Tavex silverpriser?

Startat av RAJS, Måndag 23, Juli 2012, 19:48:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Skägget

En fråga. Om du köper silver i de kvantiterna du ändå verkar göra. Varför registerar du inte en enskild firma och drar momsen?

Enkelt svar, jag betalar aldrig moms  :)

RAJS

Haha kul att läsa om vongold och er andra som utnyttjade ett uppenbart fel för att sedan bli bittra när ordern inte gick igenom. Om jag ska vara ärlig spyr jag lite på ert oärliga beteende. Om jag var Tavex skulle jag nästan vara glad att slippa er business.

Edit: håller dock med om att det var dåligt att Tavex lät en order på tre mynt gå igenom. Att de inte är konsekventa är ett minus.

Silverräven

Påminner mig lite om när obemannade bensinstationer vid sällsynta tillfällen råkar ut för felaktiga bränslepriser, vilket snabbt orsakar hamstring när folk ser sin chans... skillnaden är då att produkten levereras omedelbart och företaget inte kan friskriva sig från misstaget eller häva köpet.

När det gäller Tavex är situationen dock lite annorlunda, och att då förvänta sig att komma undan med det är i mitt tycke lite naivt. Dock instämmer jag i att man bör förvänta sig någon form av ursäkt och/eller kompensation från deras sida, eftersom kunden inte är ansvarig för felet och kunde handlat i god tro. Men då ni inte handlade i god tro så har jag inga sympatier för er i detta fallet.

MrNook

Citat från: RAJS skrivet tisdag 31, Juli 2012, 15:49:28
Haha kul att läsa om vongold och er andra som utnyttjade ett uppenbart fel för att sedan bli bittra när ordern inte gick igenom. Om jag ska vara ärlig spyr jag lite på ert oärliga beteende. Om jag var Tavex skulle jag nästan vara glad att slippa er business.

Edit: håller dock med om att det var dåligt att Tavex lät en order på tre mynt gå igenom. Att de inte är konsekventa är ett minus.
Jag, som fick de tre mynten till det felaktiga priset, tycker också att det var ganska risigt att bara jag fick det. Jag sa ju till och med till killen jag pratade med att jag förstod läget och var beredd på att ta endast två mynt för det pris jag betalat.

Sen tycker jag inte att någon som passade på att beställa har varit oärlig. Jag måste säga att jag tycker att det är ovanligt tråkig stämning medlemmarna sinsemellan i den här tråden och det är tråkigt att se.

För övrigt är jag väldigt nyfiken på vad det var rent tekniskt som gick fel.. Hur lyckades de skriva över priserna på alla sina silvermynt i databasen helt plötsligt? :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane