Ny och glad (Tattoofreak13)

Startat av Tattoofreak13, torsdag 22, September 2016, 21:04:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Tattoofreak13

Hej. Markus var namnet och registrerade mig här idag för jag försöker ta mig in i investeringjungeln framförallt beträffande denna vackra metall vid namn silver.
Har länge funderat på att börja samla på något jag och min fru men inte riktigt kommit på något bra att börja samla på. Och lets face it. Pez automater och gamla action figurer i all ära men det är gissningsvis inte direkt något som kan tänkas ge någon direkt avkastning vid dåliga tider.
Satt en dag på tradera i sedvanlig daglig rutin och snubblade över ett fint silver samlar mynt från perth mints lunar serie. Och då gick det upp som ett ljus. Silver kan vara en god investering och en trevlig hobby.
Sagt och gjort. La bud och vann 2 x 2oz mynt i serien. Betalade och väntar nu på att dessa ska dimpa ner. Idag läste jag lite om att det tydligen är vanligt med förfalskningar och därmed riskabelt med tradera och alla bluffmakare. Lyckades hitta denna sida som verkar vara ett forum med både ärliga entusiaster och trevliga proffs.
Hoppas ni tycker jag verkar vara en reko kille som vill säkra lite tillgångar för min dotter och hennes antågande lillasyster, än så länge dock med blott ett hopp om att 2 äkta mynt snart finns i spargrisen

thgswe

Välkommen! Klart ni ska ha silver. Mina barn samlar också på silver. När spargrisen börjar bli full -pappa kan vi växla lite låtsas pengar mot riktiga? :)

Lunar är riktigt fina!

Tattoofreak13

Lunar kanske inte är så vanliga att förfalska så får väl vara i god tro :)

Bosse68

Varmt välkommen till forumet

Blåkrona

Birka

Varmt välkommen in i den silvriga djungeln :-)

toblov

LeGo

PennyLane

Tattoofreak13

Tack så mycket allihop för detta trevliga mottagande :) man känner sig nästan som om man vore av fin börd, Rent av adlig.

Unmanipulatable

Välkommen! Helt rätt tänkt att säkra upp värden till barnen. Troligen så kommer inte vår svenska valuta bevara sitt värde speciellt bra och aktier kan ta mycket stryk i nästa finanskris.  Silvermynt-samlande kan vara en intressant hobby, billigare än guldmynt.   Du bör ha lite guldmynt också för att säkra upp värden dock...

Micke

Fantom

SoulCrew

Välkommen in!
Jag blev själv pappa i somras, det första jag köpte till honom var ett 10-ounce lunarmynt från i år med apan, en apa till en apa. Jag köpte även en 1-ounce guldapa men där valde jag den brittiska för att jag gillade motivet bättre som en gåva till hans mor. En guldklimp mot en guldklimp var inte mer än rätt tyckte jag. Det är klart dyrare att ha barn än man kan tro...

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane