Nu!!!! Vad tänker eller undrar du över just nu? (officiell slasktråd)

Startat av MrLibertad, lördag 13, Augusti 2011, 18:29:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Laserapa

Sitter och smuttar på två av nyhetssläppen på whiskyfronten och är ganska besviken på Laphroaig 18y  :| . Är dock väldigt positivt överraskad av Taliskers Distiller\'s editon  :)

När ni ändå diskuterar öl får jag passa på att tipsa om en amerikansk pale ale(bli inte bortskrämda!) vid namn Liberty Ale(1593). En ny favorit här hemma!

OXiGEN

Efter att ha ätit och druckit gott en vecka så går jag nu över till det vanliga.
Sallad och kolsyrat vatten, suck.
Vill gå ner 5 kilo till...

Nu väntar kvällens andra film. Thor.

Silverräven

Citat från: OXiGENEfter att ha ätit och druckit gott en vecka så går jag nu över till det vanliga.
Sallad och kolsyrat vatten, suck.
Vill gå ner 5 kilo till...

Nu väntar kvällens andra film. Thor.

I början av året körde jag LCHF-diet i tre månader. Jag har ingen våg så vet inte hur mycket jag tappade i vikt, men jag fick byta bälte till byxorna då innersta hålet inte längre var tillräckligt för att låta byxorna sitta uppe! Kan tillägga att jag framförallt åt väldigt gott under denna tiden ;)

Thor var för övrigt helt okej. Inte seriös någonstans, men lagom underhållning en lördagskväll :)

Kaw

Tycker det är lite slapp inställning här på forumet. Dricka alkohol och ha sig liksom!  ;)

Själv har jag varit i Varberg och avnjutit 95 km på min MTB. Det finns olika sätt att njuta på.   :rolleyes:

Silverräven

Citat från: KawTycker det är lite slapp inställning här på forumet. Dricka alkohol och ha sig liksom!  ;)

Själv har jag varit i Varberg och avnjutit 95 km på min MTB. Det finns olika sätt att njuta på.   :rolleyes:

Tja, jag går ett antal km dagligen med hunden, så lite onyttigheter tycker jag allt att jag får unna mig till helgen! Det blir dock inga 95 km, så en eloge till dig för det!

Baltikinkasso

MrLibertad

Just nu är jag jävligt förbannad för att för 5 minuter sen så brann slutsteget till steroen  :(

Silverräven

Citat från: MrLibertadJust nu är jag jävligt förbannad för att för 5 minuter sen så brann slutsteget till steroen  :(

Ujuj... drog du på lite för mycket? Spelade du dålig musik?

MrLibertad

Citat från: Silverräven
Citat från: MrLibertadJust nu är jag jävligt förbannad för att för 5 minuter sen så brann slutsteget till steroen  :(

Ujuj... drog du på lite för mycket? Spelade du dålig musik?

Något åt det hållet, började lukta bränt, kommer ut i vardagsrummet, då är det som en skärbrännarlåga ut genom slutsteget, haha, vilken grej.

Silverräven

Haha, jäklar... låter som du har ett ganska kraftfullt system, eller hade ;)

Själv så är jag nöjd, har precis införskaffat några billiga folköl. Idag blev jag sugen på öl, själva smaken. Varken märket eller berusningen är av någon betydelse idag.

kristensson

Men silverräven då hur djupt du fallit.
Billigt folköl är sådant norrlänningar häller henbrännt i (antagligen kommer lite kommentarer på detta från norrifrån boende medlemmar kanske).

Det är ju ändå fredag varför inte unna sig något gott säger jag som smakar min JURA Superstition tillsammmans med en god Eriksberg, ett bryggeri som en gång i tiden (60-talet) låg vid Lisebergs södra entree

Silverräven

Jag orkade inte sticka iväg till bolaget utan tog vad som fanns i närbutiken :) på måndag väntar förhoppningsvis två flaskor rom jag förbokat och kan då sona mina synder från idag ;)

För övrigt ser jag just nu en film med Antonio Banderas från 2010. Det är en modern film noir, sk neo-noir med en privatdetektiv som huvudperson (Banderas). Älskar den sortens film :). The Big Bang heter den.

Morgan

Funderar på om nya ägarna till mitt hus kommer få igenom sitt krav på de ställde i veckan om att jag ska betala x antal tusen för att fixa till en sak som de och deras kompis de har anlitat som fackman anser är felaktigt utfört...???
to be continued...

Dekaron

Sitter och petar runt tankar i huvudet om hur man avskräcker vissa beteenden hos katter. Nästan varje gång jag spelar musik hoppar katten upp och slickar på högtalarna eller lägger sig raklång över tangentbordet och börjar kisa så som katter gör. Dessutom snor han mina strumpor och bygger högar av dem...

Försöker förstå varför jag lyfter möbler som karriärsval, kör lastbil samt får arga kunder som gnäller på mig; fast jag läst ekonomi och juridik, *suck* vilket liv.

Förutom detta så försöker jag se vart någonstans luften flyr från mitt bildäck utan resultat samt så försöker jag förstå detta med Spanska bilars elsystems oförmåga att fungera trots reparationer. Jävla Seat.

Tänker sälja en del aktier på Avanza bank, det ger ingen utdelningen märker jag och dessutom är det roligare att kunna se sin investering i mer handfast form som silver än i siffror på en anonym sida.

Diskuterar politik med en dåre i USA och undrar om jag är bara korkad eller om han väljer att feltolka mig för mina politiska åsikter. \"One shouldn\'t throw oneself from the cliff of economics for the sake of others when its funnier to throw others from the said cliff - you commie\"! Blah blah! Ansåg att det finns få system som inte bör privatiseras. Så som utbildning för jag vill faktiskt ha större chans att träffa någon som är utbildad än den situationen som finns i USA, då man lär träffa fler kognitivt eftersatta amöbor än utbildat folk.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane