Banken blir otillgänglig.

Startat av hasse_A, tisdag 25, Oktober 2016, 17:42:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Tole

Man kan delvis ta höjd för att bank/kort går ner genom att ha flera banker och kort av olika utfärdare.

Men BankID?

Jag har funderat på att skaffa Freja eID. Nackdelen är att det är än så länge få som Freja funkar med. Skatteverket och PostNord är dock två, och sen en drös kommuner verkar det som. Eftersom de konkurrerar med bankernas BankID så är nog sannolikheten att bankerna kommer att acceptera Freja inte så stor tyvärr.

Är det någon som har alternativ till BankID?

Truthster

Citat från: Tole skrivet tisdag 02, November 2021, 10:03:51

Ja, bankkontor. Finns än så länge här.

Tole

Citat från: Truthster skrivet tisdag 02, November 2021, 16:12:07

Det är trots allt rätt så begränsat tjänsteutbud på bankkontoren. Svårt att ersätta ett BankID med ett besök på dessa kontor för de flesta tjänster i samhället 😉

Truthster

Citat från: Tole skrivet tisdag 02, November 2021, 16:56:08
Citat från: Truthster skrivet tisdag 02, November 2021, 16:12:07

Det är trots allt rätt så begränsat tjänsteutbud på bankkontoren. Svårt att ersätta ett BankID med ett besök på dessa kontor för de flesta tjänster i samhället 😉

Det enda som har mitt intresse när BankID klantar sig är att lägga händerna på kontanter. Och ja, det lokala bankkontor har kontanter.

Jag är inte helt säker på om det finns en tjänst som är så brådskande, att jag inte kan vänta på att BankID ska fungera igen, eller att jag inte kan besöka personligen för att göra samma sak som med BankID?

Sarek

Citat från: hasse_A skrivet onsdag 03, November 2021, 12:28:19
Avanza banks tjänster ligger nere:
https://www.gp.se/ekonomi/nätbankens-app-ligger-nere-1.58447747
Jag märkte just det när jag kom hem nyss och loggade in. Som tur var hann jag göra en bra trejd direkt i morse genom Avanza Market, när det hela fungerade....

Sarek

Det var 5 år sedan jag var på mitt bankkontor senast, och då för att lösa in mina gamla sedlar som skulle bli ogiltiga. Men det fick man förstås göra i en sedelautomat...

Men nu skulle jag byta ut min säkerhetsdosa, som var trasig. Den är ju bra att ha ifall Bank-id inte fungerar och man måste in till internetbanken.

På bankkontoret var det mycket folk, och kön gick mycket långsamt framåt. Efter TRE KVARTS TIMME så var det min tur. Jag sa att jag behövde byta min säkerhetsdosa.
Då sa banktjänstemannen: Swedbank har problem idag och att byta säkerhetsdosa går inte just nu. Och det fick man veta efter att ha köat i 45 minuter!!!

Truthster

När jag var kund på SEB hade de en stor skål med säkerhetdosa stående på disken på bankkontoren. Behövde inte stå i kö, kunde bara ta en.

Swedbank är mycket mer gammalmodiga i många avseenden. Men här på glesbygden är det faktiskt ganska charmigt.

Stacker

Från 12 nov kan du inte längre bara gå in på ett SEB-kontor när det passar dig. Nej, nu gäller besök när det passar dem. Om de tycker du förtjänar att få träffa dem..
Tidsbokning krävs. DET är service det. När stänger de bankkontoren helt?

CitatFör att boka ett personligt möte ringer du till ditt lokala bankkontor och berättar om ditt ärende. Vid behov bokas ett möte och du får då möjlighet att välja en tid som passar dig. Att vi känner till ditt ärende i förväg ger oss bättre förutsättningar att förbereda oss innan du kommer till bankkontoret, vilket skapar bättre och mer effektiva möten.

hasse_A

Det går inte att logga in på SEB.
Igår funkade inte Swish för bankens kunder.
https://www.gp.se/ekonomi/fortsatt-teknikstrul-för-seb-1.59732672

Tyr

Störningar hos Swish

Swish har tekniska problem. En driftstörning kan påverka betalningar mellan privatpersoner.

"Vi arbetat för fullt med att lösa problemet..."

Sarek

Nu igen - och jag som har trejdat vilt där på Avanza Market på förmiddagen. Jag får prova att logga in där igen och se hur "affärerna" går...

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane