Spot priser på sidan fallerar.

Startat av Brageson, tisdag 14, Juni 2016, 19:49:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Brageson

Det verkar som om spot-priserna på ÄF sidan från Gold-Broker är "ute o cyklar".
Jag har messat och mailat MrL utan resultat men ett tips är att inte fatta investeringsbeslut på dessa missvisande siffror.

MrLibertad

Citat från: Brageson skrivet tisdag 14, Juni 2016, 19:49:45
Det verkar som om spot-priserna på ÄF sidan från Gold-Broker är "ute o cyklar".
Jag har messat och mailat MrL utan resultat men ett tips är att inte fatta investeringsbeslut på dessa missvisande siffror.

Hmm, ok.

Jag tar tills vidare bort priserna på forumet, verkar vara växlingen till SEK som strular, inte första gången heller.

fredrikwall67

Hoppas den fixas snart, jag gillar den, slipper man sitta och kolla dollarkursen och räkna själv. Lat av naturen, ja. Jag är ju människa.

Fantom

Sätt tillbaka spot-priserna på forumet, även om de visar fel (+/- 10 eller 50 eller 100 kr) gör inget. Känns riktigt obekvämt att ädelmetallforumet har inte spot-priserna!

glimbert

Det bästa vore nog att scripta en egen liten widget, Hackerman style, som hämtar och visar priserna från en mer tillförlitlig källa.

MrLibertad

Hittade en ny fräsig widget så vi provar den helt enkelt. Jag har bara slängt ihop den lite fort, kommer en ny med lite fler priser framöver.

Om man sen klickar på t ex "GULD" så kommer man till ett fullscreenchart där man kan köra sin egen TA osv, osv.

Sen kan man också klicka på själva raden för att byta dagschart i själva widgeten.

Brageson

Citat från: MrLibertad skrivet Söndag 26, Juni 2016, 10:31:20
Hittade en ny fräsig widget så vi provar den helt enkelt. Jag har bara slängt ihop den lite fort, kommer en ny med lite fler priser framöver.

Om man sen klickar på t ex "GULD" så kommer man till ett fullscreenchart där man kan köra sin egen TA osv, osv.

Sen kan man också klicka på själva raden för att byta dagschart i själva widgeten.

Den verkar lovande. Bra jobbat MrL  :)

glimbert

Detta är EXAKT vad forumet saknat! Jag gillade inte alls det gamla. Ett jättelyft för forumet!

MrLibertad

Jag är officiellt kär i den nya widgeten, realtidspriser, tack o hej :)

Jag har lagt till lite smågodis som GDX (Vectors Gold Miners), HUI (Gold Bugs Index) och GSR (Guld/Silver ration) också.

ManoleteSTHLM

Strålande display. Den gav mig den förhandsinfo, innan midnattsöppningen, som indikerade uppställ och den "sparade" mig några kronor (för nu) vid mitt köp. En gratis hamburgare imorgon.

Sverre

Den var bra igår, men nu har den börjat blinka frenetiskt. Mycket irriterande  >:(

toblov

Toppen, även GSR. Push kurser är ju nice även det.

Fantom

Citat från: Sverre skrivet Måndag 27, Juni 2016, 09:41:47
Den var bra igår, men nu har den börjat blinka frenetiskt. Mycket irriterande  >:(

Ja, samma här! Kan du, MrLibertad, göra den som den var igår, alltså utan blinkade kvadrater? Riktigt irriterande kan jag säga, går inte ens att titta på den. Gör som den var igår, det var toppen igår!

Brageson

Citat från: Fantom skrivet Måndag 27, Juni 2016, 19:45:27
Citat från: Sverre skrivet Måndag 27, Juni 2016, 09:41:47

Ja, samma här! Kan du, MrLibertad, göra den som den var igår, alltså utan blinkade kvadrater? Riktigt irriterande kan jag säga, går inte ens att titta på den. Gör som den var igår, det var toppen igår!

Anledningen till att den inte blinkade igår var ju för att valuta-och metall-marknaderna var stängda.  :)

MrLibertad

Blinkandet ligger i scriptet som jag inte rår över.

Dock så är jag tvärtemot, jag kan inte sluta kolla på blinkandet, haha.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane