Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Asrael

Uppdaterad bild

Den blå stödlinjen och trendkanal jag ritade i förra grafen var egentligen felaktig och bottnade i en övertro att silvret skulle vända upp. Det hade inte hänt än... Har ritat om till de vimplar som faktiskt blir en uppåtgående i medellånga perspektivet, vilken är bruten och inaktuell samt en nedåtgående i det kortare perspektivet. Den senare är mycket skör men ichimokumolnet kan utgöra ett stöd. Under molnet är det kanske 16.00 och en zon kring 15.60 som kan sätta stopp för nedfärden.

Bankerna såg till att hamra silvret under 50 dagar medelvärde och 16.50 nivån. Det var en massiv raid i alla ädelmetaller.

Positivt

# fib 50 höll emot

# Senkou A stod emot

Negativt

# Kursen under 50 dagars glidande medelvärde

# 16.50 trasades sönder och bankerna höll emot idag med. Måste tas ut under veckan annars ser det mörkt ut och ett svårt motstånd att passera.

Jag tror nog  bankerna vill ha silvret under 16.50 men jag är mycket skeptisk till att de lyckas. En hård fight mellan 16.50 och 17.30 - 17.00, d v s fallande röd väntar. Tar sig silvret förbi den röda och över 17.50 är vi på banan igen och en trendvändning kan bekräftas. Vi kommer få se motstånd vid långt fallande motstånd ca 17.90 och 200 glidande medelvärde ca 18.25.

Asrael

Inför first day notice brukar bankerna ha fest och rycka och slita i ädelmetallerna. Silvret fick ovanligt lite stryk, vilket jag också hade på känn då COT inte visade samma nedåtgående tendenser som i guldet samt att OI fortsatt var relativt hög. Men bankerna har manipulerat sina positioner förr så lite nervöst var det. Bankerna lyckades hålla silvret under 16.50 dollar hela veckan, men när asien öppnade efter nyår fick de sälja många kontrakt för att det skulla hållas nere. Graf i kronor

Egentligen ser vi samma sak som i guldet vilket inte är så konstigt då de följer varandra. Silvret är mer volatilt och tappar generellt mer när priset går ner och vise versa. Silvret tappade ca 10 % senaste månaden. Kom ihåg att perioden också visade två marginalhöjningar och en massa negativa nyheter samt stigande börser runt om i världen. Nu är det silvrets tur. Palladium och Platinum har redan visat vägen och den är upp.

Positivt är

# Kurs över MA50 som också är över MA200. Långsiktiga trenden är stigande. (Yeehaa)

# Kämpar vid Senkou A och ett tjockt moln att bryta igenom. Dessa höll ända nästan hela veckan men prisnivån rubbades ändå inte.

# RSI bryter RSI-medelvärde underifrån samtidigt som Williams Vix visar på kraftigt undersålt. Betyder upp.

# MACD visar en tydlig hook och ger snart köpsignal. Positivt på kort och medellång sikt.

# Squeeze-indikatorn har brutit nedåtgående momentum och är på väg att avfyras på uppsidan. Tyder på kraftig uppgång på kort och medellång sikt.

Negativt

# Rekylen är avslutad och det blir svårt att handla billigare.

Jag väntar mig härnäst att

# Silvret tar fart och hjälper guldet bryta viktiga nivåer.

Sarek

Citat från: kristensson skrivet lördag 07, Mars 2015, 15:34:02
Intressant artikel av Ted Butler

JPMorgan kommer inte ur sin sits med sina stora mängder korta kontrakt (säljkontrakt) och försöker nu tydligen lösa detta med att fylla sina valv med billigt silver som de själva har manipulerat ner i pris.

Jag citerar Ted Butler från artikeln i fråga:

"Genom att vara den största innehavaren av korta kontrakt på COMEX så har JPMorgan utövat störst negativ prispåverkan på silver. Samtidigt har de har de blivit den som tagit störst leverans  av fysisk silver på COMEX under de två första dagarna för marskontrakten. Är inte detta det mest flagranta och skurkaktiga betende som man kan föreställa sig? Manipulera priset lägre och sedan ösa upp metallen till sina egna valv till fyndpriser och detta med välsignelse av tillsynsmyndigheterna. Med sådana välsignelser är det inte konstigt att JPMorgan anses vara USA:s mest politiskt lierade bank."

Asrael

Citat från: Sarek skrivet lördag 07, Mars 2015, 19:33:34
Citat från: kristensson skrivet lördag 07, Mars 2015, 15:34:02
Intressant artikel av Ted Butler

JPMorgan kommer inte ur sin sits med sina stora mängder korta kontrakt (säljkontrakt) och försöker nu tydligen lösa detta med att fylla sina valv med billigt silver som de själva har manipulerat ner i pris.

Jag citerar Ted Butler från artikeln i fråga:

"Genom att vara den största innehavaren av korta kontrakt på COMEX så har JPMorgan utövat störst negativ prispåverkan på silver. Samtidigt har de har de blivit den som tagit störst leverans  av fysisk silver på COMEX under de två första dagarna för marskontrakten. Är inte detta det mest flagranta och skurkaktiga betende som man kan föreställa sig? Manipulera priset lägre och sedan ösa upp metallen till sina egna valv till fyndpriser och detta med välsignelse av tillsynsmyndigheterna. Med sådana välsignelser är det inte konstigt att JPMorgan anses vara USA:s mest politiskt lierade bank."

Fortsättning på detta. Det börjar hända saker i silvermarknaden.

http://thewealthwatchman.com/why-is-this-bank-stockpiling-silver-like-theres-no-tomorrow/

hasse_A

Se där kom nedbankningen nu innan helgen och lagom till ny månad. De som påstår att marknaden inte är manipulerad måste vara från en annan planet.

Silverräven

Ja, nog talar charten sitt tydliga språk alltid. Prick kl 09 så störtdök kursen.

Gripen

Trycker de ner kursen inför helgen varje månadsskifte eller vad menar ni?

toblov

fredrikwall67

Törs man så kan man faktiskt rätt enkelt med litet hävstång, tjäna massor med FIAT dessa dagar. Jag törs dock inte. Men det har vart återkommande scenario många gånger nu.

fredrikwall67

Guld/Silver får ofta ett flyta upp ett par procent innan optionslösen. Det märks rätt bra ett par dagar innan, priset stiger. Sen så dödas hela uppgången på någon minut. Med litet hävstång, säg 5X, s¨gär man  kanke 15% på någon halvtimme. Har tänkt göra det massor med gånger. Men det tar emot.

vonswartz

toblov

Citat från: vonswartz skrivet fredag 01, Maj 2015, 00:17:23
Sjunker fortfarande... Tankar om vad som händer...?
Vet inte vart du kollar men enligt mig har priset sakta men säkert återhämtat sig sedan 15.30 igår. Nu 16.23.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane