[Köpes!] Pamp Fortuna silver

Startat av Krugerangel, lördag 17, September 2016, 09:10:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Krugerangel

God morgon!

Kära Pamp Lady Fortuna fans...

Pamp silver var inte helt lätt att få tag på och hittar man dem så är dem dyra.
Storlekarna jag är ute efter är 5oz, 10oz, 250g, 500g, 1kg.

Âr det någon på forumet som ska beställa ifrån APMEX så vill jag vara med och dela på frakten.
Finns dem att köpa i web-butik i Europa?
Jag har verkligen letat själv men utan success.
På Pamp dot com:s sidor och linkar får man inte mycket information.
Tavex som påstår sig vara "förhandlare" med sin logga av Pamp köper bara in selektiva varor.

Någon som har tips?

Mvh
Krugern....

Viscos

Jag har också letat mig svettig på nätet, dock efter 100 gr PAMP Fortuna. Verkar som att SGB är dom enda som säljer silverfortunan. Även om SGB verkar pålitliga så vill jag hitta andra leverantörer för att prisjämföra etc men ingen lycka där inte. Inte i Sverige iaf. ESG i Tyskland verkar sälja men de gör endast inrikes frakter. Alternativt kan man hämta ut i deras butik :-\. Finns det någon som vet var man kan få tag på den skönheten?  :)

Birka

Du kan kolla här:

http://suissegold.com/bullion/buy-silver-bars/pamp-silver-bullion

Men det blir svindyrt för du måste betala moms här som i Tyskland.

Birka

Om ni handlar från ovanstående sidor använd företrädesvis Paypal.
Det finns de här på forumet som haft smärre problem när de handlat av dessa.
Själv har jag handlat av bägge utan något större krångel.
Skickar in en liten brasklapp. Jag tycker att jag är lite för ung för att bli hängd :-)

Viscos

Oj, tack för tipsen Birka! Såg sannerligen intressant ut. Jag ska undersöka sidorna och återkommer om det blir något eventuellt köp.  :)

Birka

Viscos

Häromdagen lade jag en order hos autrading.ee på några varor och fick en orderbekräftelse via mail. I mailet finns information om bankkontot man ska överföra till för att få varorna hemskickade. I nuläget finns det dock flera varningssignaler tycker jag.

Nr. 1: När man lade ordern kunde man inte välja att betala med PayPal även om det på deras hemsida klart och tydligt står att det är möjligt.

Nr. 2: I orderbekräftelsen var inga fraktkostnader inkluderade. Det finns, av vad jag kan se i alla fall, inget på hemsidan som tyder på att deras leveranser är fraktfria. Efter att ha googlat på företaget hittade jag ett forum där någon påstår sig ha fått en räkning på frakten i EFTERHAND några veckor efter att han fått sin leverans (dock gällde det deras engelska motsvarighet).

Nr. 3: Jag får inget svar. Har mailat kundservice, eller admin som de verkar kalla det, för att ta reda på om jag kan betala ordern via PayPal istället för direkt banköverföring, utan att ha fått svar. Å andra sidan får jag inget svar av Liberty Silver heller som ju ändå anses vara välrenommerade.  :P

Dessa är för mig signaler som inte direkt uppmuntrar till något köp och har därför i rådande omständigheter bestämt mig för att inte betala. Kanske har någon annan andra erfarenheter?

Birka

Ja de är lite lustiga.
Information om frakten får du under länken: Bullion Delivery Information.
Konstigt att det inte funkar med paypal som de gör reklam för.
Jag har som sagt handlat av dem ett par gånger och även mejlat dem och haft kontakt.
Men jag vågar inte gå i god för dem.

Birka

Om du kan tänka dig några andra tackor som är snygga så såg jag idag att de säljer 500 g, hos det pålitliga Heubach, för 324 € per styck.
Blir en kostnad på 20,30 € per oz. Bra pris tycker jag.
De har låg fraktkostnad också.
Bara ett tips.

https://www.heubach-edelmetalle.de/catalog/silberbarren

Birka

Hej Viscos.
100 g Fortuna silver är ju 200:- billigare på SGB jämfört med AU-trading.

Viscos

Tack för tipsen Birka! Jag har tänkt att så småningom köpa lite större silvertackor/mynt, främst 1 kg när ekonomin tillåter. Har hittills följt priset på Heraeus 1 kg tacka, men är dock öppen för andra förslag. Just nu är det dock 100 gram silver Fortunan som är aktuellt, dels av finansiella skäl men också för estetiska, har hittills ej hittat någon vackrare tacka och är därför sugen på den.  :)

Hmm tittade nyss och den ligger på 890 hos SGB medan AU-trading säljer den för 799 SEK. Men du kanske tittade på totala kostnaden inkl. frakt etc?

Birka

AU-tradings totala kostnad exkl frakt är 1096.93 SEK.
Frakt tillkommer med 15 €
På SGB kostar frakten 110:-.

Birka

Om man kan förmå sig själv att se ett mynt som en tacka så tycker jag att enkilos Lunar 2 och enkilos Kookaburra är de vackraste tackorna och de kostar ofta mindre än en ordinär enkilos silvertacka.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane