Tavex silverpriser?

Startat av RAJS, Måndag 23, Juli 2012, 19:48:03

Föregående ämne - Nästa ämne

RAJS

Vad har hänt med Tavex silverpriser? Canadian maple leaf säljpris på 187kr och köppris på 173kr

silverfisken

går du in på tavex.no så är det exakt samma priser där, så jag tror de har fel i systemet, den norska sidan är som vanligt.

RAJS

Måste vara så för annars säljer de 1 Oz till ett pris under spot. Tänkte först att det var världens köpläge men förstår nu att det måste vara fel.

vonGold

Är det bara jag som köper?
Text från beaställningen.
"OBS! Priset ar giltigt om ordersumman betalas inom en timme efter ordertillfallet. Vi ar medvetna om, och accepterar tidsfördröjningen mellan olika banker samt om betalningen sker via plus- eller bankgiro. V g betala till ett av kontona nedan."

Fynda?

Ebenezer

Tvivlar på att man kommer få silvret för dessa priser. Företagen brukar vara rätt bra på att reservera sig mot datorhaveri etc

vonGold

Återstår att se om dom ringer eller mailar i morgon.
Beställningen och betalningen är gjord enligt deras villkor vad kan jag förlora?
Det är inte olagligt att göra dåliga affärer.

Det kan bli en rolig följetong.

Återkommer vi leverans !!!

Ebenezer

Tja, om du nu får köpa för det priset så kan du ju alltid köpa skitmycket och sälja det till LS. Dom betalar mer än inköps-priset  :D

MrNook

Jag lade precis en beställning och betalade för tre stycken Philharmoniker.  Nu håller vi tummarna för att det går vägen, haha.  ;D

Argentum Rex

Ni lär nog hitta nån stans i deras vilkor att de förbeåller sig rätten att annullera ordrar om pris angivits felaktigt pga. datafel. Men lycka till!  8)

tavi

Tavex förbehåller sig rätten att annullera ordern om köpet av extraordinära skäl visar sig vara omöjlig att genomföra. Kunden erhåller då snarast betalningen i retur.

Potentiella skäl till att annullera en order:

· Datahaveri som orsakar störningar/felaktigheter i såväl lagerstatus som priser.
· Leveransproblem- när beställda produkter ej anländer i tid.
· Speciella situationer på världsmarknaden som orsakar större prisförändringar avseende investeringsguld.

Vid annullering av lagd order kontaktar Tavex kunden för en ny överenskommelse kring nya villkor, alternativt återbetalar snarast erlagd likvid till kunden.

silverfisken

Nu kostar de 261 kr, var nog bara datafel. Hur gick det för era ordrar?

MrNook

Jag har fortfarande inte hört någonting alls. Man kan tycka att jag snart borde få antingen en bekräftelse, eller ett mail/telefonsamtal där de förklarar att det blivit lite fel.

Jag återkommer så fort jag hör något!

Skägget

Jag beställde en hygglig rejält sudd igår och betalade omgående, planerad avhämtning kring lunch idag. Dock ringde dom upp och sa att om jag ville ha mynten så var det nytt listpris som gällde. Jag frågade vad dom kunde göra på priset om jag ville fortsätta med affären och fick svaret, inget. INGET!!! Jag blev ilsken då jag genom åren varit en trogen kund och köpt framförallt mkt guld hos dom, vi pratar 7-siffriga belopp...
Tidigare chefen, Kurt Larsson, var en service-minded chef som kunde ordna bra priser på både guld och silver. Köpte man över 20 kg silver kunde han ordna köp via Estland med avhämtning i på Smålandsgatan. Jag frågade rakt ut om han tyckte det var rimligt då LS Estland erbjuder samma mynt till 80-85% av deras pris. Han vidhöll att det var hans direktiv och cheferna var medvetna om min köphistorik etc etc.

Oavsett så var det droppen för mig, LS Sverige prismatchar dessutom på guld och LS Estland säljer billigare silver, trogen kund är inte lika med dum...  >:(

mfm

Men LS prismatchar bara via telefon, och sist jag kollade var de alltid dyrare än Tavex...

Skägget

Att ringa in ordern för att få prismatch är helt ok för mig, ser inget negativt i det. (om du nu mena att det dåligt på något vis)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane