Frederycks äventyr hos FOREX

Startat av Frederyck, torsdag 11, Februari 2016, 11:37:20

Föregående ämne - Nästa ämne

Asrael

Mer info om FOREX uttag SEK.

Om man vill ta ut mer än 50.000 SEK behöver man föravisera det. FOREX behöver 48 timmar på sig att hosta fram sedlarna.

Gripen

Lånar tråden lite, är det någon som vet hur de stora bankerna (swedbank, nordea, handelsbanken) svarar om man säger att man vill ta ut 2-300 000 kr från sitt konto i kontanter inom en vecka? lägg därtill om man bor lite i obygden, finns bara ett enda litet kontor och det har inte kontanthantering.

Birka

Unmanipulatable

Citat från: Gripen skrivet tisdag 16, Februari 2016, 18:50:43
Lånar tråden lite, är det någon som vet hur de stora bankerna (swedbank, nordea, handelsbanken) svarar om man säger att man vill ta ut 2-300 000 kr från sitt konto i kontanter inom en vecka? lägg därtill om man bor lite i obygden, finns bara ett enda litet kontor och det har inte kontanthantering.

Du skadar banken mer än du tror. De kommer göra allt för att avråda dig. Förbered dig väl och var vänlig men bestämd. Skynda dig innan det är försent.   Har tagit ut i den storleksordningen..  Nordea har stängt min internetbank hahaha..De får inte avsluta ditt konto.

Nu skyller de på att jag inte har svarat på deras KYC frågor.. Skickade in dem men de ignorerar mig., Ska gå in på kontoret o filma allt tänkte jag..  Se för f-n till att du får de nya sedlarna och inte gamla sedlar.. Det är absolut värt för dig att åka några mil för detta. Spara kontoutdrag och kvitton etc. Mycket viktigt. Gör skärmdumpar av internetbanken över dina transaktioner ..Ifall de stänger av dig :)  Skaffa flera konton..Bra att ha :)

Brageson

Var hos Forex igår. Inga nya lakan (1000-lappar) eller 2-hundringar fanns att "förvärva".

"Kanske nästa vecka" var expeditens utsago.

Hmm, de går som smör i solsken verkar det som. :)

mega_n

Citat från: Brageson skrivet fredag 19, Februari 2016, 16:40:44
Var hos Forex igår. Inga nya lakan (1000-lappar) eller 2-hundringar fanns att "förvärva".

Hämtade också en bunt till (200kronorssedlar) igår...

/H

Brageson

Citat från: mega_n skrivet fredag 19, Februari 2016, 16:45:46

/H

Kanske var det inte en "också" då jag inte fick några nya papperslappar, bara gamla 500 vovvar.

toblov

Härmed utnämner jag brageson till ÄMFs egen ordpolis. Ge honom en fina polisbricka på profilen.

Brageson

Citat från: toblov skrivet fredag 19, Februari 2016, 17:39:40
Härmed utnämner jag brageson till ÄMFs egen ordpolis. Ge honom en fina snutbricka på profilen.

Tackar, ge hit brickan  ;D. ...och då har jag inte ens orkat att kommenterat alla särskrivningar ännu.  8)

Brageson

Citat från: Brageson skrivet fredag 19, Februari 2016, 17:29:28
Citat från: mega_n skrivet fredag 19, Februari 2016, 16:45:46

/H

Kanske var det inte en "också" då jag inte fick några nya papperslappar, bara gamla 500 vovvar.

Och för alla er som undrar var kommer vovven in i bilden......det är ju en "hund...ring"  ;)

Silverpoppe

Har nu länge läst om "jakten på de försvunna sedlarna". Vad är grejen med nya ovikta sedlar egentligen. Ja förutom att det är pengar då...
Upplys mig!!!   

Kungsleden

Min historia är kort men resultatet detsamma.
Hade en bunt sedlar som jag ville växla till nya. Ringde lokala - fristående sparbankskontor - bankkontoret o frågade om de hade de nya 200-lapparna. "Ja, inga problem, kom du in".
Sprang inom igår. Väl där, "för att växla måste du först sätta in på konto och sen ta ut!"
"Varför?"
"För sådana är reglerna."
Så så fick det bli....så nu är min bunte 200-lappar snyggt registrerade som uttagna av mig. Känns ju bra.

Enda fördelen var väl att jag har en snygg bunt i serienr-ordning (ref till annan tråd här på forumet).

thgswe

Jag ville för ett tag sedan ta ut 40k från mitt konto i handelsbanken. Först ville dom inte alls ge ut några kontanter. När jag ändå ville ha ut mina kronor ville dom veta exakt vad dom skulle användas till. När dom äntligen hade gett med sig tog det 2 veckor att skaka fram kontanterna.

Undrar hur det ser ut med likviditeten i bankerna? Kontanter har dom iallfall inte.

Unmanipulatable

Citat från: thgswe skrivet lördag 20, Februari 2016, 22:10:41
Jag ville för ett tag sedan ta ut 40k från mitt konto i handelsbanken. Först ville dom inte alls ge ut några kontanter. När jag ändå ville ha ut mina kronor ville dom veta exakt vad dom skulle användas till. När dom äntligen hade gett med sig tog det 2 veckor att skaka fram kontanterna.

Undrar hur det ser ut med likviditeten i bankerna? Kontanter har dom iallafall inte.

Det du berättar är ju extremt allvarligt.  Har det gått så långt nu att även uttag attackeras av bankernas ondska direkt i kassan ? Att motivera det ifrågasättandet som bankerna står för med arbete mot penningtvätt håller ju inte... 

Om likviden finns på kontot så är ju "pengarna" redan tvättade. 

Det är så vidrigt att i stort sett allting kan ju stoppas med hänvisning till att det kan vara ett led i penningtvätt.

Det har enligt mina erfarenheter varit insättningen som har varit ett problem.   De har inte tvingat mig att berätta vad jag ska använda pengarna till vid uttag. 

40k är ju absolut inte någon astronomisk summa. Två veckor är en extremt lång tid.  5 bankdagar är ju mer normalt

Berätta gärna mer...på vilket sätt försökte de hindra dig att ta ut pengarna ?  Hur uttryckte de sig ?

thgswe

Citat från: Unmanipulatable skrivet Söndag 21, Februari 2016, 11:56:07
Citat från: thgswe skrivet lördag 20, Februari 2016, 22:10:41

Undrar hur det ser ut med likviditeten i bankerna? Kontanter har dom iallafall inte.

Det du berättar är ju extremt allvarligt.  Har det gått så långt nu att även uttag attackeras av bankernas ondska direkt i kassan ? Att motivera det ifrågasättandet som bankerna står för med arbete mot penningtvätt håller ju inte... 

Om likviden finns på kontot så är ju "pengarna" redan tvättade. 

Det är så vidrigt att i stort sett allting kan ju stoppas med hänvisning till att det kan vara ett led i penningtvätt.

Det har enligt mina erfarenheter varit insättningen som har varit ett problem.   De har inte tvingat mig att berätta vad jag ska använda pengarna till vid uttag. 

40k är ju absolut inte någon astronomisk summa. Två veckor är en extremt lång tid.  5 bankdagar är ju mer normalt

Berätta gärna mer...på vilket sätt försökte de hindra dig att ta ut pengarna ?  Hur uttryckte de sig ?

Tror inte man ska dra för stora växlar av det. Dom tyckte nog det var konstigt att någon ville ha kontanter. Hon frågade vad jag behövde pengarna till. Jag svarade att det var min privatsak men om hon gärna ville veta så behövde jag en buffert. När hon inte kunde betala ut skojade jag med henne och sa "att då har jag mer pengar än ni".

Vet inte varför det tog så lång tid. Kanske för att man inte är någon prioriterad kund?

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane