Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Silvermånen

Silver den fysiska botten käns som det kan vara avklarad,pappersilvret kan fortsätta sin kräftgång,jag gick in i går 40 mynt Amerikansk Silver Eagle - 1 oz 2012 236 kr blev det forstätter mot all förmodan nedgången köpr jag väl mer.

SilverSven

Citat från: Silvermånen skrivet fredag 25, Maj 2012, 09:52:58
Silver den fysiska botten käns som det kan vara avklarad,pappersilvret kan fortsätta sin kräftgång,jag gick in i går 40 mynt Amerikansk Silver Eagle - 1 oz 2012 236 kr blev det forstätter mot all förmodan nedgången köpr jag väl mer.

Ångrar lite att jag inte köpte i onsdags när vi låg på 6,29kr/g.
Men oavsett om botten är nådd eller inte, så tycker jag fortfarande att 6,49kr/g som vi har idag är ett bra pris.

Något som också hindrat mig från att handla under prisdipparna är att det har känts lite omständigt att handla från Estland.
Men efter många om och men så köpte jag i alla fall 20oz från LS Estland idag för att se hur det fungerar, blev ju visserligen 200kr mer än om jag köpt i onsdags, men det spelar inte så stor roll..
Sjunker priset ner till 25-26$/oz så köper jag nog 80oz till, och stiger det till 30$ igen så var det ju bra att jag handlade innan det var för sent..

Blev 8st inkapslade pandor (2012) också. Får bara hoppas att de behåller sitt värde framöver trots den relativt höga präglingen (läste något om 8,000,000st). 

walkingliberty

Köpte några Oz silver idag, tror ni att jag köpte för tidigt, kommer priset att gå ner mera?
Priset har gått upp lite grann nu...

mega_n

Jag har köpt silver då priset var 2.20 kr/g men också köpt silver då priset var 9.20 kr/g.

Jag tror nog dagens pris är ett rätt bra pris. Jag köpte ännu mer till ungefär dessa priser nyligen... ;-)

Det går inte att tro att man ska precis ska träffa den tillfälliga bottnen. Isåfall har man tur.
Jag är övertygad att det inte spelar så stor roll med några procent hit och dit om man kollar några år fram i tiden...

/H

walkingliberty

Citat från: mega_n skrivet fredag 25, Maj 2012, 20:10:35
Jag har köpt silver då priset var 2.20 kr/g men också köpt silver då priset var 9.20 kr/g.

Jag tror nog dagens pris är ett rätt bra pris. Jag köpte ännu mer till ungefär dessa priser nyligen... ;-)

Det går inte att tro att man ska precis ska träffa den tillfälliga bottnen. Isåfall har man tur.
Jag är övertygad att det inte spelar så stor roll med några procent hit och dit om man kollar några år fram i tiden...

/H
Önskar att jag köpt silver när det kostade 2.20kr/g...
Jo du har rätt att det inte spelar någon stor roll med några % hit och dit, Silvret ska jag inte sälja förren om många år  ;)
Fast det skulle vara roligt att träffa botten någon gång :)

mowi_af

Håller med mega_n. Jag tror att det viktiga är att vi inte köper på toppen som tillslut kommer i detta bullrun, utan kan sälja/byta våra PM mot något annat ring den tidpunkten. Sköter vi våra kort tror jag vi alla sitter nöjda på gamla dagar - tills dess stackar vi så gott vi kan!!  :)

Silvermånen

Guldet ska upp och testa 1600 klarar vi bara av att komma över det så har vi snart 1700,silver följer med tror det kan vara lite segt från start,sen fins det föutsättningar att sliver kommer att rusa mer än guldet på sikt,men det rådere delade meningar om detta.

Men är säker på en sak det fins bara en valuta guld/silver.

kristensson

Citat från: Silvermånen skrivet Söndag 27, Maj 2012, 09:26:02
Guldet ska upp och testa 1600 klarar vi bara av att komma över det så har vi snart 1700,silver följer med tror det kan vara lite segt från start,sen fins det föutsättningar att sliver kommer att rusa mer än guldet på sikt,men det rådere delade meningar om detta.

Det finns ett alternativ till Guld/Silver och det är verkligen skrämmande.
Tänk om alla sedlar-mynt förklaras ogiltliga och alla pengar blir DIGITALA.

walkingliberty

Citat från: kristensson link=topic=983.msg10499# :) date=1338118482
Citat från: Silvermånen skrivet Söndag 27, Maj 2012, 09:26:02

Det finns ett alternativ till Guld/Silver och det är verkligen skrämmande.
Tänk om alla sedlar-mynt förklaras ogiltliga och alla pengar blir DIGITALA.
Skulle inte förvåna mig...
Staten vill ha så mycket makt över massorna som möjligt, skulle ju vara perfekt för de att kunna se allt man köpte också.
Det är därför jag använder kontanter så mycket som möjligt.

Artikel om ett framtida kontaktlöst samhälle:
http://www.svd.se/naringsliv/rakna-med-ett-kontantlost-samhalle_6770379.svd

Silvermånen

Käns som om dollar toppar snart,då vet vi ju vad som händer med metaller,sen hr vi några läder som kommer att springa till banken och plocka ut sitt kapital undra vad dom gör med sina pengar,jag vet då vad jag skulle göra köpa den enda valutan

guld/silver.

Silver

Vad hände med silverpriset nu? Vände ner kraftigt på kort tid, någon nyhet?

alang

Givetvis en massiv selloff, antar att kartellen passar på så fort det är extremt liten volym då deras raids får större effekt under dessa förhållanden.

Kopfet

Inte bara silvret som dök, guld och olja också som ett resultat av att dollarindex stack norrut.

Silver

Noterade givetvis guldet också. USD +0,60%, ganska måttlig rörelse. Silver från dryga +1% ner under -2% Men silver är som bekant volatilt och som du säger Alang, priset kan de styra hur de vill verkar det som.

Silvermånen

Men nu tro jag vist att vi tagit botten, var det någon mer än jag som gjorde fynd i dag?40 st American Eagles blev det skönt att växla pengar mot silver.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane