USA - hur har dom det

Startat av kristensson, lördag 28, Januari 2012, 18:08:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Tyr

Citat från: cyber skrivet tisdag 03, November 2020, 20:23:40
Jag la in 200kr på Biden när han höll sitt första corona-tal till 2,10 ggr pengarna, nu är han nere i 1,44. Synd man inte tryckte in mer :P

Jag ser att "Betson" har oddset 1.44 på att Biden vinner Presidentvalet. Oddset för att Trump vinner är högre och 2.90

Nej jag tror det blir som med Brexit och spelsajternas odds som med marginal pekade på att Ingen Brexit skulle ske, och det blev tvärt om.

Och det blir samma visa med presidentvalet den här gången också, nämligen att Trump kommer att överraska och vinna. Men jag satsar inga pegar på det...

cyber

Citat från: Tyr skrivet tisdag 03, November 2020, 20:47:39
Citat från: cyber skrivet tisdag 03, November 2020, 20:23:40
Jag la in 200kr på Biden när han höll sitt första corona-tal till 2,10 ggr pengarna, nu är han nere i 1,44. Synd man inte tryckte in mer :P

Jag ser att "Betson" har oddset 1.44 på att Biden vinner Presidentvalet. Oddset för att Trump vinner är högre och 2.90

Nej jag tror det blir som med Brexit och spelsajternas odds som med marginal pekade på att Ingen Brexit skulle ske, och det blev tvärt om.

Och det blir samma visa med presidentvalet den här gången också, nämligen att Trump kommer att överraska och vinna. Men jag satsar inga pegar på det...

Många verkar tänka som du, och jag tänker därför att överraskningen snarare kommer gå i motsatt riktning :) (även professionella opinionsmätare påverkas av hur det gick i föregående val, se t ex riksdagsvalet 2014 då man radikalt underskattade SD, följt av 2018 då de istället överskattades)

Iofs gör elektorssystemet att det blir rätt slumpmässigt, så man ska aldrig säga aldrig...

PennyLane

Jag tror mer på att Trump vinner, men säker kan man inte vara i detta val. Jag tror inte på tidningarnas mätningar. Trump ligger tydligen redan bättre till i Florida än Biden och ingen tidning nämner det. Florida är inte avgörande denna gång men i alla fall.

cyber

Ok, nån landslide verkar det inte bli, men jag tror fortfarande blå laget vinner..

cyber

Fortfarande sjukt ovisst, men bettingbolagen har iaf svängt och tror på Trump

cyber

Tyr

Ja, cyber kan vara glad nu och casha in sin vadslagningsvinst...

cyber

Jag hade gladeligen skiljts från rätt många tusenlappar för det här resultatet :)

Framförallt är jag glad att vi förhoppningsvis ser en återkomst till multilateralism och samarbete istället för "america first" som struntar i tidigare överenskommelser. Vem vet, kanske finns det ett litet hopp att de som bundit upp sin politiska identitet på hur mycket de älskar/hatar Trump slutar kasta bajs på varandra i debatten. T ex BLM kommer få väldigt svårt att motivera sina galningar för att ställa till oro med en demokrat i toppen.

Men iom att kampanjen och kommunikationen (särskilt vad vi får se här i Sverige) varit mest "han är inte Trump" så vet jag inte riktigt vad han står för. Som tur är verkar han ju höra till högerfalangen (eller iaf mainstream) inom demokraterna så jag förväntar mig inga excesser. Frågan är kanske hur mycket woke/vänsterfalangen i demokraterna kommer lyckas dra honom åt vänster.

Blir han för gammal och måste lämna över till Kamala så vet man ännu mindre.

Som tur är verkar demokraterna inte ta senaten så kommer han vara ganska begränsad i vad han kan göra. För mig som egentligen är lite libertarian men avskydde Trumps ledarstil, sociala policies (aborträtt etc) och hans "annorlunda" förhållande till fakta kunde det knappt ha blivit bättre.

hasse_A

Det spelar nog liten roll vem som vinner valet.

cyber

Citat från: hasse_A skrivet torsdag 05, November 2020, 10:07:14
Det spelar nog liten roll vem som vinner valet.

Helt sant (och inte ens en kontroversiell åsikt). Trump har bevisligen inget emot stora underskott och Biden har på intet sätt utmanat det.

MMT is coming...

Tyr

Och här har vi fler röstsedlar, om det inte räcker med de andra...

haberdasher

Citat från: cyber skrivet torsdag 05, November 2020, 09:09:34
... men avskydde Trumps ledarstil ...

Amen to that. Looking forward to more politics, less stupidity.

haberdasher

Citat från: Tyr skrivet torsdag 05, November 2020, 13:11:54
Och här har vi fler röstsedlar, om det inte räcker med de andra...

Sour grapes.

cyber

Nu måste jag sluta följa det här, jag har säkert kollat 12h CNN och Fox de senaste dagarna. De är alldeles för duktiga på att få en att vilja fortsätta titta trots att den stora spänningen egentligen är över.

Bidén har ju redan vunnit med 99% sannolikhet, men hela landet mår ju bra av att resultatet är tydligt och inte hänger på 10000 röster här eller där. Så rationaliserar jag mitt fortsatta tittande iaf :)

PennyLane

Det kan nog dröja ett tag innan det blir klart. Många tycker att Fox "gav" Biden Arizona för tidigt, dom hade inte kommit så långt i sin röstning. Representanter från Arizona sa redan igår att dom gärna ville räkna klart först. Fler och fler vittnesmål om valfusk rapporteras främst från Michigan, Wisconsin och Pennsylvania men även på andra platser.
Det kommer kanske att avgöras juridiskt.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane