Diskussion om Bitcoin

Startat av Azure, lördag 19, Januari 2013, 14:54:28

Föregående ämne - Nästa ämne

maggan

investing.com har en lägstanotering på 302$, vilken handlare den kommer ifrån vet jag inte.

PrivE

Undra om det inte är dags att börja tänka på att detta kan vara MT. GOX final days... Vad jag vet så har de inga resurser i pengar kvar som företag heller eller i alla fall ligger risigt till om ryktena stämmer att MT gox blev hackade tidigt förra året ? och förlorade stora delar av sitt egna BTC innehav. Därav deras höga premium som dök upp på exchangen för att möjligtvis tjäna tillbaka det som försvann?

Bara rykten vad jag vet. Men förutom det, om det är sant, så måste vi ändå säga att mt gox inte haft det lätt.. allt som har gått emot dem... alla företag har en breaking point and this could have taken their toll.

Spännande :) Men jag börjar starkt fundera på att verkligen lära mig göra paperwallets och bara köra på det.. att ha sina cryptostålar på exchanges nuförtiden verkar extremt risky. Dock gillar jag inte "risken" krångligheterna med paperwallets där bland annat delar av ens BTC etc kan försvinna om man inte överför tillbaka fulla beloppet när man ska ta tillbaka sina BTC från sin paper wallet etc.. Plus att man behöver en dator som aldrig varit kopplad till nätet för att generera en säker address... känner till att man kan köra linux.. men orkar faktiskt inte mecka med det. haha.

Håller med, Doge to the moon! ;)

arfo

Citat från: Silverjägarn skrivet fredag 14, Februari 2014, 19:16:03
Citat från: arfo skrivet fredag 14, Februari 2014, 19:01:56
Citat från: Silverjägarn skrivet fredag 14, Februari 2014, 13:01:32
Citat från: zealot skrivet fredag 14, Februari 2014, 12:28:44
Då var BTC priset nere på runt 600 USD.
Känns bra att ha bytt ut alla mina bitcoins mot doge.
To the moon!

$332 i skrivande stund enligt min graf.  :o

Känns som folk säljer bitcoin och pumpar in degen i guld/silver idag.

Jag tror det är hög tid att börja använda ngn annan exchange än MtGox som referens.

Ok my bad i så fall, så priset var aldrig nere på $332 idag? Om inte så får du gärna bjuda på en bättre länk om du vill.  :)

Jo på Mt.Gox var den det. Där har kursen ett tag varit klart lägre än på övriga stora exchanges eftersom det varit svårt för amerikaner att få ut  pengar därifrån. När det nu inte heller går att få ut BTC från Mt.Gox så är det väl sannolikt att den exchangen aldrig mer blir vad den var.

Jag rekommenderar Bitcoinwisdom som visar kursen i realtid för Bitstamp, MtGox och den största kinesiska exchangen
http://bitcoinwisdom.com/markets/bitstamp/btcusd

arfo

Citat från: arfo skrivet lördag 15, Februari 2014, 13:03:51

Jag rekommenderar Bitcoinwisdom som visar kursen i realtid för Bitstamp, MtGox och den största kinesiska exchangen

Eller så använder man Winkdex som lanserades igår.

http://winkdex.com

Silverjägarn

Citat från: arfo skrivet torsdag 20, Februari 2014, 15:30:59
Citat från: arfo skrivet lördag 15, Februari 2014, 13:03:51

Eller så använder man Winkdex som lanserades igår.

http://winkdex.com
Tack för länkarna!  :)
Gillar verkligen den första länken där man kan se orderdjup m.m..

zealot

MtGox går i konkurs och bitcoin nere under $500.

Liberty Silver AB

News flash!:Mt. Gox bestulna på 744 408 bitcoins!

Den största handelsplattformen för kryptovalutan Bitcoin verkar ha kollapsat och blivit insolvent. Likt en bank med fraktionella reserver kan de nu inte betala ut i närheten av alla fordringar som kunder har mot dem. Vi har i tidigare inlägg spekulerat i att det fanns en risk för att just detta kunde hända och nu verkar det alltså som att just detta har skett.

Förlusten motsvarar 350 miljoner dollar och sidan är fortfarande nere.

lordsinner

Det gäller och hämta hem vinster från sina investeringar i rätt tid om dessa är inte i fysisk form som t ex ädelmetaller.

kristensson

Citat från: lordsinner skrivet tisdag 25, Februari 2014, 15:20:24
Det gäller och hämta hem vinster från sina investeringar i rätt tid om dessa är inte i fysisk form som t ex ädelmetaller.

Håller med om detta.
En god regel kan vara att har det gått upp till det dubbla sälj hälften och det du har kvar är då en "gratis lott", nästa gång det dubblas sälj hälften igen osv.
Detta hade fungerat alldeles utmärkt om man tillhörde dom som tidigt gick in i Bitcoin.

arfo

Citat från: kristensson skrivet tisdag 25, Februari 2014, 22:34:23
Citat från: lordsinner skrivet tisdag 25, Februari 2014, 15:20:24

Håller med om detta.
En god regel kan vara att har det gått upp till det dubbla sälj hälften och det du har kvar är då en "gratis lott", nästa gång det dubblas sälj hälften igen osv.
Detta hade fungerat alldeles utmärkt om man tillhörde dom som tidigt gick in i Bitcoin.

Finns det ngn metod som inte hade fungerat utmärkt om man hade gått in tidigt i bitcoin?

Frederyck

Citat från: arfo skrivet onsdag 26, Februari 2014, 09:04:09

Finns det ngn metod som inte hade fungerat utmärkt om man hade gått in tidigt i bitcoin?

Att ha haft kvar allting på MtGox?

MarkusA

Vill man idag Tjäna en hacka så är det i just Mt Gox man har möjligheten? Ta chansen, rulla tärningen... Om de överlever så tredubblar du din investering på nolltid. ;)
Hög risk = chans till stora vinster.

arfo

Citat från: Frederyck skrivet onsdag 26, Februari 2014, 10:02:20

:D

mowi_af

Citat från: arfo skrivet onsdag 26, Februari 2014, 12:28:26
Citat från: Frederyck skrivet onsdag 26, Februari 2014, 10:02:20

:D

Det är val inte bara pa MtGox som vissa har forlorat rubbet. Jag tycker BTC visar om och om och om och om och om och om igen... If you don't hold it. You don't own it.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane