Goldmoney (BitGold) : Ett enkelt sätt att spara i guld.

Startat av mega_n, Söndag 24, Maj 2015, 03:54:24

Föregående ämne - Nästa ämne

mega_n

En intervju med BitGolds VD. "What Is BitGold? "

! No longer available

ekonomisktrygghet

Hej!

Tillkommer det nån överföringskostnad när man ska sätta in pengar? Om jag t ex vill sätta in från mitt kreditkort eller från Bitcoin.

mega_n

Citat från: ekonomisktrygghet skrivet fredag 03, Juli 2015, 06:37:53
Hej!

Tillkommer det nån överföringskostnad när man ska sätta in pengar? Om jag t ex vill sätta in från mitt kreditkort eller från Bitcoin.

Kreditkortsavgifter till kreditkortsföretaget tillkommer. Olika för olika kort. Se tidigare i tråden för exempel. Bitgold köper guld åt dig och tar 1% över i avgift. Billigast är nog annard SEPA/banköverföring.

Brageson

Citat från: mega_n skrivet fredag 03, Juli 2015, 10:10:53
Bitgold växer kraftigt.

http://www.businesswire.com/news/home/20150702005339/en/BitGold-Reports-June-2015-Key-Performance-Indicators#.VZYujcvarqB

Ja, fast det var väl inte så konstigt då dom tillät USA-medborgare att öppna konto under den perioden.
Men visst, det skall bli spännande att följa utvecklingen vidare. Aktiekursen har även återhämtat sig.

AC-08

Är det någon som har testat att hämta ut sitt innehav från dem i fysiskt guld? Det är ju endast den funktionen som gör produkten relevant annars kan man ju enklare sitta handla med guldpapper lika gärna eller har jag missuppfattat något?  Jag hittar ingen efter ett bra tag googlande som faktiskt har redeemat fysiskt guld
vilket jag tycker är väldigt konstigt då hela systemet bygger på fysiskt guld.

Också väldigt tveksam till att de faktiskt har allt guld de säger att de har rent fysiskt, är det bara jag eller tycker någon annan detta verkar lite fishy?

Jag menar att de endast tar en avgift på en procent på guldet man köper jag menar fraktkostnaden för dem att rent fysiskt erhålla det guldet du köpt skulle ju rent teoretiskt kunna bli högre än denna procenten. Deras svar på detta skulle väl vara att bitgolds guldordrar/köp samlas på hög och sedan skickas mer sällan alltså har de inte allt guld fysiskt hos sig väldigt många frågetecken.

Själva idéen är helt briljant egentligen och jag tycker om den hur mycket som helst men i min lärdom,, är något för bra för att vara sant är det nästintill alltid det.

mega_n

Citat från: AC-08 skrivet onsdag 08, Juli 2015, 22:54:38
Är det någon som har testat att hämta ut sitt innehav från dem i fysiskt guld? Det är ju endast den funktionen som gör produkten relevant annars kan man ju enklare sitta handla med guldpapper lika gärna eller har jag missuppfattat något?  Jag hittar ingen efter ett bra tag googlande som faktiskt har redeemat fysiskt guld
vilket jag tycker är väldigt konstigt då hela systemet bygger på fysiskt guld.

Också väldigt tveksam till att de faktiskt har allt guld de säger att de har rent fysiskt, är det bara jag eller tycker någon annan detta verkar lite fishy?

Jag menar att de endast tar en avgift på en procent på guldet man köper jag menar fraktkostnaden för dem att rent fysiskt erhålla det guldet du köpt skulle ju rent teoretiskt kunna bli högre än denna procenten. Deras svar på detta skulle väl vara att bitgolds guldordrar/köp samlas på hög och sedan skickas mer sällan alltså har de inte allt guld fysiskt hos sig väldigt många frågetecken.

Själva idéen är helt briljant egentligen och jag tycker om den hur mycket som helst men i min lärdom,, är något för bra för att vara sant är det nästintill alltid det.

* Om man har 10 goldgrams eller mer kan man få det hemskickat. Har inte testat själv men andra lär ha gjort det...
(Exempel : http://bitforum.info ...).
Du får betala extra avgift USD25 plus frakt/försäkring eller hämta ut det på vissa platser själv. (Toronto, Singapore etc...)

* De köper guld direkt på förvaringsplatsen/valvet. (Brinks eller Comex eller liknande.) De behöver inte betala frakt. De bara ändrar ägaren på guldtackan i valvet till att blir registrerad på dem/dig. Ev. flyttar de den till deras hylla.)

* De säger att de har revisionsbyråer som kontinuerligt checkar så allt stämmer. Dvs, lika mycket i valvet som de har utestående till kunder.

Det fungerar ungefär som Goldmoney.com och det har fungerat längre och är trovärdigt...

/H

toblov

En person på silver stackars gjorde ett test, han postade sen bild på kuben när den dök upp. Allt funkade fint för honom iaf.

Fantom

zupay

Börjar lukta bonus scam det här.

Jag reggade flera familjemedlemmar för mer än 1 månad sen.
Allas bonus är fortfarande "avvaktande"...

mega_n

Det nya erbjudandet gäller för en första insättning via kreditkort inom 1 vecka. (10% bonus på insättning. Dock max 2.5g (100USD)) Antar att de vill få rull på verksamheten... (Så pass mycket att de kan gå med förlust initialt.)

Nu kan man även beställa betalkort där man kan använda sitt guld att handla för(typ visa/mastercard).
Jag har beställt ett kort för att prova. Återkommer med rapport om hur det funkar...

/H

PS. Ingen vet om denna verksamhet kommer att slå igenom. Men vad jag har förstått är det isåfall aktieägarnas och investerarnas pengar de bränner. Kunders insättning i guld ska dock vara skyddade om jag fattat det riktigt... DS.

Frederyck

Citat från: zupay skrivet tisdag 18, Augusti 2015, 08:54:19
Börjar lukta bonus scam det här.

Jag reggade flera familjemedlemmar för mer än 1 månad sen.
Allas bonus är fortfarande "avvaktande"...

Om jag vore BitGold skulle jag vara skeptisk om du själv reggade andra familjemedlemmar.

Från deras Terms and Conditions.

"3. For the avoidance of doubt, a Qualified Action will not include:
I. a computer generated user, such as a robot, spider, computer script or other automated, artificial or fraudulent method to appear like an individual, real live person;
II. a sign up using pre-populated; or
III. a sign up which is determined by BitGold to be fraudulent, incomplete, unqualified, or duplication."

Min emfas på den sista punkten. Nu står det ju inte explicit att man inte får värva familjemedlemmar, men det är BitGold som har rätten att avgöra vad de anser vara korrekt tolkning av avtalet.

Med det sagt så hoppas jag att det löser sig för dig!

toblov

Är det någon som fått sin bonus released under de första 60 dagarna den senaste tiden? Jag har också ett gäng som står som pending sedan slutet av juni. Dvs snart 60 dagar.

mega_n

Citat från: toblov skrivet tisdag 18, Augusti 2015, 09:40:01
Är det någon som fått sin bonus released under de första 60 dagarna den senaste tiden? Jag har också ett gäng som står som pending sedan slutet av juni. Dvs snart 60 dagar.

Jag har bara en pending bonus(referral) kvar från 26/6. Alla tidigare har gått igenom...
Fick dock en chargeback på en bonus(referral) då en användare inte slutförde sin registrering helt.

/H

Brageson

Ni kanske skall förtydliga vilken av bonusarna ni menar, både i frågor och svar, då det är två olika.  :)

"Sign up bonus"
eller
"Referral bonus"

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane