Bilder på silver.

Startat av MrLibertad, onsdag 25, Maj 2011, 19:23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Fantom

Jag lägger ut bilder på min 10-kgs silver samling av Lunar serien, så fort jag hittar och köper lämpligt myntbox för dom  ;D

Mr.Handsome

Dessa låg i brevlådan när jag kom hem

Fantom

Citat från: Mr.Handsome skrivet Måndag 23, September 2013, 22:04:27
Dessa låg i brevlådan när jag kom hem

Vi ska se, vad är för fina mynt där, ska bara hitta mina glasögonen med förstoringsglas först  :)

Socialgrupp III

Vi ska se, vad är för fina mynt där, ska bara hitta mina glasögonen med förstoringsglas först  :)
[/quote]

Haha en kul typ du Fantom..
Fira en jul/nyår eller midsommar med dig står på min önskelista  ;)

Fantom

Citat från: Socialgrupp III skrivet Måndag 23, September 2013, 23:21:51
Haha en kul typ du Fantom..
Fira en jul/nyår eller midsommar med dig står på min önskelista  ;)
Ja, men tack! Fast dom flesta människor som känner mig i verkligheten tycker att jag är en av dom tråkigaste och mest ointressanta personer som de träffade i livet. Men alla vet att jag är fruktansvärt pedantisk, och vill att allt ska vara på sitt rätt plats, i rätt tid, om det gäller bilar då måste det vara Audi (helst S8), om det gäller silver då måste det vara .999 renhet (helst .9999), om det gäller kvinnor då måste då måste hon vara vackert och smal (med så lite fet som möjligt) i kroppen (fast ändå med kött)  ;D osv, osv... 

Mr.Handsome du har fått fina mynt, jag ser ett Maple, ett Eagle, ett Koala men kunde inte se den fjärde, är det Philarmonik ? Du kan gärna göra lite större bilder, så att alla medlemmar kan se dom, MrLibertad har ändrat regler för bilder och man kan lägga ut större bilder nu, utan problem.

Här är bilder på min senaste köp (sista bilden är inte mynt, det visar vilka typ kvinnor jag gillar, det var svårt att beskriva till Socialgrupp III, så det är lättare att visa), vi ska se vad händer med mig nu, då jag strider grov mot trådens regler nu (andra gången jag lägger ut bilder här på icke silver)  :-X

mega_n

Citat från: Fantom skrivet tisdag 24, September 2013, 00:38:24

Här är bilder på min senaste köp (sista bilden är inte mynt, det visar vilka typ kvinnor jag gillar, de var svårt att beskriva till Socialgrupp III, så det är lättare att visa), vi ska se vad händer med mig nu, då jag strider grov mot trådens regler nu (andra gången jag lägger ut bilder här på icke silver)  :-X

Ja, du stretchar reglerna nu... men sålänge du pratar köp och diskuterar milkspots ser jag inga större problem ;-)

Sorry... (om nån tar illa upp)

/Mod på semester...

PS. Måste vara dyrt(och ensamt) att vara perfektionist;-)
DS.

Sarek

Citatvi ska se vad händer med mig nu, då jag strider grov mot trådens regler nu (andra gången jag lägger ut bilder här på icke silver)

Tittar man på antalet klick på Fantoms bilder, i posten ovan, så får man en indikation på vad som läsarna helst vill titta på ;D

Ebenezer

Citat från: Sarek skrivet tisdag 24, September 2013, 09:21:59
Citatvi ska se vad händer med mig nu, då jag strider grov mot trådens regler nu (andra gången jag lägger ut bilder här på icke silver)

Tittar man på antalet klick på Fantoms bilder, i posten ovan, så får man en indikation på vad som läsarna helst vill titta på ;D

Tjejen på den nedre bilden är ju helt klart "guld" i mina ögon, och guld > silver  ;)

Fantom

Silver Kina Pandor mynt har utmattad min budget kraftig, så min ekonomi orkar inte att köpa vanliga 1 oz silver mynt nu. :'(
Här är min senaste köp, var i postlådan när jag kom hem. :) (tur att det var fler än ett mynt i lådan)  ;)

Mr.Handsome

Igår fick jag yttligere en ASE och en Fiji Taku
Och idag fick jag min första Britannia

Arg

Lånar denna tråden lite, då jag tror den passar bäst.
Jag är på jakt efter ett "prydnadsmynt" i silver att ha i bokhyllan. Som bullion köpare har jag ingen koll alls på dessa typer av mynt.
Så därför ber jag er om hjälp.

Jag gillar "the great warrior" serien som Zikov har lagt upp bilder på (särskilt vikingen). Men helst skulle jag vilja ha ett 10 oz mynt eller 1 Kg mynt.
Är det någon som har lite tips och idéer?  Smaken är som baken, men kom gärna med massor av förslag på fina silvermynt :)

Silvergrabben

Citat från: Arg skrivet Söndag 06, Oktober 2013, 11:59:14
Lånar denna tråden lite, då jag tror den passar bäst.
Jag är på jakt efter ett "prydnadsmynt" i silver att ha i bokhyllan. Som bullion köpare har jag ingen koll alls på dessa typer av mynt.
Så därför ber jag er om hjälp.

Jag gillar "the great warrior" serien som Zikov har lagt upp bilder på (särskilt vikingen). Men helst skulle jag vilja ha ett 10 oz mynt eller 1 Kg mynt.
Är det någon som har lite tips och idéer?  Smaken är som baken, men kom gärna med massor av förslag på fina silvermynt :)

America the Beautiful-serien ligger på 5oz styck och finns ett helt gäng, mycket vackra mynt!

Edit: http://www.gold.de/preisvergleich,160,America-the-Beautiful.html där har du bilder på de olika mynten!

Sarek

Ett 1 kilosmynt tycker jag blir för stort. Men en 10 ozare skulle passa ifall du hittar någon med ett bra motiv. De senaste två årens Kookaburror tycker jag inte är särskilt bra, men 2011:an är riktigt fin.

En 5 ozare skulle också passa, som Libertaden. Men då skall det var proofversionen.

Arg

5oz verkar vara en bra storlek, ska ta mig en närmare titt på dessa.

Har både koala, kokkaburra (och eventuellt en drake i 10 oz). Men tänkte mig inte något vanligt mynt, utan något med ett tema (som man ev kan utöka i framtiden).
Det är inget krav alls. men det får gärna vara lite färg i den.
Gärna med någon koppling till poker, fiske, krig eller bara något manligt att ha i ett pokerrum.

Arg

Då är en viss forummedlem 4 mynt fattigare och en annan 4 mynt rikare

Tack Zikov för att du öppnade upp mina ögon för "The great warrior" serien (och även delade med dig utav den  ;D ;D ;D

Känns som det här kan vara en farlig börja på att köpa numismatiska mynt. Som jag hade lovat mig själv att inte göra.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane