Min blogg

Startat av The_sir, onsdag 05, Oktober 2016, 20:42:09

Föregående ämne - Nästa ämne

The_sir

Hej forumet! Vet inte om det är emot forumets regler att göra reklam men då får la moderatorn tillrättavisa mig.

Jag har börjat skriva en blogg, men det är inte så många som hittat dit än. Om ni vill kan ni kika in där och ge tummen upp eller ner. Just nu väger jag om jag ska fortsätta skriva eller inte. Om jag får någon positiv feedback innehållsmässigt kanske jag tar det till nästa nivå med ansiktslyft, fler funktioner osv.

Mvh//
fonsterkross.blogspot.com

Silverräven

Gollum

När jag gick i gymnasiet sa läraren att stagflation var något nytt och illavarslande. Att priserna steg men det sas var deflation i övrigt. Hög arbetslöshet i stället för hög produktion och snabbt snurrande hjul etc.

Mobilmarknaden har exploderat och en ohygglig massa telefoner till billigt pris genererar antagligen mer pengar i alla led än ett fåtal telefoner med hög produktionskostnad till kanske hundratals/tusentals konsumenter. Men de billiga telefonerna stjäl givetvis marknad för fast telefoni, kommunikationsradioar etc.

Styckeindelningen stör mig. Antingen skriver man stycken med en blankrad emellan, eller också har man indrag på första raden i varje stycke. Du börjar på ny rad i stort sett varje mening, men det är inga blankrader emellan. Varken hackat eller malet.

glimbert

Citat från: Gollum skrivet torsdag 06, Oktober 2016, 01:09:46
Styckeindelningen stör mig. Antingen skriver man stycken med en blankrad emellan, eller också har man indrag på första raden i varje stycke. Du börjar på ny rad i stort sett varje mening, men det är inga blankrader emellan. Varken hackat eller malet.
Kolla valfri artikel i aftonslasket. De gör ju precis så och de är ju "proffs". ;)

Gollum

Om du menar Aftonbladet så har de indrag.

Så här menar jag. Som det står i böcker och tidningar. Blankrader är lättare att hantera, speciellt när man kopierar och flyttar text.
   Indrag sparar utrymme och är faktiskt snyggare när man läser större textmassor. Tidningar har ju dessutom smala spalter, och då skulle det bli väldigt mycket tomrum med blankrader.

glimbert

Du har rätt ang. indragen, jag tänkte mest på att de gör radbyte/nytt stycke efter precis varje mening samtidigt som de dessutom har ytterligare styckeuppdelningar med underrubriker.

Unmanipulatable

Fortsätt att skriva. Själv skriver jag för att det är kul och för att sprida information. Tycker det är viktigt att prata med folk om hur det ligger till , att det finns risk att man råkar illa ut när alla bubblor ska betalas. Eller att göra små enkla saker för medmänniskor som inte kostar mig själv speciellt mycket.   

Igår hittade jag nycklar mitt på vägen. De flesta hade skitit i det och inte åkt tillbaka o gjort något åt saken. Åkte tillbaks,   hängde upp nycklarna på ett sätt som gör att de syns.  De var omärkta såklart annars hade jag inte gjort så..  Denna gång gick jag inte till farbror blå (polisen) eftersom de dels har kommunistpriser på parkeringen och polisen var extremt ointresserade och otrevliga när jag lämnade in nycklar förra gången.

Jag vill inte att parasiter (bankirer, politiker) ska få profitera på andras okunskap och att det drabbar oskyldiga
Om man skriver ned sina tankar en gång så ligger de ju där och kan läsas hur många gånger som helst utan att du behöver upprepa dig eller skrika dig hes. Du kan ju även använda dina egna texter på flera olika ställen och då har du ju dina tankar förpackade i bloggen med tidsstämpel.  Sedan kan du ju gå tillbaka o titta på hur dina kunskaper ökade eller ändrades.

Att bygga upp samhället så att en liten grupp profiterar på andras okunskap är både moraliskt fel och dessutom ineffektivt. Så det är ju bra om du fortsätter att sprida kunskap. Det kan ju finnas andra sätt än en blogg också för maximal exponering.

The_sir

Citat från: Gollum skrivet torsdag 06, Oktober 2016, 01:09:46
När jag gick i gymnasiet sa läraren att stagflation var något nytt och illavarslande. Att priserna steg men det sas var deflation i övrigt. Hög arbetslöshet i stället för hög produktion och snabbt snurrande hjul etc.

Mobilmarknaden har exploderat och en ohygglig massa telefoner till billigt pris genererar antagligen mer pengar i alla led än ett fåtal telefoner med hög produktionskostnad till kanske hundratals/tusentals konsumenter. Men de billiga telefonerna stjäl givetvis marknad för fast telefoni, kommunikationsradioar etc.

Tack för feedback. Antar att jag varit så ivrig att få ut något på bloggen att jag slarvat med styckesindelning osv ;)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane