Forumet segt?

Startat av Save, onsdag 05, September 2012, 18:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

Goldfinger

Efter 2 glas vin och avec till kaffet har jag fortfarande snabbare reaktionstid än forumet ;D

Silverräven

Min reaktionstid efter lite vin är betydligt sämre än forumets, haha :)

2818181

Ha ha! Vilket fint teamwork. Jag offrade mig även i lördags med ytterigare några öl och ett glas vin (för säkerhets skull). Det verkar som våra uppoffringar fick avsedd effekt, för nu fungerar allt som det skall.

Goldfinger

Just nu är forumet otroligt segt igen >:(

MrLibertad

Citat från: Goldfinger skrivet lördag 15, September 2012, 21:37:22
Just nu är forumet otroligt segt igen >:(

Japp, forumet låg t o m nere en liten stund, uppdatering av servern, ska vara back to normal snart.

Silver

Forumet är rejält segt just nu, riktigt långa svarstider.

Silverräven

Citat från: Silver skrivet tisdag 18, September 2012, 16:44:50
Forumet är rejält segt just nu, riktigt långa svarstider.

MrLibertad (som är tekniskt ansvarig) kan säkert svara på om det är möjligt att aktivera cache på forumet för att slippa databasanrop i onödan. Det är dock fortfarande oklart vad som orsakar trögheten, vi har ju knappast någon överdriven belastning och det är inte alla som upplever långa svarstider (jag har inte märkt av något).

Silver

Det går upp och ner. Nu är det bättre igen. Har ni en egen server eller ligger ni på en delad server på ett webbhotell? I så fall behöver det inte bero på forumet då andra sajter kan sänka servern. Många webbhotell är inte dåliga på att maxa antalet sajter på en server.

Silverräven

Citat från: Silver skrivet tisdag 18, September 2012, 21:20:15
Det går upp och ner. Nu är det bättre igen. Har ni en egen server eller ligger ni på en delad server på ett webbhotell? I så fall behöver det inte bero på forumet då andra sajter kan sänka servern. Många webbhotell är inte dåliga på att maxa antalet sajter på en server.

I dagsläget ligger vi på en delad server, men vi har diskuterat att skaffa dedikerad hosting för att ge forumet all kräm det kräver :)

hundringen

Är det bara jag som tycker att det är väääääääääääääldigt segt nu?

MrLibertad

Jag sitter på jobbet och surfar genom ett nätverk i England och här är det inga problem i vilket fall.

Guld_500

Om man jämför med en del andra forum jag besöker så är detta det i särklass segaste. Jag gnäller inte och jag står ut med det ....men med ökad popularitet på detta forum så borde ni se över svarstiderna. Själv så använder jag surftown som webshost, och där går liknande forum tokfort.

Silverräven

Citat från: Guld_500 skrivet lördag 29, December 2012, 20:32:12
Om man jämför med en del andra forum jag besöker så är detta det i särklass segaste. Jag gnäller inte och jag står ut med det ....men med ökad popularitet på detta forum så borde ni se över svarstiderna. Själv så använder jag surftown som webshost, och där går liknande forum tokfort.

Vi har funderingar på att antingen skaffa en dedikerad server eller flytta hem forumet till Sverige. Även jag har på senare tid noterat väldigt långa svarstider, vilket är irriterande i längden.

Guld_500

Sluta fundera ;-) byt till något vassare, surftown har sin serverpark i Köpenhamn. Testa dem som webhotell. Jag äger inget intesse att reka dem, vill bara att ni/vi blir blir ett bättre forum.

Guld_500

Bump.
Gör något åt saken,... eller pm'a mig så jag kan vara behjälplig, då jag jobbar med dylika ting.
Det kan inte vara meningen att forumet skall ha så dåliga svarstider.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane