Ädelmetallforum.se har nu gått om Liberty Silver

Startat av Silverräven, Söndag 26, Februari 2012, 11:42:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Silverräven

Vår käre Baltikinkasso uppmärksammade mig igår på att vi var nära att gå om Liberty Silvers forum i fråga om antal inlägg, vilket vi gjort idag. Bra jobbat! Medlemsantalet ökar dessutom stadigt, skall bli intressant att se hur många vi blivit i maj när forumet varit aktivt i ett år. Stort tack till alla er som hänger här och diskuterar och debatterar!

MrLibertad

Citat från: Silverräven skrivet Söndag 26, Februari 2012, 11:42:59
Vår käre Baltikinkasso uppmärksammade mig igår på att vi var nära att gå om Liberty Silvers forum i fråga om antal inlägg, vilket vi gjort idag. Bra jobbat! Medlemsantalet ökar dessutom stadigt, skall bli intressant att se hur många vi blivit i maj när forumet varit aktivt i ett år. Stort tack till alla er som hänger här och diskuterar och debatterar!

Bra skrot det :-)

Sveriges största ädelmetallforum smakar gott, bäst har vi varit ett bra tag :-)

alang

Citat från: MrLibertad skrivet Söndag 26, Februari 2012, 12:01:05

Bra skrot det :-)

Sveriges största ädelmetallforum smakar gott, bäst har vi varit ett bra tag :-)

Kunde inte hålla med mer! roligt :)

Kibokaj

_o0O0o_

Ja, men Liberty raggar medlemmar just nu. Det ska ska ju vara någon kampanj på gång.

Någon som känner till den?

moonlight81

Citat från: _o0O0o_ skrivet onsdag 29, Februari 2012, 18:11:07
Ja, men Liberty raggar medlemmar just nu. Det ska ska ju vara någon kampanj på gång.

Någon som känner till den?

Ja, crash JP Morgan del 2. Dom brukar sänka priserna lite men är ju ändå dyra jämfört med att köpa från Tyskland  ;) Sen tror jag inte JPM påverkas av att lite kunder till en liten svensk handlare rear ut lite mynt

Silver

Det är nog snarare så att de raggar kunder, då jag tror det är det primära. Forumet är en del av deras verksamhet som återförsäljare av ädelmetaller, inte tvärtom. Detta är ett oberoende forum, med 100% fokus på det. Viss skillnad. Dessutom tycker jag det är bra att de gör vad de kan. Momsen är 25% i Sverige och det är ju knappast deras fel. Det är fanimej inte lätt att kränga silver då. Så jag lyfter på hatten för Liberty Silver i alla fall.

alang

Fruktansvärt dåliga priser dom gav för inköp. skamligt!

gardener

Bra jobbat med forumet!

Liberty Silvers forum startade när inget annat liknande forum fanns på svenska. Dom har säkert inget emot att andra forum finns som ökar och sprider intresset av ädelmetall som investeringsform, snarare tvärtom.

Sedan tar man emot sponsorpengar och skapar speciella sektioner för silber-werte.de och goldsource.no så är man knappast "oberoende".

MrLibertad

Tack, tack.

Forumet är i allra högsta grad oberoende då ingen organisation eller företag står bakom forumet.

Vad gäller forumsektionerna SW och GS så ingår det i deras annonseringslösning och vem som helst kan köpa annonsplats i forumet.

Eller vem som helst, det bör ju vara ädelmetallrelaterat. :)

Silverräven

Citat från: gardener skrivet fredag 02, Mars 2012, 06:27:32
Bra jobbat med forumet!

Liberty Silvers forum startade när inget annat liknande forum fanns på svenska. Dom har säkert inget emot att andra forum finns som ökar och sprider intresset av ädelmetall som investeringsform, snarare tvärtom.

Sedan tar man emot sponsorpengar och skapar speciella sektioner för silber-werte.de och goldsource.no så är man knappast "oberoende".

Vi är lika oberoende nu som när forumet startade. Självklart tycker vi det är kul när folk handlar från våra sponsorer, men det är fritt att diskutera alla ädelmetallhandlare som finns på marknaden och uttala sig om deras produkter och tjänster, samt handla från dem. Dessutom skulle vi aldrig låta ett företag annonsera här om de är opålitliga/struliga om man själv vill ha kvar trovärdigheten i egenskap av forumägare. I slutändan kan alla som läser trådarna här själv välja vilket företag man vill vända sig till, baserat på de erfarenheter medlemmarna har från tidigare köp. Men visst, iom att jag personligen kan rekommendera t ex Silber-Werte kan jag väl inte se mig själv som 100% oberoende.

Det enda vi håller hårt på är våra forumregler, men dessa är till för att hålla ordning i forumet och inte för att gå våra annonsörers ärenden :)

Catalyst

Citat från: Silver skrivet onsdag 29, Februari 2012, 19:15:52
Det är nog snarare så att de raggar kunder, då jag tror det är det primära. Forumet är en del av deras verksamhet som återförsäljare av ädelmetaller, inte tvärtom. Detta är ett oberoende forum, med 100% fokus på det. Viss skillnad. Dessutom tycker jag det är bra att de gör vad de kan. Momsen är 25% i Sverige och det är ju knappast deras fel. Det är fanimej inte lätt att kränga silver då. Så jag lyfter på hatten för Liberty Silver i alla fall.

Exakt! Av den anledningen blev jag medlem på ädelmetallforum istället för Liberty Silver. En butik är en butik, och hur bra de än är så kommer jag fortsätta gå till oberoende källor för information! Sen må det hända att jag i ändå i slutändan handlar hos Liberty Silver, men inte förrän efter noga avvägande ;)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane