Oseriösa säljare på Tradera.

Startat av MrLibertad, onsdag 04, Januari 2012, 20:48:00

Föregående ämne - Nästa ämne

mega_n

Bra catch. Jag har också anmält...

erland82

En riktigt dryg människa verkar detta vara, han ger sig verkligen inte. Bra jobbat att ni hittar dessa. Har anmält nu med.

mega_n

Citat från: mega_n skrivet torsdag 14, Mars 2013, 22:58:19

Edit : Skickade också ett "vänligen sluta nu ;-)"-brev till säljaren...

Guld24K

Citat från: mega_n skrivet fredag 15, Mars 2013, 00:24:38

Jag har också skickat men jag vart lite hårdare i tonen..........

mega_n

Citat från: Guld24K skrivet fredag 15, Mars 2013, 11:37:10
Citat från: mega_n skrivet fredag 15, Mars 2013, 00:24:38

Jag har också skickat men jag vart lite hårdare i tonen..........

Då har du inte sett mitt mail ;-) Det var en klar underdrift att kalla det vänligen :-)

Guldfisken

Jag anmälde faktiskt också i går kväll men bägge auktionerna ligger kvar så tydligen håller inte Tradera med. Ytterligare ett varningssignal är väl att säljaren inte erbjuder payson eller någon annan säker betalningsmetod.

Goldfinger

Tyvärr,
Tradera har inget större intresse av att ta tag i detta. Ibland fungerar det att anmäla auktionen om man har tydliga bevis i form av bildstöld etc men oftast inte. För ett par veckor sedan skrev jag ett långt mail där jag hänvisade till denna tråd och bifogade även en sammanfattning av alla inlägg jag gjort om denna säljare och fick nedanstående svar. Snacka om "goddag yxskaft".

Själv är jag rätt trött på detta och kommer väl i fortsättningen att nöja mig att varna för det jag hittar här på forumet. De som orkar kan väl skicka ett mail till Tradera och fråga varför man inte gör mer samt hänvisa till denna tråd. Om några hundra gör det måste man väl till slut ta skruv även hos Tröga Tradera.

BTW! Förkortningen TT fick plötsligt en ny innebörd :)

Hej Xxxx!

Jag heter Xxxx och arbetar på Traderas Kundservice.

Vad bra att du hör av dig och uppmärksammar oss på detta!

Vi försöker självklart förhindra bedrägerier på sidan så mycket vi bara kan och det är ett arbeta vi ständigt försöker utveckla för att få det ännu bättre. 

Dock hinner vi inte gå igenom alla auktioner på sidan och det är även väldigt svårt för oss att anta att en nyregistrerad  medlem är bedragare innan något hänt om allt i övrigt (uppgifter och liknande) ser bra ut och därför är det jättebra att man precis som du hör av sig och uppmärksammar oss.

Det är ju även tyvärr så att i och med att sidan är väldigt bred och innehåller allt från kläder till mynt till verktyg och det är väldigt svårt att vara expert inom alla områden.

Vi försöker ständigt utbilda oss inom nya områden och bli bredare för alla kategorier är trots allt lika viktiga - vi vill inte se bedrägerier på någon del av sidan. Därför är vi väldigt tacksamma att ni - som trots allt är de verkliga experterna - kontaktar oss och uppmärksammar oss när något verkar fel.

Jag kommer ta den information som fanns i detta mail vidare till vår säkerhetsavdelning så att de får titta vidare på detta och jag vill även uppmana dig att anmäla de felaktiga auktioner du upptäcker till granskning. Länken till den funktionen hittar du inne på objektssidan.

Vi går igenom alla auktioner som anmäls till granskning och eftersom vi har ett system för detta går det oftast snabbare för oss agera än om en anmälning kommer till oss via mail.

Vi är väldigt tacksamma för att vi har så engagerade medlemmar som värnar om Tradera och hjälper oss i vårt dagliga arbete. När vi får in en anmälan av en auktion berättar vi aldrig för den berörde säljaren vem anmälaren är.

Jag hoppas du känner att du har fått hjälp med ditt ärende och tveka inte att höra av dig om du har några funderingar!

Med vänliga hälsningar
Xxxx på Tradera"

Åbama

Kanske dags att göra en polisanmälan mot Tradera för medhjälp till bedrägeri och uppmärksamma deras amerikanska ägare Ebay på deras totala tafatthet?

Jag har också tidigare i god tid anmält ett uppenbart bedrägeri, som Tradera fullständigt struntade i. Det slutade med en bedragare som kunde tjäna pengar på en naiv auktionskund trots att bedrägeriet upptäckts.

Dels är det sorgligt att vårt rättsväsende är så totalt handlingsförlamat, samt att vi inte har skadeståndsnivåer i Sverige, så man kunde stämma Tradera för deras uppenbara underlåtenhet.

Hatten av för allas ert engagemang.

hasse_A

Är det inte dax för en "egen" anonns där vi förklarar hur det går till på tradera. Det har ju praktiserats förr av Libertad om jag minns rätt. Jag kan upplåta mitt tradera konto för en dylik annons. Jag har 31 unika positiva omdömen och 0 negativa. Vad sägs om en 1 krona 1918 med utgångspris 100 000:-. Vem bjuder på det ? Nu i helgen är perfekt. Då kollas det nog minimalt. Jag skiter i hur populär jag är hos Tradera.

/Hasse

erland82

Citat från: hasse_A skrivet fredag 15, Mars 2013, 23:07:33
Är det inte dax för en "egen" anonns där vi förklarar hur det går till på tradera. Det har ju praktiserats förr av Libertad om jag minns rätt. Jag kan upplåta mitt tradera konto för en dylik annons. Jag har 31 unika positiva omdömen och 0 negativa. Vad sägs om en 1 krona 1918 med utgångspris 100 000:-. Vem bjuder på det ? Nu i helgen är perfekt. Då kollas det nog minimalt. Jag skiter i hur populär jag är hos Tradera.

/Hasse

En bra idé :) 
Eller så börjar jävlas vi med tysk/finsken och börjar vinna alla hans auktioner för fin fina summor men "glömmer" att betala ;D

hasse_A

Då får vi skapa en massa användare för detta ändamål. Vi kan ju bjuda mot varandra och vinna omväxlande. Vi får nog negativa omdömen men vi kan ju ge igen med samma mynt.  ;D ;D

erland82

Nu verkar polletten trillat ner för tradera och auktionen är borttagen.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane