Vad är fördelarna med cirkulerade mynt/guldtackor?

Startat av sputnik, lördag 09, Juli 2016, 18:48:45

Föregående ämne - Nästa ämne

sputnik

Vad är fördelarna med cirkulerade mynt/guldtackor?
Jag är nybörjare och därför ställer frågan!

1) Jag tänker mig ett billigare pris, men dom köps väl tillbaks till ett mindre pris, alltså plus minus noll, så ingen fördel.

2) Jag kan gå till pantbanken och låna på mitt egna guld, vilken är min egendom och får ett pantkvitto, skulle jag inte kunna lösa ut det inom tre månader så kan jag sätta om eller förlänga räntan/lånet emot en avgift och på så sätt ta ett lån på ett år eller mer, utan att gå till en bank eller ta sms lån, utan belånar min egna egendom.
Med ej cirkulerade mynt eller tacka så skulle dom bryta förpackningen för att kolla äktheten.

3) Jag kan känna och röra mitt guld utan att bryta någon förpackning.

Asrael

Det är i första hand guldet du köper. 1g guld är 1g guld oavsett om det är i form av en polerad kub inplastad i en snygg förpackning eller ett repigt välanvänt mynt man förstärkt hållbarheten på genom att lägga till lite koppar, silver och zink.

Certifikat garanterar inget och inte heller en förpackning. Det är snarare så att det blir svårare att kontrollera äktheten om guldet är välförpackat och man inte vill bryta förpackningen.

Krugerangel

Har du en sjysst muntlig dialog face2face med någon på pantbanken så går allt att lösa.
Har du ett kvitto på ditt guld med certificate-number så kan dem lita på dig, ditt kvitto och deras laser-testare.
Då utan att bryta förpackningen och densitets-testa ditt guld som är säkrast innan eventuellt sågen och/eller smällt-ugnen för att vara SÄKER.
Deponera guld är mycket bättre än andra lån tycker jag.
Igen, förhandlar du lite om större belopp så kan du lätt förhandla ner räntan.
Dock fortsatt lite dyrt som jag ändå tycker är ok och mycket bättre än bankens klo.
Vem vill inte ha tillbaka sitt guld och speciellt som priset bara går en väg.

Krugern

august