Bra priser!

Startat av Birka, lördag 07, November 2015, 21:20:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Birka

Tänk bara på att man registrerar ett konto på startsidan. Det förvirrade mig första gången. 
Normalt brukar man ju registrera konto i kassan.

Silverpoppe

Citat från: Birka skrivet Söndag 29, November 2015, 19:11:13
Tänk bara på att man registrerar ett konto på startsidan. Det förvirrade mig första gången. 
Normalt brukar man ju registrera konto i kassan.

Var det så? Har för mig att jag inte reggade nåt konto... Helt säker på att jag inte loggade in när jag handlade häromdan i alla fall.
Men, men, det jag ville peppa Rynkan med var att det inte tillkommer några kostnader utöver det man ser i varukorgen.

Birka

Ok!
Du gör väl inte som jag då.
Jag brukar alltid skaffa ett konto så att jag slipper fylla i alla uppgifter varje gång jag handlar.

zupay

Någon som fått sina mynt?

Själv beställde jag för mer än 1 månad sen, börjar bli orolig :(

Silverpoppe

Citat från: zupay skrivet fredag 11, December 2015, 20:03:39
Någon som fått sina mynt?

Själv beställde jag för mer än 1 månad sen, börjar bli orolig :(

Nu är det ju helg och de svarar väl inte på mail, men du måste kontakta dem. En månad utan att de nämnt något tycker jag är för länge, såvida det inte står något om lång levtid i OE:t. Har fått vänta såpass från LS EE en gång när de väntade in mynt som var slut, men då stod det att levtiden var tre veckor. Generellt tycker jag att webshopar är rätt kass på kundvård mot privatkunder. Jag jobbar med inköp och sånt beteende funkar inte i arbetslivet. Man hör av sig i rimlig tid om försening uppstår och jag tycker det är rätt ynkligt att låta kunden vänta utan svar, det är ju oftast en del pengar inblandat, åtminstone i myntshoparna. Hade tänkt lägga en beställning hos dessa i helgen men nu vet fasen! Man lockas onekligen av deras priser annars... På dem så de blöder!  Följer detta med spänning.

zupay

Glömde nämna att jag mailade i förra veckan, inget svar än.
Jag beställde endast 2 olika sorters mynt och det stod 5-7 dagar leveranstid på dom.  >:(

Silverpoppe

Och det är inte så att du bor i tjottaheiti och transportbolaget är de som strular? Fast svara på mailen ska de ju ändå göra.
Innan jag läste ditt inlägg mailade jag dem några enkla frågor om de hade några problem med att skicka några nävar mynt till Sverige. Det är ett trick man kan ta till innan man lägger order just för att kolla om de är på alerten. Vi får väl se hur det går med det svaret.
Nu är ju Heubach lite dyrare, men Andreas där brukar svara både kvällar och helger! Det begär jag egentligen inte men det indikerar enligt mitt förmenande ett servicemind som jag tror betalar sig i längden. Jag skriver ju om det här tex... :)

Jag tror inte du behöver vara orolig, tyskar brukar göra rätt för sig och paketet är försäkrat. Det handlar nog bara om tid här.

Silverpoppe

Citat från: Silverpoppe skrivet fredag 11, December 2015, 20:55:25

Innan jag läste ditt inlägg mailade jag dem några enkla frågor om de hade några problem med att skicka några nävar mynt till Sverige. Det är ett trick man kan ta till innan man lägger order just för att kolla om de är på alerten. Vi får väl se hur det går med det svaret.

Kors i taket! Igår kl 23.26 svarade en Sabine Berger på utmärkt engelska att det inte var några problem med att skicka till Sweden.
Det ver ju bra, men man undrar onekligen vad det är för ett företag när en person med samma namn som företaget svara en fredagkväll vid halv tolv? Samma var det ju med Heubach som jag skrivit om här ovan. Pekar på små företag, kanske enmans till o med. Ska nog köra en koll på dem.

toblov

Citat från: Silverpoppe skrivet lördag 12, December 2015, 11:16:02

Kors i taket! Igår kl 23.26 svarade en Sabine Berger på utmärkt engelska att det inte var några problem med att skicka till Sweden.
Det ver ju bra, men man undrar onekligen vad det är för ett företag när en person med samma namn som företaget svara en fredagkväll vid halv tolv? Samma var det ju med Heubach som jag skrivit om här ovan. Pekar på små företag, kanske enmans till o med. Ska nog köra en koll på dem.
Så är det nog med dem väldigt många om inte dem flesta ädelmetallsföretag häromrking, ett par tre anställda och ofta familjeföretag. Annat är det såklart med Apmex, provident och dem största i USA.

granlundii

Det har förekommit här på forumet att forummedlemmar frågat om "nya" mindre aktörer med mycket bra priser - jag skulle själv undvika alla dessa om de inte har någon slags kvalitetstempel eller finns på ex. gold.de. Snabb googling ger vanligen en hel del negativ feedback för dessa prisvärda aktörer, gäller också Berger. Bättre att veta vad man får än att spara några euron!

Silverpoppe

Citat från: granlundii skrivet lördag 12, December 2015, 17:14:05
Det har förekommit här på forumet att forummedlemmar frågat om "nya" mindre aktörer med mycket bra priser - jag skulle själv undvika alla dessa om de inte har någon slags kvalitetstempel eller finns på ex. gold.de. Snabb googling ger vanligen en hel del negativ feedback för dessa prisvärda aktörer, gäller också Berger. Bättre att veta vad man får än att spara några euron!

Håller bara delvis med. Klart man ska vara försiktig, och just att googla runt lite kan ju avslöja en del. Men att helt förkasta dessa "uppstickare" ger bara de stora drakarna möjlighet till mer utrymme för höga marginaler. Jag tycker att man ska blanda lite och de som missköter sig får snabbt dåligt rykte med hjälp av dagens snabba infoflöde. Och tvärt om.

Birka

Bra skrivet!
Håller med till 100%.
Hittade ännu en för mig ny webshop nyligen som säljer mynt från ovanligt många länder.
Mejlat med butiken och har gjort en beställning för ett par tusen.
Återkommer med rapport om resultatet.

ífing

Citat från: Birka skrivet lördag 12, December 2015, 18:25:12
Bra skrivet!
Håller med till 100%.
Hittade ännu en för mig ny webshop nyligen som säljer mynt från ovanligt många länder.
Mejlat med butiken och har gjort en beställning för ett par tusen.
Återkommer med rapport om resultatet.

Om det är Powercoin du talar om så är det inga bekymmer handlat hos dem 2 gånger nu utan problem.

Birka

Shoppen jag menar är www.ehobbex.com.
Mycket att kolla på men kanske ointressant att köpa.

zupay

Citat från: Silverpoppe skrivet lördag 12, December 2015, 11:16:02

Att hon svarar dig är ju alltid nåt! Då vet jag att företaget inte konkat i alla fall :)

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane