Kvadranter

Startat av kristensson, Måndag 21, November 2011, 20:11:29

Föregående ämne - Nästa ämne

kristensson

Vi har i nya forumet fått lite kvadranter i lite olika i färg och antal samt benämningar såsom hangaround-prospect mm.
Kan man få lite insikt i systemet.

Baltikinkasso

Plupparna är kopplat till antalet poster, admins kan säkert förklara närmare. Vad man ska ha det till har jag ännu inte listat ut, det finns redan en posträknare...

Silverräven

Citat från: kristensson skrivet Måndag 21, November 2011, 20:11:29
Vi har i nya forumet fått lite kvadranter i lite olika i färg och antal samt benämningar såsom hangaround-prospect mm.
Kan man få lite insikt i systemet.

Så här funkar det: Plupparna som har olika färg är kopplade till användarklasser, som i sin tur är kopplade till antalet skrivna inlägg. De olika titlarna är även de baserade på hur aktiv man varit i forumet, dvs hur många inlägg man skrivit.

Dessa fyller egentligen inte någon större funktion, mer än att färgerna gör det enklare för andra användare att se admins och moderatorer, vilket förenklar om man behöver hjälp med något.

Titlarna som finns nu är mest på prov, och jag har en omröstning på denna sidan där ni kan rösta om vilka typer av användarklasser ni vill se här framöver. Dessa är mest på skoj och för att visa vilka som varit med och diskuterat flitigast.

kristensson

Tack för svaret.
Hade hoppats att jag skulle få ha loggan bak på skinnpajen nu när jag är prospect.

Baltikinkasso

Citat från: kristensson skrivet Måndag 21, November 2011, 23:13:54
Tack för svaret.
Hade hoppats att jag skulle få ha loggan bak på skinnpajen nu när jag är prospect.

Krävs att du byter bort Pusch Dakotan mot minst en 125:a för att det ska bli aktuellt...

kristensson

Såg Hagmans konditori i lördags och jag gick i barndom när dom snacka om puch dakota och john wayne.
Hade en florida och sen en zündapp 125a, räknas det?

Silverräven

Citat från: kristensson skrivet Måndag 21, November 2011, 23:13:54
Tack för svaret.

Du får ha en sån här:

kristensson

wooow - stentufft.
Förstår att grabbarna måste ta av västen innan dom blir insläppta på krogen

Sarek

CitatPlupparna som har olika färg är kopplade till användarklasser, som i sin tur är kopplade till antalet skrivna inlägg. De olika titlarna är även de baserade på hur aktiv man varit i forumet, dvs hur många inlägg man skrivit.
Som Administratören Platinamedlemen Silverräven skrev i en annan tråd så blev en medlem just upphöjd till Guldmedlem.
Och då passar jag på att fråga: Vid vilket antal inlägg sker övriga befordringarna?
En tabell kanske?

Silverräven

Citat från: Sarek skrivet Måndag 28, November 2011, 18:54:37
CitatPlupparna som har olika färg är kopplade till användarklasser, som i sin tur är kopplade till antalet skrivna inlägg. De olika titlarna är även de baserade på hur aktiv man varit i forumet, dvs hur många inlägg man skrivit.
Som Administratören Platinamedlemen Silverräven skrev i en annan tråd så blev en medlem just upphöjd till Guldmedlem.
Och då passar jag på att fråga: Vid vilket antal inlägg sker övriga befordringarna?
En tabell kanske?

Jomenvisst!

Antal inlägg:

0-49: Ny medlem (överväldigande majoritet här fortfarande...)
50-99: Kopparmedlem
100-249: Silvermedlem
250-499: Guldmedlem (Kristensson är hittills den enda guldmedlemmen på forumet!)
500+ Platinamedlem

kristensson

Vässa pennan forumiter, det känns så ensamt här i guldklubben.

Grimi

mowi_af

Citat från: kristensson skrivet Måndag 28, November 2011, 22:21:42

Grattis! Är upptagen med att köpa mynt. Tar upp kampen om några år.  ;)

Silverräven

Citat från: mowi_af skrivet tisdag 29, November 2011, 22:24:15
Citat från: kristensson skrivet Måndag 28, November 2011, 22:21:42

Grattis! Är upptagen med att köpa mynt. Tar upp kampen om några år.  ;)

Sju inlägg till Mowi och du är en hedrad silvermedlem. Välkommen upp på stegen om några år då ;)

Silverräven

Et voilá! Nu har plupparna fått lite mer passande färger än tidigare, nu matchar de även era respektive medlemsgrupper. Är man "ny medlem" (under 50 inlägg) så har man endast en vit plupp. Vill ni ha något lite snyggare, sätt igång och diskutera så kommer det automagiskt ;)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane