www.gold-silber-muenzen-shop

Startat av Birka, torsdag 07, Januari 2016, 20:58:39

Föregående ämne - Nästa ämne

Birka

Åbama

Fina mynt och billigare jämfört med i Sverige, men hur är det med momsen när man köper därifrån? Är det den högre svenska momsen, eller den lägre tyska?

Micke

Citat från: Åbama skrivet fredag 08, Januari 2016, 06:44:30
Fina mynt och billigare jämfört med i Sverige, men hur är det med momsen när man köper därifrån? Är det den högre svenska momsen, eller den lägre tyska?

Tyska momsen är det.

/Micke

Norrlandsguld

Första riktiga posten då.

Jag hoppade på tåget, risken är väl att de kommer upp i maxbeloppet ganska snabbt får man förmoda? Var lika bra att köpa på sig silver resonerade jag, guld verkar alltid kunna köpas momsfritt så det är ett mindre problem och silver/guld ratio ligger historiskt högt på över 60:1.

Har jag tänkt rätt när jag satsade på 1 Oz Kangaroos, maples, philharmoniker, arche noah? Kangaroos verkade ha billigaste priset per uns men philharmoniker verkar vara populärast i europa.

Birka

Lite beroende på vilka kvantiteter du köpt så har du tänkt rätt med tanke på lågt fraktpris. Ska du köpa lite större mängder så är det http://goldsilver.be som gäller.

Välkommen hit förresten!  :)

Norrlandsguld

Det var väl runt 100 st, adressen du visade verkar vara ca 50 cent billigare på kängurur så nästa gång kanske det får bli där!
Jag tänkte att jag inleder med lite silver eftersom det är så svårt att få tag i momsfritt, eller åtminstone med så låg moms som möjligt.

Nästa gång får det bli lite guld, mindre än ett uns är väl inte att tänka på så det innebär över 1000 euro direkt..

Tack, ni verkar vara ett väldigt trevlig gäng entusiaster!

Birka

Den tyska momsen på silver är 7 %. Vill du köpa helt momsfritt ska du handla från https://www.libertysilver.ee/se/. De har lite dyrare frakter och lite längre leveranstid men annars väldigt bra att ha att göra med.

toblov

Nja 19% är det väl i Tyskland, dock har dem annorlunda moms. Tror den kallas marginal beskattning. Hur som är Estland inte avsevärt om ens billigare än Tyskland. Liberty har väl dock rätt bra priser på maples och phills. Tror faktiskt ingen slår goldsilver.be på fingrarna vad gäller priser så det där med att Estland är momsfritt betyder inte konstigt nog lägst priser.

toblov

Citat från: Norrlandsguld skrivet Söndag 17, Januari 2016, 11:04:10
Första riktiga posten då.

Jag hoppade på tåget, risken är väl att de kommer upp i maxbeloppet ganska snabbt får man förmoda? Var lika bra att köpa på sig silver resonerade jag, guld verkar alltid kunna köpas momsfritt så det är ett mindre problem och silver/guld ratio ligger historiskt högt på över 60:1.

Har jag tänkt rätt när jag satsade på 1 Oz Kangaroos, maples, philharmoniker, arche noah? Kangaroos verkade ha billigaste priset per uns men philharmoniker verkar vara populärast i europa.
Du behöver inte oroa dig, det finns alltid andra handlare i Tyskland som inte uppfyllt kvoten. Med det sagt så tror jag ändå du gör rätt som passar på. Jag har också passat på att fylla kistan den senaste tiden.

Birka

För min del så brukar jag alltid räkna på frakterna och det är inte så smart att handla på goldsilver.be om man handlar mindre än 20 oz då deras fraktpris är dubbelt så dyr jämfört med www.gold-silber-muenzen-shop.

toblov

Det är sant, frakten kan vara värt att tänka på om man beställer runt en tub eller mindre.

PennyLane

Hur mycket är frakten hos gold-silber-muenzen-shop?

toblov

10 euro om värdet är mindre än 500 euro. Sedan 20 om under 2500 euro men över 500.

https://www.gold-silber-muenzen-shop.de/texte_textid_14.html

silverhamstern

Vilken av shoparna är det enklare att betala hos?
Goldsilber.de eller gold silber muzen shop?

Micke

Citat från: silverhamstern skrivet Måndag 18, Januari 2016, 11:46:34
Vilken av shoparna är det enklare att betala hos?
Goldsilber.de eller gold silber muzen shop?

Lika enkelt så att säga, likadana bank uppgifter man måste fylla m.m.

Gillar du Paypal kan du betala genom de om du skriver till Goldsilver.be och frågar om du kan.

/Micke

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane