Bra priser!

Startat av Birka, lördag 07, November 2015, 21:20:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Birka

Har hittat en för mig ny webshop med bra priser på silverbullion och med lågt fraktpris. (180:- för 20 oz.)
Kanske kan det intressera någon.

http://www.muenzshop-berger.de/

glimbert

Provbeställde för två veckor sedan. Valde "DHL Euro" som frakt, men har inte hört något än. Fick inget trackingnummer heller. Hur lång tid brukar det ta från Tyskland med DHL?

Micke

Citat från: glimbert skrivet torsdag 26, November 2015, 00:02:08
Provbeställde för två veckor sedan. Valde "DHL Euro" som frakt, men har inte hört något än. Fick inget trackingnummer heller. Hur lång tid brukar det ta från Tyskland med DHL?

Beror på, skickas det måndag brukar man få det på fredag kanske måndag veckan efter, senast.

Pröva mejla dom, har läst någonstans att de inte alltid har allt inne.
(När du lägger en beställning försöker de få tag på varorna för att sedan skicka det till dig)

/Micke

glimbert

Det är nog som du säger. Jag forskade lite mer och kan konstatera att ordern haft statusen "In Bearbeitung" sedan den 13:e och det betyder antagligen att de inte har några varor att skicka ännu. Är inget riktigt fan av att de säljer grejer på hemsidan som de varken har eller klarar att kirra. Beställde samma guldmynt av GranValora för några veckor sedan och redan efter två dagar kom de på att de inte skulle kunna leverera och man fick greja på tyska med återbetalning och sånt. Man tappar ju nån hundring eller två på att växla fram och tillbaka på det sättet. Den här gången är det dock Paypal-betalning så det kanske funkar bättre med återbetalning än vid banköverföring.

Micke

Citat från: glimbert skrivet torsdag 26, November 2015, 09:23:01
Det är nog som du säger. Jag forskade lite mer och kan konstatera att ordern haft statusen "In Bearbeitung" sedan den 13:e och det betyder antagligen att de inte har några varor att skicka ännu. Är inget riktigt fan av att de säljer grejer på hemsidan som de varken har eller klarar att kirra. Beställde samma guldmynt av GranValora för några veckor sedan och redan efter två dagar kom de på att de inte skulle kunna leverera och man fick greja på tyska med återbetalning och sånt. Man tappar ju nån hundring eller två på att växla fram och tillbaka på det sättet. Den här gången är det dock Paypal-betalning så det kanske funkar bättre med återbetalning än vid banköverföring.

Samma här, man ska ha varorna inne eller skriva att dem beställer mynten när jag beställer + deras ganska dyra frakt på 18€. (Jag beställer från 9€ sidor)
Tråkigt, man vill ju inte förlora pengar enbart för att företaget inte kan leverera.

/Micke

Birka

Kan man få veta vilka shoppar som tar 9€ för en tub? Låter ju väldigt bra.

Silver

Har köpt av dom några gånger. Hon som driver det är seriös och skickar fina mynt och jag har alltid fått det jag beställt. MEN, det är oftast mycket långa leveranstider, upp till två månader. Har som jag uppfattat det knappt något i lager. Svarar på mail, men ibland tar det lång tid att få svar. Har inte köpt därifrån på länge pga det. Prisuppdateringar görs mer sällan än på många andra sajter vilket gör att man ofta kan beställa "billigt" om priserna gått upp snabbt (och vice versa). Senaste gången jag beställde tog det ganska exakt 1,5 månader från beställning tills dess att mynten skickades.

Birka

Läs mitt inlägg engång till så ser du att det gällde 180:-/20 oz. Jag tycker att det är billigt när många tar uppåt 400:-/20 oz.

Silverbroker tar 200:-/20 oz.
Heubach tar 140:-/20 oz.
Rittinghaus tar 150:-/20 oz.

För mig är alla under 200:-/20 oz helt OK.

Tack för tipset om sidan Meinemuenzbox. Kände ine till den.

SPV edelmetalle har billig frakt och likaså EMK munz und edelmetalle.

Micke

Citat från: Birka skrivet fredag 27, November 2015, 15:09:25
Läs mitt inlägg engång till så ser du att det gällde 180:-/20 oz. Jag tycker att det är billigt när många tar uppåt 400:-/20 oz.

Silverbroker tar 200:-/20 oz.
Heubach tar 140:-/20 oz.
Rittinghaus tar 150:-/20 oz.

För mig är alla under 200:-/20 oz helt OK.

Tack för tipset om sidan Meinemuenzbox. Kände ine till den.

SPV edelmetalle har billig frakt och likaså EMK munz und edelmetalle.

Jag svarade på glimbert inlägg och mena att den affären han använde har dyr frakt (enligt mig)
Ber om ursäkt för att jag gick off topic när jag svarade han, hade inte läst ditt första inlägg.

Jag brukar nästan aldrig komma över 20 oz när jag beställer, där av min erfarenhet av billigare frakter. (Vi borde gå ihop ett par styck och beställa mynt för att tjäna in på frakten)
De gånger man beställt över 20 oz har varit hos Heubach och de är billiga i jämförelse med andra shoppar.

SPV hade bra frakt priser, synd att mynten är lite dyrare än vanligt.

/Micke

Rynkan

Jag är sugen att beställa, men hur blir det kommer man att få tulla för dessa varor när de når Sverige?

Bosse68

Ingen tull på mynt köpta inom EU

Rynkan

Citat från: Bosse68 skrivet Söndag 29, November 2015, 17:34:41

Så det är artikelns pris + frakt som gäller? gymt isf...

Birka

Det är i huvudsak Tyskland och Estland som detta gäller (några länder till bl a Holland). Beställer du från UK som exempel så lägger de på momsen i slutsumman.

Silverpoppe

Citat från: Rynkan skrivet Söndag 29, November 2015, 17:49:02
Citat från: Bosse68 skrivet Söndag 29, November 2015, 17:34:41

Så det är artikelns pris + frakt som gäller? gymt isf...

Rynkan.
Att handla från tyska webbutiker är enkelt. Jag har köpt från Heubach och Liberty silver (Estland). På tex Heubach plockar man ner det man vill ha i varukorgen, går till kassan och följer instruktionerna (tyska). Där står totalen inklusive frakten o moms. Sen får man ett mail och för över pengarna och sen är det bara att vänta nån vecka.  Antar att de andra butikerna funkar på liknande sätt. Inget att tveka på alltså, bara handla!  ☺

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane