Postnord

Startat av Fantom, torsdag 07, April 2016, 00:09:15

Föregående ämne - Nästa ämne

maggan

Fel i artikeln. Jag har försökt reklamera missat besök, när jag jobbade hemma hela dagen med utsikt över infarten. Svaret från posten var att jag inte är kund och följdaktligen inte kan reklamera produkten. De kanske har ändrat detta nu, men formellt har de ju rätt i att kunden är den som betalar, dvs avsändaren. Jag gissar att många inte orkar be leverantören reklamera posten.

Brageson

Sitter hemma och väntade på paket idag men då kör PostNord med sin vanliga lögn:

"Det gick inte att leverera"

Dom hävdar att dom var där men det är helt omöjligt.
Det är helt otroligt att man forsätter med detta systematiska fusk. Jag har lyckats att anmäla/reklamera lögnen.

Nästa gång får jag sätta upp en webbkamera och bevisa att dom fuskar.

Krugerangel

Postnord...urk!
Jag såg en Postnord-bil ute på landet idag.
Jag blev sur en el två sekunder med tanke på det där med att Postnord säger att chauffören har varit på plats och så sitter man hemma och väntar, kanske till och med har tagit ledigt från jobbet, som jag gjorde en gång, för att motta det där paketet.
Så kommer det inget paket, ingen ringer på dörren och inte har några grannar heller sett en Postnord-bil. Och visst hade dem varit där, sa postnord.
Sådant kan fort kosta flera tusen kronor för mottagaren, då mig.
Kunden aka avsändaren har betalat för tjänsten enligt avtalet med Postnord.

Jösses för ett sunkigt företag att jobba för :/
Undrar hur moralen är på lunchen och i fikarummet hos dem?
Och så många paket som försvinner här i landet.
Tyvärr finns det inga andra aktörer/konkurrens och postnord kan bara fortsätta med sitt.
Undrar hur mycket pengar det kostar samhället/landet att inte ha ett post-företag man kan lite på?
Hur många i Sverige undviker att handla/sälja/skicka pga av Postnords röra?
Dåligt förtroende till posten kostar nog flera miljarder i förlorad omsättning per år i Sverige.
Hur ska vi göra i framtiden?

fredrikwall67

De är så jävla dåliga, fick inte min paketavi i tid. Så paket går tillbaka till utlandet. SÅ JÄVLA SÄMST. Det finns ju ingen annan att vända sig till för papperspost.

Birka

Har du inte fått något spårningsnummer? I så fall borde de ju kunna ordna upp det om du ringer till dem. Annars är det ju riktigt dåligt :-(

fredrikwall67

Jo, men jag var för sent ute, paketet gick från ombudet idag. Så nu ligger det hos Postnord nånstans. Hittar inget nummer att ringa till dem. Är bara förbannad just nu. De ska skicka avi, och minst en påminnelse. Inga avier skickade....DE ÄR SÅ JÄVLA DÅLIGA.

fredrikwall67

Någon som vet om det är ombuden som skall se till att avier och påminnelser skickas ut?

Birka

Testa att ringa 0771-333310.

ífing

Citat från: fredrikwall67 skrivet torsdag 26, Januari 2017, 17:40:00
Någon som vet om det är ombuden som skall se till att avier och påminnelser skickas ut?

När jag frågade mitt ombud varför mitt namn 40% av gångerna är felstavat, så fick jag reda på att det inte var dom som skrev ut och skickade avierna. Då antar jag att det är Postnord om de inte köper den tjänsten av en tredje part.

fredrikwall67

Tack Birka, men det är väl stängt efter 17:00. Orkar inte gå tillbaka till postnords jävla skitsida just nu. Är bara förbannad

Krugerangel

Citat från: seXes skrivet torsdag 26, Januari 2017, 17:52:08
Citat från: fredrikwall67 skrivet torsdag 26, Januari 2017, 17:40:00

När jag frågade mitt ombud varför mitt namn 40% av gångerna är felstavat, så fick jag reda på att det inte var dom som skrev ut och skickade avierna. Då antar jag att det är Postnord om de inte köper den tjänsten av en tredje part.
Etikett-skrivarna jobbar i Estland och de körs till Litauen och tillbaka till Sverige av ett Polskt lastbils-företag med en Bulgar som chaffis på tysk trailer-skylt.
Älska globalism och hata grannen?

Rödlöga

Citat från: Krugerangel skrivet onsdag 25, Januari 2017, 18:20:41
Postnord...urk!
Jag såg en Postnord-bil ute på landet idag.
Jag blev sur en el två sekunder med tanke på det där med att Postnord säger att chauffören har varit på plats och så sitter man hemma och väntar, kanske till och med har tagit ledigt från jobbet, som jag gjorde en gång, för att motta det där paketet.
Så kommer det inget paket, ingen ringer på dörren och inte har några grannar heller sett en Postnord-bil. Och visst hade dem varit där, sa postnord.
Sådant kan fort kosta flera tusen kronor för mottagaren, då mig.
Kunden aka avsändaren har betalat för tjänsten enligt avtalet med Postnord.

Jösses för ett sunkigt företag att jobba för :/
Undrar hur moralen är på lunchen och i fikarummet hos dem?
Och så många paket som försvinner här i landet.
Tyvärr finns det inga andra aktörer/konkurrens och postnord kan bara fortsätta med sitt.
Undrar hur mycket pengar det kostar samhället/landet att inte ha ett post-företag man kan lite på?
Hur många i Sverige undviker att handla/sälja/skicka pga av Postnords röra?
Dåligt förtroende till posten kostar nog flera miljarder i förlorad omsättning per år i Sverige.
Hur ska vi göra i framtiden?
Jag råkade ut för precis samma sak för ca två veckor sen.
Hade beställt ett mynt från Tyskland.
Postnord skulle lämna paketet vid min dörr.
Jag va hemma hela dagen, och enligt Postens "sök och spår" sida va chauffören hemma hos mig kl 11.13, men det gick inte att leverera.
Jag ringde Postnord kl 13.43 och berättade att ingen alls varit hos mig, men tjejen på Postnords kundtjänst påstod att enligt GPS:en hade chauffören varit på min adress kl 11.13
Hon började pladdra nåt om "ord mot ord" och då avslutade jag snabbt samtalet.
Jag kunde tack och lov hämta myntet hos mitt ombud två dagar senare.

mrSju

Fan va ruttna dom är på Postnord. Blir förbannad och har själv råkat ut för sånt här flera gånger. Det vore dödsstöten för sverige om vårat postsystem havererar helt.
Är det ingen som känner nån som jobbar med detta som kan berätta exakt hur det går till? Är dom lata och chillar lite extra framför facebook i sina bilar, eller hinner dom helt enkelt inte med sitt jobb.

När jag var och kollade till våran skog nyligen, längst inne på en återvändsgrusväg, inga hus i närheten, så stod en av kommunens hemtjänstebilar där med en slappande surfande kille i. Han stack fort när jag kom.
Blev ett mail till kommunen.

Unmanipulatable

Jag brukar ofta se lådor med post som ställs ut i väntan på utdelning. Utan någon brevbärare i närheten (inom synhåll).  Känns ju tryggt, inte.  Ska skicka bild en dag...

Offentlig(finansierad) verksamhet drivs sällan effektivt tycks det.  Men svårt att veta i det enskilda fallet.

Hemtjänskillen kanske skulle slå en "sjua" och så har de ju säkert obetald matrast ..han kanske satt där med sin snuskburk i bilen.   När det är kallt så vill man ha värme i bilen. Han kanske inte ville stå med bilen på tomgång till allmän beskådan för att någon kärring skull tjalla på honom om tomgångskörningen så då körde han in o gömde sig i skogen.

Om han var väldigt långt från bebyggelse och klienter så är det ju märkligt iofs!

Det är inte många som vill jobba i hemtjänst.   Många i det jobbet är invandrare.  Även svenskar är grymt lata.  Det finns invandrare som tar lågstatusjobb som svenskar inte vill ha.   

En lat hemtjänstarbetare är ändå ett strå vassare än de många som går på bidrag trots att de inte är allvarligt sjuka. 

Största slöseriet sker förvisso absolut inte på den nivån.  Det sker mer subtilt.   Timtjuvar och bidragstagare är inte de största parasiterna i samhället dock.    Det finns folk som tjänar på att folk är beroende av bidrag.

När ett nyfött barn tar sitt första andetag i Sverige så har de redan en stor skuld orsakad av politiskt korrekta karriärpolitiker med välutvecklade förmågor att sätta oss alla i skuld. Barnen  får betala för dagens parasiter som satt dem i skuld.... utan att de blivit tillfrågade eller fått rösta om saken.

En del politiker sätter sina egna löner. Bästa vore att minska politikers makt över individen. Det är inte moraliskt  rätt att rösta om andras egendom.

Citat från: mrSju skrivet fredag 27, Januari 2017, 09:42:07
Fan va ruttna dom är på Postnord. Blir förbannad och har själv råkat ut för sånt här flera gånger. Det vore dödsstöten för sverige om vårat postsystem havererar helt.
Är det ingen som känner nån som jobbar med detta som kan berätta exakt hur det går till? Är dom lata och chillar lite extra framför facebook i sina bilar, eller hinner dom helt enkelt inte med sitt jobb.

När jag var och kollade till våran skog nyligen, längst inne på en återvändsgrusväg, inga hus i närheten, så stod en av kommunens hemtjänstebilar där med en slappande surfande kille i. Han stack fort när jag kom.
Blev ett mail till kommunen.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane