Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Silver

Citat från: Silvermånen skrivet onsdag 30, Maj 2012, 18:42:49
Men nu tro jag vist att vi tagit botten, var det någon mer än jag som gjorde fynd i dag?40 st American Eagles blev det skönt att växla pengar mot silver.

Ja vi kan alltid hoppas. Har trott så ett tag nu och har handlat fysiskt under tiden.

M

Kopfet

Kan mycket väl vara en botten vi sett men skulle vilja höja ett litet varningens finger för fredagens statistik om arbetslösheten i USA. Skulle inte bli förvånad om vi får en skjuts neråt när dom publicerar sina (manipulerade) siffror.
Förväntat utfall är 8.1 %

Vad tror ni?

M

ja hade vart kul me en motivering till varför "botten är nådd", detta har ju upprepats några ggr de senaste veckorna :D Jag har absolut inte den kunskapen, men de som kommer med påståendena kanske har???

Silverräven

Den som med exakthet kan spå framtiden och definitivt uttala att botten eller toppen är nådd, borde inte ha några som helst problem att bli stenrik. Inte ens teknisk analys är ofelbart. Med andra ord: det är omöjligt att veta exakt när det vänder :)

M

Nej spå exakt är ju ej möjligt, men folk som är mer insatt o kunnig än mig själv kan tyda tecken på ett trendbrott. Kanske är det såndana duktiga personer som säger att nedåtgående trend är bruten och att det ser ut att vända upp? Skulle va intressant o höra motiveringen till slutsatsen.

God natt!:)

SilverSven

Citat från: M skrivet onsdag 30, Maj 2012, 23:20:54
Nej spå exakt är ju ej möjligt, men folk som är mer insatt o kunnig än mig själv kan tyda tecken på ett trendbrott. Kanske är det såndana duktiga personer som säger att nedåtgående trend är bruten och att det ser ut att vända upp? Skulle va intressant o höra motiveringen till slutsatsen.

God natt!:)

Det är ju inte bara en gång som Mike Maloney har haft fel när han spått i sitt kaffe  ;)

M

SilverSven

På tal om Mike så såg jag att det precis släppts en dokumentär med namnet "End of the road",

trailer http://www.youtube.com/watch?v=rk9t6V0mE6o#

Har inte hunnit se den själv, men det kan ju hända att det sägs något av intresse där.
Däremot så antar jag att den innehåller en (stor) portion av det gamla vanliga.

Syftet med dessa dokumentärer är väl främst att massan ska få upp ögonen för att någonting är fel.

Silvermånen

Jag anser att guld och silver inte har beter sig som det ska i kristider,frågan är vem som trycker ner bullion gemensam aktion från centralbanker kanske,vänta när Q3 kommer då kommer det att hända saker.

SilverSven

Kan ju hända att folk börjar bli trötta på allt tjat om finanskris hit och dit...
De tänker att det ordnar sig, det har ju snackats om skulder och finanskris i flera år men det har ju inte hänt så mycket.
Jag tror att medelsvensson till viss del har slutat läsa alla artiklar om PIIGS, Spanien och Grexit nu efter så mycket skriverier, och tänker istället att problemen kommer att lösas. Och om en kollaps i värsta fall skulle inträffa, så tror jag att den allmänna uppfattningen runt om i världen är att problemen huvudsakligen kommer påverka länderna som ställer in betalningarna eller går ur valutasamarbetet, och att de andra kommer klara sig relativt bra.

Sen så försöker man ju lugna massan genom att presentera en bild för folket om att räddningsaktionerna kommer att fungera och att den europeiska ekonomin kommer att stå och stampa i något år för att sen fortsätta framåt.

Men när verkligheten däremot kommer ikapp så kommer det gå fort, och när man hör grannen och taxichauffören prata om att köpa ädelmetaller så är det nog hög tid att börja sälja av en del.

skrotpeter

Rally i fredags men ingen på forumet har kommenterat det.
Istället diskuteras musik och kapslar.

mega_n

Citat från: skrotpeter skrivet Söndag 03, Juni 2012, 10:05:03

Rally i fredags men ingen på forumet har kommenterat det.
Istället diskuteras musik och kapslar.

Jag tror många tappat hoppet och att detta bara är ytterligare en liten glitch innan det bär iväg nedåt igen?

Jag har dock en stark tro att det kommer att lossna vid något tillfälle och vi får se en utveckling som kommer chocka många. Men den kan dröja...

Är detta början på den? Vem vet? Vi vet mer om en vecka...

/H

Silvermånen

ja vist var det konstigt inga inlägg i fredags trots guld/silver steg,då är det väl dags att injuta hopp,det är väl värre att sitta med pappersvalutor,förmodligen är det väl centralbanker som tryckt ner guld/silver.

man vil väl inte ha metallerna så höga när man lanserar Q3 först i Usa sen ECB sen England sen japan sen kina.

Silverräven

Jag noterade ökningen men lägger inte så mycket vikt vid den, är bara nöjd med att hunnit köpa innan den kom. Priset rör sig hela tiden, men vill man handla är ett lågt pris alltid att föredra. Hoppet har jag dock inte tappat!

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane