Postnord

Startat av Fantom, torsdag 07, April 2016, 00:09:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Fantom

Kommer ni ihåg att jag hade problem med Posten ett års sen med en försändelse? Jag citerar den här igen, säkert roligt att se hur Svenska Postnord fungerar ibland! :o

Citat från: Fantom skrivet fredag 06, Februari 2015, 18:25:02
Jag lånar tråden då också! :)
Era problem med Posten och leverans till närmaste utlämningsställe typ..."...som tidigare sagts, du får en avi och får hämta det själv." är ingenting mot mina kan jag säga, speciellt när det gäller en summa över (tog bort exkta siffran, dock rejält mycket pengar för mig)! :D
Gissa hur många gråa hår fick jag igår och idag! ;D

Nu fick jag problem igen, som ser mer allvarligt ut, då försändelsen är nånstans i södra Sverige (Malmö - Toftanäs) som jag måste hämta med avin, "avin" som jag inte ens fick. Och det är ca. 1515 km bort där jag bor.

Silver köptes den 24 mars, kom till Sverige 31 mars.
Jag kollade Kolli varje dag och den gick bra, den kom till Umeå, sedan brukar försändelsen komma till Piteå och sedan till mig. Den här gången den kom till Umeå och helt plötsligt började åka tillbaka - Örebro- Toftanäs.
Jag ringde till Postens Kundtjänst och frågade vad som hände (ringde den 5 februari). Fick väldig otrevligt samtal med Postens arbetare, som kunde inte förklara nåt vettig och sa bara att det ska transporteras till mig snart.
Jaha, OK, då blev jag lugnt igen tills idag. (6 februari).
Försändelsen åkte till Hässleholm den här gången!?
Försändelsen kunde inte levereras och avin lämnades på plats (för att mottagaren ska hämta den från serviceställe). Ringde till Posten igen och fick korta och otrevliga svar att enligt Posten jag var inte hemma och att jag fick avin och kan hämta försändelsen från serviceställen imorgon. Posten struntar helt när jag försökte förklara att försändelsen måste till Piteå och inte till Hässleholm som ligger 1400 km borta! :o
Just nu vet jag inte vad ska jag göra faktiskt. :) Får fundera imorgon igen. Spännande tider med Postnord!

Brageson

Detta har även hänt mig några gånger.
Så länge det blir nya "händelser" i loggen så brukar jag vara lugn. Då finns paketet och åker bara runt.
Om det blir tyst i loggen så skulle jag vara mer orolig.

isak

Kan ju dela med mig att min senaste köp från goldsilver.be

Dels befinner sig paketet i två helt olika delar av Sverige samtidigt. Och dels har det hämtats ut av någon annan. Men jag får fortfarande påminnelseavier... Han som försökte hjälpa mig nere på ombudet sa detta: "Ja, med utlandspaket så blir det ofta så att de får samma kolli-idn som inrikeskollin". Alright, stabilt system tänker jag..

Nu håller man i vart fall på att spåra mitt paket. Får nästa dagliga uppdateringar via mail av hon som "arbetar med ärendet"....

Silverpriset har ju skjutit i höjden sen jag beställde. Tar för givet att jag blir ersatt av postnord, men de tar väl knappats uppgången av silvret i beaktning.. Jävla nötter. Vi får hoppas dem hittar paketet! Hur går det för dig fantom?

Gripen

Detta händer mig minst 50 % av alla gånger jag beställer från Tyskland. Helt ärligt så förstår jag inte vad fan postnord håller på med. De ser väl vart paketet är adresserat? Hur kan det hamna på helt fel ort, sen upptäckas vara felsorterat, och sen få skickas extra turer innan det kommer rätt, gång på gång?!

Fantom

När Postnord var Posten, så fungerade den bättre enligt mig.
Citat från: isak skrivet lördag 23, April 2016, 18:38:45
Hur går det för dig fantom?
Det gick bra för mig till slut. Jag fick ringa till Posten flera gånger och till slut öppnade de ett enskilt ärende angående mitt paket! Problemet var att i deras system var kolli numret registrerad på en annan person på grund av felsortering i Malmö och de ville inte göra någonting alls p.g.a. trodde att jag säger fel kolli numret och det var punk och slut, de ville inte lyssna på mig när jag frågade på hur skulle jag kunna veta den kolli numret då osv.
När jag ringde efter flera samtal igen så svarade en annan kvinna som var snäll och lyssnade på mig och öppnade vanlig webb läsare och postnord sidan som en vanlig privat kund, separat, då förstod hon varför ser jag en annan info och Posten ser en annan info (det är två olika system). Hon bad väldigt mycket om ursäkt för hela Postnord och öppnade ett ärende på en gång. Hon blev även lite chockad när jag beskrev innehållet och värde (värde var 13600kr) hon sa att Posten ska öppna paketet för att verifiera innehållet och därför de behövde veta vad finns i paketet. Sedan fick jag veta att Posten ersätter den 13600 kr ifall det skulle hända nåt (Posten ersätter värde om du kan bevisa kvitto). Som tur var det att den andra personen hann inte hämta ut paketet och posten hann spärra den och körde tillbaka till Malmö och sedan till mig (det tog 4 extra arbetsdagar).

Däremot häromdagen fick jag en till problem med Postnord, med andra paket som kom i förra veckan. Det var så att jag väntade på ett paket med silver som skulle väga ca. 3 kg, men fick ett packet som väger 240 gram (alltså en stor men lätt kartong). och enligt avsändaren och enligt utlands postens sida paketet vägde 3 kg så länge den inte hamnade i Sverige, sedan efter tull kontroll så ändrades vikten till 240 gram! :o Ärendet är inte löst än men jag håller på nu med det! :D Ja, snart blir jag helt grå i håret eller så slutar jag handla utomlands, så länge MrLibertad säljer sina silverreserver för underspot priser då behöver jag inte handla utanför Sverige egentligen. ;)   

Brageson

Citat från: Fantom skrivet Söndag 24, April 2016, 00:33:35
Meddela mig om den inte går att se i Sverige så gör jag om.

Gripen

Idag hade jag ännu ett missöde med postnord. Genom spårnumret såg jag att min försändelse skulle köras ut idag. Jag stannade därför hemma under lunchen tills posten varit förbi. När posten kom såg jag att brevbäraren bara hade brev med sig. Två timmar senare står följande när man söker på spårnumret: "Försändelsen kunde inte levereras på grund av att mottagaren inte var anträffbar. ".

Jag blev så klart frustrerad och ringde posten. En person förklarar för mig att eftersom paket tar plats i bilen och folk oftast ändå inte är hemma så skiter de helt enkelt att försöka köra ut dem. Man får därför gott vänta till dagen efter innan man ska åka iväg till servicestället och stå i kö för att få ut sitt paket. Jag kommer registrera ett formellt klagomål. Jag tycker det är skandal att de kan påstå att man inte varit hemma, när de bara skitit i att ta med sig paketet.

Post nord är såvitt vad jag vet föremål för extremt många klagomål. Jag minns att de på någon plats ville sluta dela ut post, för att det var för besvärligt. Så vi lever i en tid där banker inte vill hantera pengar och posten inte dela ut post. Priserna blir dyrare och servicen sämre.

Hittade denna artikel som visar hur värdelösa de är: http://www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/efter-alla-klagomal-nu-granskas-postnord

Krugerangel

Det händer mig också.
Det är vanligt med trötta, svaga och opålitliga postbud.
Orkar inte gå i trappen, tunga paket, många lyft för ett paket och många trappor blir det.

Hos mig kommer dem, stannar bilen, plonkar in på GPS:en att de har vart på adressen, kör vidare och paketet kan hämtas dagen efter och ibland efter helgen :/
Så står det postnord punkt se "mottagare ej hemma", till trots för att man var hemma.
En gång har det hänt att det stog ett paket med värden för 10K i trappuppgången.
Leverens utförd till mottagaren stog det till trots för att jag kom hem dagen efter paketet stod i trappen.
Sjysst med grannar man kan lita på men ändå.....
Skriva klagomål till postnord är nog samma som att hälla vatten på en gås i regnväder.

Lycklig är den som har många fingrar att se emellan med ;D
Mercy trumps judgement.

Lycka till....

Silvern

Mitt senaste äventyr med Postnord är tre stycken tomma rör som jag beställde ifrån Swedengoldbullion Den 18:de Juni.. Det gick en vecka, sen två... då mailade jag SGB och frågade om de ens hade skickats, Ja sa de, "Vi skickade rören den 22:de "  Och tidigare idag så ramlade det ner en postavi i brevlådan.. Paketet låg alltså på mitt uthämtningsställe i 16 dagar innan Posten bestämde sig för att informera mig om att det fanns paket till mig.  >:(

Azure

Verkligen mardrömshistorier, jag som var förbannad att mitt senaste paket kom till Postens utlämningsställe på flygplatsen istället för till ICA.. nu får jag bara hoppas att det är rätt innehåll i paketet..

Gripen

Vad kan man göra så att det blir någon påföljd/sanktion för brevbäraren eller vems fel det nu är? Det är orättvist om det bara får passera. Skadestånd går ju inte att kräva eftersom det inte uppstår någon skada. Reklamation/prisavdrag på grund av fel i tjänst ligger väl närmast till hands, men det rör ju sig om hundralappar för frakten så det går ju inte heller.

Jag kommer iaf registrera ett klagomål, hur meningslöst det än är, bara för att det ska märkas på något sätt. Jag kommer också försöka se när denna brevbärare kommer förbi igen för att fråga ut vederbörande. Men bara att man gör det resulterar väl i att de gör en intern anmälan om hot i arbetet.

Hämtade ut paketet idag. Står en stor klisterlapp med SÖKT på. Att de inte skäms. >:(

Birka

Postnord är rent sagt ut ett jävla skitföretag.
Skickade lite silver till LS i måndags. Trots rekat paket fick LS paketet i torsdags. Det ska ju komma fram dagen efter.

Fick en paketavi idag men när jag kom till postombudet så fanns där inget paket. Det var försenat sa de.
Jag har ca 1 mil att köra till posten så där gick två mil och en massa tid åt h-vete.

Nu får vi snart gå ut på gatorna och demonstrera mot Sveriges mest inkompetenta företag.  :-(

cyber

Gripen

Postnord erkänner - har struntat i att dela ut paket

http://www.svd.se/posten-erkanner--har-struntat-i-att-leverera-paket/om/svd-granskar-postnord#xtor=AD-500-[svd]-[tf_huvudspalt_1608]-[integration]-[aftonbladet]-[ettan]-[29]

glimbert

Samtidigt frågar jag mig varför det saknas möjlighet att aktivt kunna välja om man vill ha paketet plingplong på dörren eller till utlämningsställe om man vet att man ändå inte är hemma. Det hade ju avlastat brevbärarna som slipper onödiga leveransförsök. Vad är det för teknisk begränsning inom dator och internet-biten som inte utvecklats ännu som gör att det inte är möjligt?

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane