får betala precis vid transaktionstillfället och lägger på 1%. (Om det stämmer kan man inte veta exakt vad priset kommer att bli. Om du får ett sämre pris vid en viss tidpunkt jämfört med en annan tidpunkt så tjänar inte dom något på det.)

/H

toblov

Är det ett krav att man måste göra en insättning för att få bonusen? Tipsade några vänner om bitgold och deras bonus har stått som avvaktande sedan den 11e juni. För mig släppte dem först bonusen när jag gjorde en insättning. Det står att det ca 24-48h att få den bekräftad av valvförvaltaren, men det verkar inte stämma.

mega_n

Citat från: toblov skrivet onsdag 24, Juni 2015, 13:22:50
Är det ett krav att man måste göra en insättning för att få bonusen? Tipsade några vänner om bitgold och deras bonus har stått som avvaktande sedan den 11e juni. För mig släppte dem först bonusen när jag gjorde en insättning. Det står att det ca 24-48h att få den bekräftad av valvförvaltaren, men det verkar inte stämma.

"Referral bonuses will remain pending for a period of 60 days and will then be confirmed and redeemable to any linked bank account." BitGold, Jun 8 2015.

/H

cyber

1 st silver maple leaf mottaget i utbyte mot min startbonus! Tack mega_n!

mega_n

Copycat eller kanske "Copydog" vore ett bättre ord... ;-)

/H

PS. Stöd er lokala moderator här samtidigt som ni får gratis guld och ett användbart sätt att spara i guld :
BitGold.com/r/doqEPX

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane