Forumet segt?

Startat av Save, onsdag 05, September 2012, 18:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Save

Är det bara för mig forumet går segt? Tar nån sekund när man har tryckt på en länk innan den kommer fram. Tycker inte det har varit så förut.

Jag vet att jag är en ny medlem, och jag vill inte att ni ska se mig som någon gnällspik nu ;) Men jag tyckte att det var så markant att jag börja undra lite smått.

Kanon forum på alla andra sätt  ;D

Silver

Jag tycker det kan vara lite ibland. Men just nu upplever jag det som att svarstiderna är betydligt längre än vanligt.

MrLibertad

Citat från: Save skrivet onsdag 05, September 2012, 18:51:49
Är det bara för mig forumet går segt? Tar nån sekund när man har tryckt på en länk innan den kommer fram. Tycker inte det har varit så förut.

Jag vet att jag är en ny medlem, och jag vill inte att ni ska se mig som någon gnällspik nu ;) Men jag tyckte att det var så markant att jag börja undra lite smått.

Kanon forum på alla andra sätt  ;D

Sitter och klickar runt här och här är det inga som helst problem, skulle vilja påstå att det är ganska snabbt faktiskt :)

MrLibertad

Jag har i vilket fall som helst lagt en förfrågan till support att dom ska kolla över serverspeaden för ibland är det faktiskt en aning segt.

Dock så är det ganska mycket som ska laddas och forumet har MASSOR av förfrågningar mot servern för att allt ska visas.

Azure

Jag måste säga att jag också upplevt det som långsammare på senare tiden, men oftast hjälper det med en refresh (lustigt nog).

johan_ua

för mig har forumet varit väldigt seg en tid, ofta flera sekunder svarstid. Dock stör det inte annat än de få gånger jag inte får svar alls.

Azure

MrLibertad, säker på att du ej allokerat 50% av bandbredden till dig personligen?  8)

MrLibertad

Nu då, testa, pingar 1.98 sek, stängde av lite statistik och annat krafs som inte behövs.

Goldfinger

Får se om de hjälper. Jag har alltid upplevt forumet som ganska trögt. Det märks inte normalt men när jag surfar med begränsad bandbredd genom mobilen så tar sidorna betydligt längre tid att laddas än andra sajter jag regelbundet besöker.

Goldfinger

Oooops. Vad hände under "senaste inlägg" till höger? Ser helknasigt ut hos mig med bara inlägg från denna tråd.

johan_ua

är "senaste inlägg" trasigt? länkar ju enbart hit :-/

MrLibertad

"Senaste inlägg" kolumnen spökar en hel del. Gjorde precis ett test utan och skillnaden blir väldigt stor.

Fråga. Behövs (jag vet att den är bra att ha) den kolumnen eller kan ni tänkas klicka på en länk för att få fram senaste inläggen?

Silverräven

Jag har ganska bra nät hemma (fiberlan) och märker inga större problem med hastigheten. Även att surfa på forumet via Tapatalk i mobilen brukar gå snabbt, men då är det också betydligt färre saker som laddas, färre anrop mot databasen mm.

MrLibertad

Citat från: johan_ua skrivet onsdag 05, September 2012, 20:33:17
är "senaste inlägg" trasigt? länkar ju enbart hit :-/

Citat från: Goldfinger skrivet onsdag 05, September 2012, 20:32:49
Oooops. Vad hände under "senaste inlägg" till höger? Ser helknasigt ut hos mig med bara inlägg från denna tråd.

Jag håller på och trixar lite :-)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane