Bra priser!

Startat av Birka, lördag 07, November 2015, 21:20:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Rynkan

Udda, jag får inte ett pip från denna Sabine

zupay

Citat från: Rynkan skrivet Måndag 14, December 2015, 10:01:39
Har du också beställt från dom?

Rynkan

Citat från: zupay skrivet Måndag 14, December 2015, 10:26:49
Citat från: Rynkan skrivet Måndag 14, December 2015, 10:01:39
Har du också beställt från dom?

japp, hör av mig när jag fått mina mynt

glimbert

Är det muenzshop-berger som är "dom"?

zupay

glimbert

Efter en sökning på muenzshop-berger på thesilverforum.com kan jag konstatera att det åtminstone inte är något lur. Problematiskt dock. Ett par olika har lyckats få tillbaka sina cash efter en del mail och krånglande samt en ursäkt om att mynten redan sålts till någon annan. Någon hade faktiskt fått sina mynt efter ett antal månader. Jag får intrycket av att det är en rätt ny verksamhet som egentligen vill väl, men tagit sig vatten över huvudet, då det visat sig vara ganska svårt att sälja (i vissa fall) udda produkter som man inte besitter.

zupay

Jag tror jag förstår affärsiden:

1. Sälj mynt billigt
2. Vänta på att spot går ner ordentligt
3. Skicka mynt

august

Citat från: zupay skrivet Måndag 14, December 2015, 14:33:57
1. Sälj mynt billigt
2. Vänta på att spot går ner ordentligt
3. Skicka mynt
Front running är en fantastisk affärsidé. Det är säkert därför det är förbjudet i de flesta sammanhang.

glimbert

Jag tänkte passa på att styra hem en tub kängurur precis från gold-silber-muenzen-shop då priset är lågt och frakten billig samt att jag inte tror det kommer bli mycket billigare än vad det är nu. Tyvärr gick det inte. :(

CitatDie umsatzsteuerliche Lieferschwelle für Privatkunden für das gewünschte Land ist im laufenden Kalenderjahr leider bereits überschritten. Gerne können Sie die Ware bei uns vor Ort persönlich abholen. Ab 1. Januar des kommenden Jahres werden wir alle Länder, die von der betreffenden USt-Regelung betroffen sind wieder freischalten.
Vielen Dank für Ihr Verständnis.

The VAT delivery threshold for privat customers of the selected country has been exceeded in the current year. Unfortunately it is not possible to deliver you anymore. Of course you can pick up your order in our shop in Nürnberg / Germany.

Starting January 1 we will reactivate all countries, which were hit by the VAT threshold. You can order than normally again.

Thank you for your understanding.

En tub .9999-silver för 379.72€ + 9.90€ frakt hade varit riktigt jäkla fint. Har någon förlag på en seriös alternativ handlare med motsvarande pris eller är det totalblock hos alla seriösa handlare nu? Hade helst velat dra en beställning innan onsdag då jag personligen tror det är stor risk att vändningen kommer.

glimbert

Det blev en tub från rittinghaus-invest istället. :) Bara 5€ extra i frakt samt smidig Paypal-utcheckning utan att behöva fylla i adress och liknande manuellt. Nu kan man snart luta sig tillbaka, avnjuta sina Perth Mints och se på medan världen går i konkurs.

toblov

Citat från: glimbert skrivet tisdag 15, December 2015, 00:55:02
Jag tänkte passa på att styra hem en tub kängurur precis från gold-silber-muenzen-shop då priset är lågt och frakten billig samt att jag inte tror det kommer bli mycket billigare än vad det är nu. Tyvärr gick det inte. :(

CitatDie umsatzsteuerliche Lieferschwelle für Privatkunden für das gewünschte Land ist im laufenden Kalenderjahr leider bereits überschritten. Gerne können Sie die Ware bei uns vor Ort persönlich abholen. Ab 1. Januar des kommenden Jahres werden wir alle Länder, die von der betreffenden USt-Regelung betroffen sind wieder freischalten.
Vielen Dank für Ihr Verständnis.

The VAT delivery threshold for privat customers of the selected country has been exceeded in the current year. Unfortunately it is not possible to deliver you anymore. Of course you can pick up your order in our shop in Nürnberg / Germany.

Starting January 1 we will reactivate all countries, which were hit by the VAT threshold. You can order than normally again.

Thank you for your understanding.

En tub .9999-silver för 379.72€ + 9.90€ frakt hade varit riktigt jäkla fint. Har någon förlag på en seriös alternativ handlare med motsvarande pris eller är det totalblock hos alla seriösa handlare nu? Hade helst velat dra en beställning innan onsdag då jag personligen tror det är stor risk att vändningen kommer.
Gold silver.be tar 388 euro inkl frakt för en tub.

Birka

Som ett marginellt dyrare alternativ till kängurun kan man ju överväga att köpa en tub Maples från LS ee för 3805:- inkl frakt.

Silverpoppe

Jag lade en order på 25 st 1oz blandat smågodis och ett länge önskat 2oz libertad från belgarna igår. Har inget hört än, får väl hålla tummarna då.

toblov

Kollat skräpposten? Dem skickar typ 3 mail vid beställning. Sen ett vid mottagen betalning. Ett när dem förbereder paket och ett när det är skickat med trackingnummer.

Rynkan

Citat från: Silverpoppe skrivet tisdag 15, December 2015, 20:27:38
Jag lade en order på 25 st 1oz blandat smågodis och ett länge önskat 2oz libertad från belgarna igår. Har inget hört än, får väl hålla tummarna då.

Syftar du på goldsilverDOTbe så uppfattar jag dem som väldigt seriösa, skickade idag iväg ett mail med en fråga på om det var försent att göra ett tillägg på min order och fick svar inom några minuter.

min order skulle skickas iväg den 22/12 då de väntar på en del av de mynt jag beställt.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane