Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Fantom

Silver/oz SEK   705.22 +349.442%
Silver/oz USD   107.82 +355.321%

Det här såg jag nu, när jag uppdaterade sidan :)
Det var precis rätt nivå som jag ville se i framtiden :)

phat-cu-ru

Citat från: Fantom skrivet onsdag 11, September 2013, 20:27:40

Det var precis rätt nivå som jag ville se i framtiden :)

Just nu hade det nog betytt, "tre kärnvapen detonerade precis i damaskus... "

sextio8

Vad tror ni om nästa botten? Är den nådd eller kommer den att fortsätta ner? Jag funderar på att gå in i ett större köp och är osäker på alla faktorer som spelar in.....funderar som bäst på 1/3 silver, 1/3 guld och 1/3 avanza guldfond.

machinshin

Kommer säkert en ordentlig rekyl på det senaste tappet. Men å andra sidan så har ju silvret gått under 22 dollar per uns så den skulle mycket väl kunna fortsätta lite neråt. Frågan är bara om det gör det nu eller i nästa dipp.  Ang dina placeringar. Iom momshöjningen på silver i Tyskland efter årsskiftet så skulle jag istället lagt antingen allt på fysiskt silver eller iaf 2/3 på det (resten guld)  litar inte riktigt på guldfonder osv såvida du inte kommer gambla med det för att göra snabba vinstuttagningar. 

Kan hända jag har helt fel, men det är iaf så jag hade tänkt ifall jag hade haft turen att ha pengar att köpa just nu =)

WhiteWash

Jag tänker vänta tills nästa vecka då the FED kommer att annonsera om sitt "Tapering", jag tror det kan komma ett till prisfall då.

maggan

hade avanza funkar som det skulle hade jag köpt björnar igår. tror vi ska ner till runt 20$ innan fed pratar. sedan lär det gå upp för någon tapering är inte möjlig.

maggan

Nu är jag inte jätteledsen att avanza förvägrade mig björnar. Köpte bullar i måndags, och ser ett målvärde på 22,50 innan det är dags att kortsiktigt hoppa av det tåget. Men TA är ju som sagt värdelöst på en manipulerad marknad. Men det är skoj att försöka se elakingarnas styrning i förväg...

mithril_hunter

Citat från: maggan skrivet torsdag 26, September 2013, 14:05:31
Nu är jag inte jätteledsen att avanza förvägrade mig björnar. Köpte bullar i måndags, och ser ett målvärde på 22,50 innan det är dags att kortsiktigt hoppa av det tåget. Men TA är ju som sagt värdelöst på en manipulerad marknad. Men det är skoj att försöka se elakingarnas styrning i förväg...

Haha.. Samma här  :D. Visst jag försökte inte köpa björnar men efter att jag sålt av mina bullar efter uppgången vid nyheten no tapering så köpte jag nya i måndags. Får se om det kommer löna sig  8)

Jag hade hoppats på att få en minst 10% uppgång innan helgen och sälja senast imorgon(fredag). Jag tycker nämligen det känns extra osäkert att ligga kvar över helgen.

maggan

gillar inte heller att vara lång över helger, misstänker att dåliga nyheter gärna släpps då för att marknaden ska hinna smälta nyheten innan öppning. men denna gången missade jag topparna och åker vidare mot nästa veckas bergodalbana.

Condor2ooo

På tal om nyheter under helgen. Inte ofta man får läsa om den sanna verkligheten i Svensk gammalmedia men idag har det hänt.

http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/varlden/vi-ar-mitt-inne-i-en-episk-kreditbubbla_8562592.svd

granlundii

En lite större nedgång nyss efter ett antal lugnare dagar... Är inte speciellt insatt, men nog känns det som att priset fortfarande är på väg ner. Min gissning är att att priset går under 15e (och 20 dollar) under de närmaste veckorna.

Med andra ord börjar det vara dags att beställa kookaburror, hästar och diverse annat :)

kristensson

När USA är i brygga och dess dollar svagare är det naturligt att pressa ned PM för att visa att det liksom är Status Quo.

Det kan komma med nedkörning framledes, det är 2 nervösa veckor vi har framför oss, skuldtaket den 17:e bla

maggan

Den gamla devisen "när maggan köper tjurar sjunker silvret" verkar vara oförändrad :)

Jag är dock på jakt efter mer fysisiskt så en nedkörning är på sätt och vi trevlig ändå. Men ner under 20$ mja, jag är tveksam. Fundamenta talar väl ändå mer för pm nu när jänkarna krånglar...

sextio8

Citat från: maggan skrivet tisdag 01, Oktober 2013, 18:51:43
Den gamla devisen "när maggan köper tjurar sjunker silvret" verkar vara oförändrad :)

Jag är dock på jakt efter mer fysisiskt så en nedkörning är på sätt och vi trevlig ändå. Men ner under 20$ mja, jag är tveksam. Fundamenta talar väl ändå mer för pm nu när jänkarna krånglar...

Ja, oroliga tider skall ju vara bra för ädelmetaller.....jag håller med tidigare inlägg om att det bör handla om manipulering. Jag passade på och köpte 1oz goldnugget och 1oz goldbuffalo för 8800Kr styck!

maggan

Kan tipsa om att jag sålde igår på spiken, håller historien så står vi inför en rejäl uppgång.

Hittar inte riktigt orsaken till spiken, möjligtvis USAs oförmåga att lösa sina problem. Men de blev ju inte plötsligt värre igår kl 1530?

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane