Nygammal medlem

Startat av rottenz, Måndag 03, September 2012, 20:37:50

Föregående ämne - Nästa ämne

rottenz

Hej alla ädelmetallsbuggar!Har varit här på forumet ett tag men ingen (goddag)Då jag nu har kommit fram till att jag måste lämmna nationen,kommer jag att lägga ut ett antal annonser , pappers pengarna behövs till resa (emmigration) till New Zeeland.Då jag inte står ut med det totalitära systemet ,kompliserade vapen lagar mm samt frånvaron av fritänkande människor och en stor grå massa flockdjur :))Då nu datan hackar o hattar läggs annonerna ut imorron .Mvh Rottenz (Alias Henry-Lee på Tradden)

Silver_Neo

Lyckans dig, är redigt avundsjuk!
Själv får det dröja iallafall 4år innan jag kommer härifrån och kan bara hålla med i allt du sagt.

Är på jakt efter guld mynt men även silver mynt o tackor så ser fram imot det.

Ebenezer

Berätta gärna lite om dina planer på Nya Zeeland!
Tror att många hade varit intresserade. Var ska du bo? Vad ska du göra? Varför valde du NZ?  :)

Silverräven

Jag känner igen mig i argumenten, men även jag är nyfiken vad som fick dig att välja NZ och hur du har planerat din framtid. Berätta mer :)

rottenz

Hej bugs,pressad situation just då jag reser om 5 v .Måste få ihop arbets visum ,sälja allt jag har flyg billjett,hyra ut lgh samt att arbetsbörda har ökat då kocken flyr nationen.Ett starkt argument för NZ är klimatet samt att det är långt ifrån det mossiga museet förenade Europa.Ser skriften på väggen o frucktar att "the shit will hit the fan" Återkommer med mer.......

SoulCrew

NZ skulle vara mitt val också om jag hade möjligheten att emigrera.

Azure

Några av mina vänner har flyttat till NZ och stormtrivs så kan inte annat än avundas dig lite! Lycka till!

skrotpeter

Med den bilden förstår jag att man har problem i Sverige.

Silver_Neo

Citat från: skrotpeter skrivet tisdag 04, September 2012, 10:38:04

Med den bilden förstår jag att man har problem i Sverige.

Bättre att bli en i flocken eller börja tjäna pengar på andras lidande? Finns bara tre anledningar som jag ser det varför man skulle tycka Sverige är ett bra land idag, antingen är man för hjärntvättad för att se vad som händer ute på gatorna eller så bryr man sig inte och vänder ryggen o kör 'Det man inte ser har man inte ont av för det händer inte mig' eller så tjänar man pengar på andras lidande och samhällets ras.

Finns många länder som är bättre än Sverige att bosätta sig i.

hedstrom

Citat från: Silver_Neo skrivet tisdag 04, September 2012, 14:42:24

Bättre att bli en i flocken eller börja tjäna pengar på andras lidande? Finns bara tre anledningar som jag ser det varför man skulle tycka Sverige är ett bra land idag, antingen är man för hjärntvättad för att se vad som händer ute på gatorna eller så bryr man sig inte och vänder ryggen o kör 'Det man inte ser har man inte ont av för det händer inte mig' eller så tjänar man pengar på andras lidande och samhällets ras.

Finns många länder som är bättre än Sverige att bosätta sig i.

Vad är det då som håller på att hända med sverige? Jag skulle gärna höra dina åsikter om detta.
Vilka länder tycker du är bra, som man kan flytta till om man väljer att lämna sverige?

Silver_Neo

Citat från: hedstrom skrivet tisdag 04, September 2012, 15:21:07
Vad är det då som håller på att hända med sverige? Jag skulle gärna höra dina åsikter om detta.
Vilka länder tycker du är bra, som man kan flytta till om man väljer att lämna sverige?

Brukade skriva flertal A4 sidor med det men har slutat med detta då det mer än ofta är slöseri med tid och energi. Slutar man tro på mass median och istället går ut och tittar vad som händer så ser man klart o tydligt vad som sker, mycket mer än så behövs inte.

Canada, Finland, Norge, Nya Zealand, Australien, Schweiz Har bättre friheter för folket, mer öppensinnat folk, bättre sjukvård, starka ekonomier, handel osv osv

2818181

Ja, vad kriterierna för "ett bra land" är får nog anses vara relativt subjektivt och varierar uppenbarligen mellan olika individer.
Att tillskriva andra människor (vilka inte delar ens egen personliga åskt) epitet á la hjärntvättade fårskallar, ryggradslösa kräk eller varför inte empatilösa kapitalister, tyder möjligen inte på de öppnaste av sinnen.
En fördel värd att poängtera i sammanhanget är dock att det står Silver_Neo och rottenz helt fritt att lämna Sverige, närhelst de så önskar. Ingen kommer vare sig att hindra eller förmodligen ens sakna individer med så låga tankar om sitt hemland och dess befolkning.
En uppmuntran till flytt och "en lycklig skilsmässa" för båda parter ligger snarare närmare till hands. Personligen skulle jag aldrig byta bort en svensk syrendoftande försommarkväll oavsett hur många Maoriska Hakor det finns i Wellington (Fin dykning kan de dock bjuda på). Men jag är antagligen bara en hjärntvättad och empatilös stackare som inte förstår bättre?

"En människa förblir vis så länge hon söker visheten men när hon tror sig ha funnit den blir hon en narr."

skrotpeter

Men varför ha revolver och ammunition som bild?

Jag kan till viss del förstå amerikanarna som vill kunna försvara sin familj och sin mark och därför är pro vapen. Men då har du din bössa nära till hands men behöver inte skylta med den.

Dem som skyltar med vapen. Ja det är väl dem som vänder ryggen till samhället, tjänar pengar på andras lidande och "bara kör".

Hjältarna är inte de som flyr. De är de som stannar kvar och försöker förändra.

Sedan kan jag hålla med om att Sverige har en del saker att ändra på. Men vilket land har inte det. Folk flyr från svält och krig till Sverige och svenskar "flyr" till länder med lite lägre skatt....

Dagens i-landsproblem.

Rottenz, ursäkta om vi kapat din tråd. Lycka till där nere!

Micke Jansson

Har med intresse följt tråden och fortsätter glatt kapningen...

Självklart är Sverige ett land med brister omfattande men inte begränsat till individens engagemang i olika frågor, skattetryck, samhällelig överbyggnad osv osv. Välj område och jag tror att de flesta kan hitta brister...
Därmed uppstår frågan vilka brister man kan fördra i förhållande till andra vinster man gör. Om medmänniskan inte är ett skit värd i förhållande till den egna framgången så kan jag hålla med om att det finns samhällssystem andra än det svenska som ger helt andra möjligheter. Däri uppstår för mig problemet, för mig är ett samhälle inte bättre än sin förmåga att ta hand om sina svagaste. Jag lämnar åt läsaren av detta inlägg att bedöma om detta gör mig svag eller om min inställning kan bero på något annat. Jag säger inte att vi är bäst på att ta hand om våra svagaste men jag vill påstå att vi ändå tillhör toppskiktet i en global jämförelse. Låt mig också poängtera att jag med "ta hand om" inte avser bidragsfusk på olika sätt, jag avser de människor som av olika skäl helt enkelt inte förmår att skapa en hållbar situation för sig själva. Om den inställningen gör mig till en hjärntvättad fårskalle eller ett ryggradslöst kräk i vissas ögon så kan jag leva med det.

Rottenz, jag håller tummarna för dig. Bli inte förvånad om du kort efter din flytt letar efter ny tillflyktsort.

norpan

Tyvärr verkar det inte finnas något vettigt samhälle att flytta till som inte har blivit kapat av staten och bankerna. Det råder en masspsykos i världen. Istället för att leva i fred och hjälpas åt med de verkliga utmaningar som världen ställer oss inför så grupperar vi oss mot varandra och använder staten som ursäkt för att få igenom vår vilja med våld och att roffa åt oss så mycket vi kan.

När man säger att det inte går att se skillnad på skatt och stöld och att det inte går att se skillnad på statens verksamhet och beskyddarverksamhet så möts man först av oförstående blickar och sen av upprördhet och ilska. Därefter några rationaliserande argument som att ja men hur skulle si och så fungera annars och vi har ju ett socialt kontrakt och vi får ju rösta och så vidare.

Jag tror inte att problemen går att lösa i vår generation men jag tycker att Stefan Molineux förslag att man ska vara anarkist i sitt eget liv och inte använda våld och hot och tvång mot sina barn och sina medmänniskor är vägen in i framtiden.

Och att spara på sig guld och silver förstås :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane