Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot

Startat av alang, tisdag 06, Mars 2012, 16:57:02

Föregående ämne - Nästa ämne

gbz

$84! Hur ska denna dagen sluta.
De som blankat silver kan verkligen inte vara speciellt glada att se detta och om de stänger sina positioner går det bara högre.

Jag tror fortfarande folk ser silver som ett stort skämt så när fåren väl vänder får vi väl se vad som händer!

gbz

Stacker

Har ni förresten blivit nykterister allihop, som tidigare ofta skrev om att det skulle bli en liten stänkare för varje nytt ATH under hösten? 😁 Kanske är lika bra, surt att väntat 15 år på bullen bara för att sedan gå ner sig i dryckenskap pga glädjen över sagda bull run.

85,6$ nu. Men vi ser väl en rejäl smash snart, kan jag tro. Detta går ICKE an för alla banksters. Kul att se hur deras takedowns håller allt kortare tid för varje gång.

gbz

Citat från: Stacker skrivet tisdag 13, Januari 2026, 13:58:17
Har ni förresten blivit nykterister allihop, som tidigare ofta skrev om att det skulle bli en liten stänkare för varje nytt ATH under hösten? 😁 Kanske är lika bra, surt att väntat 15 år på bullen bara för att sedan gå ner sig i dryckenskap pga glädjen över sagda bull run.

85,6$ nu. Men vi ser väl en rejäl smash snart, kan jag tro. Detta går ICKE an för alla banksters. Kul att se hur deras takedowns håller allt kortare tid för varje gång.
.

Om vi alla dricker överlever nog ingen 2026 och vem ska sköta forumet då xD

Vi är som sagt på dag 4 av BCOM samt nya marginalkrav igen ändå flyger vi upp!

hasse_A

Om man säljer ädelmetallerna och investerar i alkoholhaltiga drycker kan man ju alltid panta flaskorna.

JL_GBG

Oj, jäklar vad det drog iväg igen uppåt nu  :D

Kanske får bli en stänkare ikväll i alla fall då  8)

Jag säger som dom gör på TV på fredagkvällarna :
- Vart är vi på väg ?

fåtöljpanda

Citat från: hasse_A skrivet tisdag 13, Januari 2026, 14:22:11
Om man säljer ädelmetallerna och investerar i alkoholhaltiga drycker kan man ju alltid panta flaskorna.

Hmm, öl? det köper jag i gränsbutiken.  ;D

9darter

august

Har ni förresten blivit nykterister allihop, som tidigare ofta skrev om att det skulle bli en liten stänkare för varje nytt ATH under hösten? 😁
Januari är en vit månad.

Just i år tar dock Januari slut vid 90 dollar silver :-)

mega_n

Silvret redan upp 25% i år. Och om inte det tarvar någon styrkedryck vet inte jag vad...

/H

DEScypher

Citat från: mega_n skrivet tisdag 13, Januari 2026, 20:35:37
Silvret redan upp 25% i år. Och om inte det tarvar någon styrkedryck vet inte jag vad...

/H

Över $ 90 just nu...

august

Citat från: august skrivet tisdag 13, Januari 2026, 20:10:58
Har ni förresten blivit nykterister allihop, som tidigare ofta skrev om att det skulle bli en liten stänkare för varje nytt ATH under hösten? 😁
Januari är en vit månad.

Just i år tar dock Januari slut vid 90 dollar silver :-)
Det var som f*n. Vet ni, vad, i dessa unika tider händer det mycket märkligt i kalendern. Nu, t ex, så blev det tydligen ATH-fredag mitt i veckan!

I kväll så höjer åtminstone jag mitt glas för Daniel Ghali.

Han är råvaruanalytiker på TD Bank i Toronto som nyligen publicerade en analys att silvret toppat och att TD nu gått kort silver med ett mål på 40 dollar. Sånt kan ju få vem som helst att hoppas på högre priser!

Enligt egen utsago har TD en stoploss på 92 och för min del är det helt ok om de blir utstoppade redan till lunch idag... Burn, bankers, burn :-)

JL_GBG

Ja, den kort-positionen av TD Bank, har ju alla förutsättningar för att bli något man talar om i framtiden.
Kanske t.o.m. kan ge upphov till en biofilm, The Big Short 2

Håller liksom du alla tummar för att vi så fort som möjligt når 92.
Blir spännande att se om TD Bank har allierade kompisar som rycker ut med panikåtgärder för att trycka ner priset så att det stannar någonstans via 91,80.

JL_GBG

Jisses, vilka klantskallar TDS verkar vara.
Här kan ni läsa om deras nuvarande short position.

Artikeln avslutas med följande :

This will be TDS's second attempt at shorting silver.
The bank initiated a short position in October as prices were breaking above $50 an ounce; however, it exited the trade with a nearly $2.4 million loss.

https://www.kitco.com/news/article/2026-01-07/tds-takes-another-swing-shorting-silver-looking-drop-40-next-three-months

Lofeal

Citat från: JL_GBG skrivet onsdag 14, Januari 2026, 06:53:59
Ja, den kort-positionen av TD Bank, har ju alla förutsättningar för att bli något man talar om i framtiden.
Kanske t.o.m. kan ge upphov till en biofilm, The Big Short 2

Håller liksom du alla tummar för att vi så fort som möjligt når 92.
Blir spännande att se om TD Bank har allierade kompisar som rycker ut med panikåtgärder för att trycka ner priset så att det stannar någonstans via 91,80.
Vore jag i den marknaden o höll på med kortsiktig trading så skulle jag se till att trycka priset över 92. Snabba cash.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane