Forumet segt?

Startat av Save, onsdag 05, September 2012, 18:51:49

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLibertad

Vi testar varianten jag skriver om.........

Goldfinger

Citat från: MrLibertad skrivet onsdag 05, September 2012, 20:34:02
"Senaste inlägg" kolumnen spökar en hel del. Gjorde precis ett test utan och skillnaden blir väldigt stor.

Fråga. Behövs (jag vet att den är bra att ha) den kolumnen eller kan ni tänkas klicka på en länk för att få fram senaste inläggen?

Hemma spelar det ingen roll men när jag surfar från mobilen är det väldigt praktiskt att få senaste inläggen direkt utan extra klick. Vad är problemet? Jag kan inte minnas att det varit något problem tidigare än just nu.

kristensson

Surfar här bara med datorn och upplever inga problem

Silver_Neo

Tycker rutan med senaste inlägget är bra men hade också varit smidigt med en kompletterings flik bland resterande flikar ovanför sponsorlänkarna som visar alla nya inlägg så är man borta ett tag så kommer allt upp sedan man sist var inloggad istället för att behöva gå igenom varje sektion. Detta är det enda forum som jag har varit på som inte har den.

MrLibertad

Citat från: Silver_Neo skrivet torsdag 06, September 2012, 13:10:54
Tycker rutan med senaste inlägget är bra men hade också varit smidigt med en kompletterings flik bland resterande flikar ovanför sponsorlänkarna som visar alla nya inlägg så är man borta ett tag så kommer allt upp sedan man sist var inloggad istället för att behöva gå igenom varje sektion. Detta är det enda forum som jag har varit på som inte har den.

Om du "öppnar upp" forumet genom att klicka på den lilla pilen bredvid "Investera i Guld - Investera i Silver" längst upp till höger på forumet så har du länkar till "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." och "Visa nya svar på dina inlägg."

Silver_Neo

Citat från: MrLibertad skrivet torsdag 06, September 2012, 16:54:25
Om du "öppnar upp" forumet genom att klicka på den lilla pilen bredvid "Investera i Guld - Investera i Silver" längst upp till höger på forumet så har du länkar till "Visa olästa inlägg sen ditt senaste besök." och "Visa nya svar på dina inlägg."

Där ser man, har haft det framme men inte registrerat att det var detta när det är precis brevid ens namn så känns lite smidigare att bara ha en flik -nya inlägg- bland resten speciellt när man är på mobilen då blir det mindre fipplande även annars.

Ebenezer

Forumet känns rätt segt idag. Har ett snitt på 13 sekunder för att öppna en tråd.

2818181

Även jag upplever att forumet segar. Det tog tre misslyckade försök (Webbsidan kan inte visas) innan jag kom in här. Vet ej om det hänger ihop, men samma fenomen inträffade även igår. Övrig surfning fungerade däremot OK.

Sarek

Ja det är segt. Testade nyss och fick:

Your website is slower than 86% of all tested websites

Goldfinger

Kan bara hålla med. 10-12 sekunder att uppdatera sidor. All annan surf funkar bra. Och nu sitter jag hemma med fiberlan.

Silverräven

Fasen vad underligt, så långa responstider har jag aldrig upplevt, och aldrig "time out" (sidan kan inte visas). Inte ens via mobil eller mobilt bredband har jag några problem. Jag och MrLibertad får gräva i problemet helt enkelt...

MrLibertad

Citat från: Silverräven skrivet fredag 07, September 2012, 18:45:53
Fasen vad underligt, så långa responstider har jag aldrig upplevt, och aldrig "time out" (sidan kan inte visas). Inte ens via mobil eller mobilt bredband har jag några problem. Jag och MrLibertad får gräva i problemet helt enkelt...

Jag håller på med support och dom ska kolla över servern.

MrLibertad

Det kan mycket väl bli så att vi får flytta hem forumet, det kan vara lite långa sökvägar eftersom vi har en .se domän som redirectar över till servern i USA.

Det kan också vara så att det är redirecten som strular så vi får titta på det med.

Silverräven

Citat från: MrLibertad skrivet fredag 07, September 2012, 19:48:59
Det kan mycket väl bli så att vi får flytta hem forumet, det kan vara lite långa sökvägar eftersom vi har en .se domän som redirectar över till servern i USA.

Det kan också vara så att det är redirecten som strular så vi får titta på det med.

Sedan start har forumet legat på en server i USA, vilket dock gör att det kan finnas många platser på vägen där problem kan uppstå. Varje request från en besökare i Sverige måste alltså färdas tvärs över jorden innan sidan kan laddas. Om problemen kvarstår är det som MrLibertad skriver möjligt att vi flyttar hem forumet för att få snabbare responstider.

2818181

Inte för att stressa er på något sätt utan mer som information i er felsökning vill jag bara informera att problemen kvarstår. Då har jag ändå druckit en öl för att sakta ner min egen responstid. Jag får väl dra mitt strå till stacken och ta några till och se om det kan hjälpa.  ;)

Keep up the good work

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane