Flyktingskandalen.

Startat av Birka, fredag 20, November 2015, 17:23:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Birka

En grupp flyktingar fick sova utomhus i natt.
Hur kan detta få ske i det fantastikt humana, flyktingvänliga landet Sverige.
Politikerna skyller på att det inte finns tak över huvudet till alla men det gör det visst.
Låt flyktingarna ta in på vandrarhem och hotell. Kostar i alla fall inte så mycket som hos Bert Karlsson som tar 60 000:- i månaden.
Det må vara att vi tillfälligt stänger gränsen för att tvinga andra länder att ta emot fler flyktingar men vi måste ta hand om dem som redan är här.

Unmanipulatable

Citat från: Birka skrivet fredag 20, November 2015, 17:23:00
En grupp flyktingar fick sova utomhus i natt.
Hur kan detta få ske i det fantastikt humana, flyktingvänliga landet Sverige.
Politikerna skyller på att det inte finns tak över huvudet till alla men det gör det visst.
Låt flyktingarna ta in på vandrarhem och hotell. Kostar i alla fall inte så mycket som hos Bert Karlsson som tar 60 000:- i månaden.
Det må vara att vi tillfälligt stänger gränsen för att tvinga andra länder att ta emot fler flyktingar men vi måste ta hand om dem som redan är här.

Flyktingkrisen känns som  ett skådespel.   Flyktingarna är oskyldiga offer och brickor i ett vidrigt smutsisgt spel.   Det finns vinnare på allt detta. De är få till antalet men de tjänar desto mer .   Det är ingen slump att ett bara en enda busslast med människor äger nästan allt på jordens yta.

Detta krossar nationalstaten till förmån för globalismen och centralstyrningen. Det skapar skulder, övervakningssamhället och polisstaten flyttar fram sina positioner. Krigsindustrin hurrar.    De som styr världen gynnas av detta som händer nu.
Jag tycker du har fel fokus. Kanske har du rätt på kort sikt men jag tittar hellre på den stora bilden i det långa perspektivet.    Är man på väg åt fel håll så känns det meninglöst att göra bra saker på vägen..  Det är fortfarande fel väg..Den energin borde användas till att hitta rätt väg..  Varje sekund du är på fel väg är en sekund som fler och fler lider..

Du nämner tak.
Om det regnar in i ens hus från ett läckande tak som bara läcker mer och mer så kan man fokusera på att antingen riva sönder hela inanmätet i huset och låna pengar för att laga fuktskadorna vartefter de kommer eller så kan man fokusera på att laga sitt tak så blir det heller inga problem med fuktskador o huset.   Sverige borde hellre i så fall bidra till  att laga taken i världen...

Om det finns en mobbare på en plats som spöar folk på löpande band så kan man fokusera på att stoppa mobbaren eller på att vårda offren.  Dock så hinner det bli så många offer att det är svårare och svårare att hantera alla offer. Där är vi nu.  Sverige behöver byta fokus.  Vi behöver lyfta fram vem mobbaren är och stoppa honom.  Men våra medier ägs av några få och står i vägen för detta.  Det är inte meningen att vi ska stoppa mobbaren. För att vi ska stoppa mobbaren så måste det sovande folket väckas.  Det händer inte sålänge som gammelmedia har folket i ett järngrepp.

Lösningen är rätt enkel.  Bedriv handel , prata med och ha goda relationer med dina grannar må de vara avlägsna eller närbelägna.. . Ge F-n i att ingå i allianser pakter och och att bomba sönder andra länder som du inte har med att göra eller att stötta terrorister som för tillfället råkar vara emot den president som du vill störta för att han inte vill låna pengar eller inrätta en centralbank enligt dina önskemål...

Birka

fredrikwall67

Birka, du får väl hämta upp några och pynta för deras hotell. Jag vill inte att mina skattepengar gör det i alla fall. Det finns bättre sätt att göra av med de slantar jag betalar.

Birka

Ja men va f-n, låta folk sova utomhus. Man kunde ju ställt dit några infravärmare i alla fall.

Amazon93

Ja, just detta är problemet med politiker, dom tänker inte längre än näsan räcker. Vi ska visa oss som så otroligt omtänksamma och ta emot så många flyktingar som möjligt, men sen visar det sig att dessa människor behöver jobb, boende m.m.

Detta märker man först när det är försent, och nu tror man att det går att backa processen genom att be övriga länder att avlasta Sverige. detta kommer troligen inte att ske!

iznogood

Citat från: Birka skrivet fredag 20, November 2015, 20:37:25
Ja men va f-n, låta folk sova utomhus. Man kunde ju ställt dit några infravärmare i alla fall.

Men donera ett par enheter infravärme själv då om du tycker synd om de. Fast du kanske tycker att det är mer moraliskt rätt att systematiskt råna befolkningen?

Alla problem härstammar från dumma politiska beslut. Folk lyssnar på incitament och vallfärdare dit de får mest pengar för minst motprestation. Dvs det är fel att kalla de flyktingar då de är ekonomiska migranter.

Amazon93

Man ska ju dock komma ihåg vem som gjort fel här.

Har man låtit dessa individer komma in i vårt kalla land så ska man ju inte sedan tvinga dessa att sova på gatan.

Och tro mig, jag är mycket negativ till den situation vi har i Sverige just nu.

Birka

Citat från: iznogood skrivet fredag 20, November 2015, 20:52:26
Citat från: Birka skrivet fredag 20, November 2015, 20:37:25

Men donera ett par enheter infravärme själv då om du tycker synd om de. Fast du kanske tycker att det är mer moraliskt rätt att systematiskt råna befolkningen?

Alla problem härstammar från dumma politiska beslut. Folk lyssnar på incitament och vallfärdare dit de får mest pengar för minst motprestation. Dvs det är fel att kalla de flyktingar då de är ekonomiska migranter.

Nu bor jag ganska långt i från Malmö (40 mil) så det blir logistiskt lite svårt och jag antar att nattlogin nu är ordnad för stackarna. Men polisen måste ju ha uppmärksammat det hela igår kväll och att de inte gjorde något åt situationen är upprörande. Man dör ju ganska lätt av nedkylning.

Jag tycker att de som innehar räntebidrag och RUT-avdrag rånar staten mer.

Brageson

Citat från: Birka skrivet fredag 20, November 2015, 21:04:40
Men polisen måste ju ha uppmärksammat det hela igår kväll och att de inte gjorde något åt situationen är upprörande. Man dör ju ganska lätt av nedkylning.

Vad får dig att tro att det är Polisens ansvar?  ???

Birka

De brukar ju inte låta människor ligga på gatan med risk för att dö. Men du tycker kanske att flyktingar inte är människor?

Brageson

Citat från: Birka skrivet fredag 20, November 2015, 21:33:24
De brukar ju inte låta människor ligga på gatan med risk för att dö. Men du tycker kanske att flyktingar inte är människor?

Jo det gör dom. Det finns tusentals uteliggare i Sverige som inte är flyktingar. Polisen erbjuder inte något boende för dom heller.

Birka

Det finns härbärgen som de flesta uteliggare skulle kunna nyttja men man måste vara nykter och drogfri. Tyvärr väljer många hellre att supa och knarka.

sextio8

Citat från: Birka skrivet fredag 20, November 2015, 21:43:38
Det finns härbärgen som de flesta uteliggare skulle kunna nyttja men man måste vara nykter och drogfri. Tyvärr väljer många hellre att supa och knarka.

Väljer? Nu är du inne på beroendesjukdomar. Det finns många grupper som har det svårt i vårt samhälle.....vissa får kosta 60000/månad och andra 5-6000. Det som irriterar mig är att staten försöker att inpränta i oss vad som är "rätt och fel", "bra och dåligt". Vi har alla en fri vilja och rätten att uttala oss men allt färre vågar i detta polariserade land.

zealot

Citat från: sextio8 skrivet fredag 20, November 2015, 23:34:27
Det finns många grupper som har det svårt i vårt samhälle.....vissa får kosta 60000/månad och andra 5-6000. Det som irriterar mig är att staten försöker att inpränta i oss vad som är "rätt och fel", "bra och dåligt". Vi har alla en fri vilja och rätten att uttala oss men allt färre vågar i detta polariserade land.

Svärmor jobbar inom hemtjänsten i Malmö med äldre människor, den gruppen som just nu drabbas hårdast av den rådande politiken. Varje vecka kommer det nya besparingsåtgärder där det är de äldre som får ta smällen. De behandlas som boskap. Personalen får inte ens prata med de stackars människorna som sitter hemma ensamma hela dagarna. Bara in och fortast möjligt ut igen.

Jag kokar inombords när jag ser skäggiga män på öresundståget som säger "asylum! I'm 14/15/16/17 years!", som får kosta mer per dag än vad de äldre får kosta i kvartalet.

Ett råd till er alla,
Bli inte gamla!

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane