goldsilver.be

Startat av Bosse68, torsdag 07, Januari 2016, 18:36:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Bosse68

Vad tycker ni som har handlat av goldsilver.be?
kommer grejorna som dom ska? är det bra packat?
Tacksam för info

toblov

Jag har bara gott att säga om dem. Bra packat, snabba leveranser, grymt snabba på att svara på mail. Beställde en lite större order innan jul, varav en 2016 panda. Den skulle inte komma in förrän 3-5 dagar senare, ändå skickade dem resten av ordern på en gång. Sedan pandan för sig när dem hade fått in den. Nej men seriöst, enligt mig den tveklöst bästa handlarn just nu. Och då har jag provat minst 8-12 st. Plus att dem på billion har oslagbara priser.

glimbert

Fick min leverans igår efter en dryg vecka. Allt var som det skulle och välpaketerat. Kände mig trygg att lägga en större beställning idag och fick ett mail att 10oz-myntet skulle innebära 7 dagar förlängd leveranstid och att jag bara skulle höra av mig om det var ett problem. Frånsett från att hemsidan inte är super (men den funkar) och att de enbart tar wire-betalning så har jag fått ett väldigt seriöst intryck av dem.

ífing

Citat från: glimbert skrivet torsdag 14, Januari 2016, 23:04:50
....och att de enbart tar wire-betalning....

Man kan tydligen betala via Paypal också. Detta måste man efterfråga via mail. Ger en extra kostnad av 3.4% enligt person på det brittiska forumet.

Condor2ooo

Instämmer i hyllningskören ovan. Bästa handlarn hitills!

sinclear

Hej!

Är nybörjare i ädelmetallernas värld, och tänkte lägga in en beställning från goldsilver.be, priset verkar mycket lovande.

Men hur fungerar det med betalningen, ser att de bara tar wire, är det en normal banköverföring? Får man kvitto på detta eller hur fungerar det?

Mvh Robin

toblov

Välkommen hit. Man får en orderbekräftelse med betalningsuppgifter som man sedan använder för att göra en utlandsöverföring (ett BIC och IBAN nummer samt ordernummret som referens). Kvittot är orderbekräftelsen tillsammans med kopia på överföringen.

Silverpoppe

Citat från: sinclear skrivet tisdag 01, Mars 2016, 17:54:16
Hej!

Är nybörjare i ädelmetallernas värld, och tänkte lägga in en beställning från goldsilver.be, priset verkar mycket lovande.

Men hur fungerar det med betalningen, ser att de bara tar wire, är det en normal banköverföring? Får man kvitto på detta eller hur fungerar det?

Mvh Robin

Vanlig internationell banköverföring. Utmärkt kommunikation via mail inklusive länkar till ordererkännande och faktura på hemsidan. Seriösa. Liksom Heubach, en annan firma med juste prisnivå. Liksom några till som bla Birka tipsat om här på forumet.

Passa dig dock noga för muenzshop berger som är samma som muenzverzand beger. Rekommenderas icke!

sinclear

Tack för feedback! Ska nog våga mig på en beställning då =)

Lustigt nog blir man så otroligt nervig när det gäller att beställa ädelmetaller. Hade det rört sig om tex en kamera för 7000 kr från en webshop i belgien hade man antagligen inte oroat sig lika mycket..

jerseph

Citat från: sinclear skrivet tisdag 01, Mars 2016, 22:35:23

Tack för feedback! Ska nog våga mig på en beställning då =)

Lustigt nog blir man så otroligt nervig när det gäller att beställa ädelmetaller. Hade det rört sig om tex en kamera för 7000 kr från en webshop i belgien hade man antagligen inte oroat sig lika mycket..

Tror jag hade oroat mig mer om jag köpte en dyr kamera från utlandet. Väljer man rätt säljare är det väldigt säkert att köpa ädelmetaller i utlandet. De flesta försändelser är försäkrade osv :)

thgswe

Slängde iväg en beställning idag på goldsilver.be. Priserna är som sagts ovan förmånliga. Kom senare att tänka på momsen. Någon som vet hur det fungerar, finns det risk att paketet fastnar i tullen?

stod dock att taxes are inkluded när jag beställde.

ManoleteSTHLM

Citat från: thgswe skrivet onsdag 02, Mars 2016, 20:25:31
Slängde iväg en beställning idag på goldsilver.be. Priserna är som sagts ovan förmånliga. Kom senare att tänka på momsen. Någon som vet hur det fungerar, finns det risk att paketet fastnar i tullen?

stod dock att taxes are inkluded när jag beställde.

Beställningen sker inom EU så någon extra skatt kommer du inte att behöva betala.

toblov

Precis, inom EU är det tullfritt. Så från både tyskland och estland är det därmed momsen i landet varan köps ifrån som gäller.

cyber

Fick precis leverans på tre tuber från dom. Bra packat, ok leveranstid.

Lite konstigt att paketet gick med BPOST (belgiska Posten?) och levererades av svenska posten (till min sambo som var ensam hemma). När jag beställde var leveransmetoden "ELECTRUM EXPRESS - UPS - FEDEX 1"

Att de skrivit att paketet innehöll "medicals" och bara fick mottas av mottagaren struntade Posten i helt :)

Överlag nöjd!

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane