Forumet segt?

Startat av Save, onsdag 05, September 2012, 18:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

lordsinner

https://www.citynetwork.se/webbhotell/

http://www.manufrog.com/?page_id=32

Dem här kanske ni kan kolla på om ni skall ändå flytta. Då ni som är ansvariga känner till om hur trafiken ser ut så lär ni fundera på att om målet, 1000 användare, nås så lär trafiken öka minst 10% från dagens nivåer.

Guld_500

Se...Mega_n jag behövde inte PM:a honom :-).

Så...om jag skall fortsätta tjafsa så är jag guldmedlem inom "no time", haha

Allvarligt...gör ert bästa för att göra detta forum bättre. Svarstiderna är "utom kontroll".

Guld_500

Silverräven

Citat från: Guld_500 skrivet torsdag 03, Januari 2013, 20:17:12
Bump.
Gör något åt saken,... eller pm'a mig så jag kan vara behjälplig, då jag jobbar med dylika ting.
Det kan inte vara meningen att forumet skall ha så dåliga svarstider.

Erbjuder du en dedikerad server som pallar trycket åt oss så är mer än välkommet! :)

Guld_500

Nej, men jag kan reka ett webhotell som "gör jobbet" om man säger så ;-)
Forumet är inte gigantiskt och får plats på vilket webhotel som helst som är snabbare än detta.

kristensson

Som Daytrader vi man ha blixtsnabb respons men som långsiktig PM investerare är man mer tålmodig.
10-20s svarstid, ok jag brygger en kopp kaffe medans jag väntar (obs ironi)

Jag upplever inte forumet som segt idag, det har hänt vid tillfällen men då har även övriga sidor för mig varit långsamma.

mega_n

Citat från: kristensson skrivet torsdag 03, Januari 2013, 22:50:17
Som Daytrader vi man ha blixtsnabb respons men som långsiktig PM investerare är man mer tålmodig.

Jag upplever inte forumet som segt idag, det har hänt vid tillfällen men då har även övriga sidor för mig varit långsamma.

Jag tycker inte 10-20 sekunder är OK och hoppas därför också på en lösning...

walter

Sorry, SMF was unable to connect to the database. This may be caused by the server being busy. Please try again later.
Får den ganske ofte.

Guld_500

Det stora problemet är att exportera nuvarande forum-data till en ny databas/webserver. En annan och enklare variant är att börja om från början men det är ganska så trist lösning antar jag. Utredning krävs för att ta reda på gammal och ny plattform (databashanterare i första hand), därefter undersöka export/import av forumdata till ny databas/webserver.
Jag förstår att detta gärna dras i långbänk men det är nog oundvikligt.

kristensson

Citat från: mega_n skrivet torsdag 03, Januari 2013, 22:58:07
Citat från: kristensson skrivet torsdag 03, Januari 2013, 22:50:17

Jag tycker inte 10-20 sekunder är OK och hoppas därför också på en lösning...

Mitt inlägg var mest ironiskt för att allt ska gå blixtsnabbt men det tar för mig inte 10-20s har kollat ikväll o max 5s har det tagit och jag har en "långsam" uppkoppling med tele2 mobilt bredband small

Edit: kanske är jag inne på tider med mindre belastning?

Save

Att byta webbhotell ska inte vara några konsigheter, ännu lättare är det om webbhotellet man byter till har samma kontrollpanel. Då man brukar kunna exportera o importera direkt men även om man gör det "manuellt" så är det inte så svårt. Jag använder själv cPanel och där är det inga problem att importera och exportera.

Mitt tips är oderlands webbhotell.

Silverräven

Troligen har vårt webhotell ingen lastbalansering, vilket gör att vi upplever det otroligt segt vissa perioder och helt ok andra perioder. Även jag märker hur det går som en bergodalbana i fråga om responstider. Har uppmärksammat MrLibertad (forumets teknikguru) på att vi behöver byta ISP, vilket är hans gebit.

Seglarn

Hej! kan inte navigera på forumet med ipaden ikväll. kommer knappt in på sidan. Försöker nu med datorn men det är hur segt somhelst. Jobbigt när man vill läsa nya inlägg. Kommer det bli bättre snart?

mega_n

Jag har också märkt det är segt...

Edit. Nu bättre känns det bättre!? Någon som gjort nåt?

lordsinner

Jag kör helre via Tapatalk på mobilen än via datorn...upplever snabbare respons tider.

mega_n

Nu känns det väldigt segt för mig... Typ 20 sekunder per sida...

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane