Goldsilver.be

Startat av I_am_mine, tisdag 08, Augusti 2017, 22:40:09

Föregående ämne - Nästa ämne

I_am_mine

Citat från: Lu skrivet Söndag 07, Oktober 2018, 10:43:48
Jag sitter och läser på om hur man betalar genom att utföra en utlandsbetalning via min bank till goldsilver.be. Det verkar inte vara några krångel med att ange hur mycket man ska betala till goldsilver.be, utan man anger bara den summa EUR som goldsilver.be skriver ut. Sedan antar jag att jag bara ska betala den bankavgift min bank tar för överföringen och inte mottagarbankens avgift.

Innom EU är det gratis överföringar, vare sig din bank eller mottagare tar ut några avgifter. Det som din bank däremot tjänar pengar på är växelkursen som är något öre högre än aktuell kurs.

Och som tidigare skrivits om du inte är hemma så kommer paketet till ett utlämningsställe vilket brukar fördröja leveransen med minst ett dygn.
Många ggr är det PN som delar ut och dom gör inte ens ett ärligt försök att leverera. En gång satt jag och spårade mitt paket och 10 min efter det var "redo för leverans" så kom nästa meddelande som sa "mottagaren kunde inte nås" trots att jag var hemma hela tiden

drgrillo

Sedan antar jag att jag bara ska betala den bankavgift min bank tar för överföringen och inte mottagarbankens avgift.

Bankerna får inte ta någon avgift om du väljer EUR som valuta. Gör du överföringen i SEK däremot, så blir det väldigt dyrt.

Birka

Citat från: I_am_mine skrivet Söndag 07, Oktober 2018, 19:42:36
Jag sitter och läser på om hur man betalar genom att utföra en utlandsbetalning via min bank till goldsilver.be. Det verkar inte vara några krångel med att ange hur mycket man ska betala till goldsilver.be, utan man anger bara den summa EUR som goldsilver.be skriver ut. Sedan antar jag att jag bara ska betala den bankavgift min bank tar för överföringen och inte mottagarbankens avgift.

Innom EU är det gratis överföringar, vare sig din bank eller mottagare tar ut några avgifter. Det som din bank däremot tjänar pengar på är växelkursen som är något öre högre än aktuell kurs.

Och som tidigare skrivits om du inte är hemma så kommer paketet till ett utlämningsställe vilket brukar fördröja leveransen med minst ett dygn.
Många ggr är det PN som delar ut och dom gör inte ens ett ärligt försök att leverera. En gång satt jag och spårade mitt paket och 10 min efter det var "redo för leverans" så kom nästa meddelande som sa "mottagaren kunde inte nås" trots att jag var hemma hela tiden

Vi är tydligen välsignade med ovanligt rekorderliga lantbrevbärare. De måste köra 300 m på en väg som mer liknar en ko-stig och sedan gå en 20 meter lång grusgång för att snällt knacka på dörren. Inget fusk här.

Lu

Tack för all information!

Lu

Peppar, peppar.

Då får vi se.  :)

I_am_mine

Idag fick jag mitt paket

PN skickade direkt till ombud trots att det till och med stod utkörning på lådan, vet inte om jag ska skratta eller gråta över hur dåliga dom är

Lu

Citat från: I_am_mine skrivet tisdag 09, Oktober 2018, 16:28:29
Idag fick jag mitt paket

PN skickade direkt till ombud trots att det till och med stod utkörning på lådan, vet inte om jag ska skratta eller gråta över hur dåliga dom är

Hur lång leveranstid har du varit med om i genomsnitt hos dem?

Jag själv väntar på att min betalning ska ha blivit mottagen.

I_am_mine

I genomsnitt 3-4 dagar om dom levererat, 5 om PN ska skicka en avi.

Denna gången tog det lång tid från det att jag begärde utskick tills dess att dom fick iväg paketet, jag antar att det var mycket att göra när silverpriset bottnade runt 4kr. Det blev en vecka denna gång

Lu

Citat från: I_am_mine skrivet tisdag 09, Oktober 2018, 16:59:05
I genomsnitt 3-4 dagar om dom levererat, 5 om PN ska skicka en avi.

Denna gången tog det lång tid från det att jag begärde utskick tills dess att dom fick iväg paketet, jag antar att det var mycket att göra när silverpriset bottnade runt 4kr. Det blev en vecka denna gång

Ok, det låter rimligt.

Någon som vet hur lång tid det tar för en överföring från en svensk bank till den bank goldsilver.be använder sig utav?

Birka

Lu

Citat från: Birka skrivet tisdag 09, Oktober 2018, 20:35:31
Ca 2 dgr.

Då bör det komma in imorgon! Utförde den igår kväll och den gick igenom på morgonen. (Första gången jag gör en utlandsbetalning via banken.)

Birka

sff123

Använd Transferwise marginell avgift på gällande kurs :)
Ingen ser vad du gör med dina pengar oftast hos mottagaren inom minuter,
när mottagande bank har stängt så finns dom på kontot så fort dom öppnar.

Lu

Lu

Och nu har det skickats! Nu känner jag mig lugn. Bara hoppas att det inte är stenar i paketet.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane