Ny Medlem

Startat av I_am_mine, Söndag 02, Juli 2017, 20:24:48

Föregående ämne - Nästa ämne

I_am_mine

Hej Allihopa

Jag har väldigt länge tänkt att jag ska köpa guld och silver som en försäkring mot världsekonomin. Anledningen till att det inte har blivit av de senaste 4 åren som jag faktiskt har funderat är att jag har suttit fast i andra investeringar i FIAT valuta.

Nu när jag börjar närma mig en exit i min nuvarande investering och även ser att jag börjar få lite pengar över på lönekontot så återkommer jag till min önskan att äga lite guld och silver.

Jag har en tanke om att börja köpa silver och så småningom sälja det till fördel för guld i framtiden. Jag är intresserad av att både köpa och sälja så nära spot som möjligt utan att själv förlora på "spreaden" "premiumen" jag är mao inte ute efter att köpa ovanliga mynt men jag vill att de ska vara utgivna av riktiga banker alltså inte så kallade generiska mynt.

Jag har funderat de senaste dagarna på hur man skulle kunna köpa/sälja lite större mängder (typ monsterbox) för det verkar inte jättevanligt här på forumet?
Det jag kommit fram till av att läsa om andras erfarenheter och jämfört med priser på forumet så hade det eventuellt varit värt att ta en trip till Estland där momsen är 0% och köpa/sälja poster om ca 60k (kommer inte ihåg exakt siffra) så man slipper visa ID.

Vad är era erfarenheter av att köpa/sälja silver för att slippa moms och kapitalvinst?

Kommer hålla lite koll och dyker det upp lite större mängder silvermynt med rimlig premium så är jag intresserad. Tagga mig gärna (om det är möjligt) annars skicka PM

En annan sak jag funderar över är kassaskåp, jag vill ha ett mest som brandskydd men om man kan få lite täckning av hemförsäkringen också så hade det varit bra men jag vet inte om jag är bekväm med att uppge för dom att jag har ett visst innehav. Vad är era erfarenheter?
Jag vill heller inte betala en förmögenhet för ett kassaskåp utan kikar lite på blocket, vad ska man tänka på?

Jag tackar hjärtligast om det är någon gammal formräv som har stenkoll som vill/kan svara på mina frågor eller länka konversationer kring liknande funderingar.

Väl mött och hoppas vi alla kan dra nytta av varandras erfarenheter och inte minst köp/sälj

Krugerangel

Välkommen!

There`s only one way to learn a new system.
Live the system ;)

Du finner info om försäkring och kassaskåp i flera trådar på forumet.

Det är inte så många som har 60 papp sådär så sikta hellre på tuber om 3-5000.- och bygg upp ett kontaktnät.
Är ni duktig på att skapa förtroende så går det säkert bra, som i alla andra branscher.

Lycka till.....

Krugern

9darter

LeGo

I_am_mine

Tackar så mycket!

Citat från: Krugerangel skrivet Söndag 02, Juli 2017, 21:29:05

Det är inte så många som har 60 papp sådär så sikta hellre på tuber om 3-5000.- och bygg upp ett kontaktnät.
Är ni duktig på att skapa förtroende så går det säkert bra, som i alla andra branscher.

Lycka till.....

Krugern

Jag köper gärna enstaka tuber här på forumet om priset är rätt, ska hålla lite utkik och även kolla lite närmre på de olika trådarna

Tackar

Bosse68

Välkommen till forumet

toblov

Birka

Blåkrona

Rackham

Mange

Välkommen till forumet.  :)

guldbob

lundis

Repairman

Välkommen in i gänget

Lanne

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane