Ny medlem Goldbug

Startat av Goldbug, Söndag 18, Oktober 2015, 23:23:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Goldbug

Hej  :)

Jag har följt utvecklingen kring ädelmetaller sporadiskt och lite halvslött under en ganska lång tid. Min huvudsakliga hemvist är i aktier, men då jag har har blivit allt mer negativt inställd till den långsiktiga trenden i Världsekonomin har jag bestämt mig för att diversifiera portföljen och handla ädelmetaller, som jag tror kommer att skjuta i höjden när som helst nu.
Ge mig gärna tips på vilka fällor och liknande som jag ska undvika i den här marknaden.  :)

SoulCrew

Det är väl delvis som med aktier. Vet VARFÖR du köper det du gör oavsett vad det är, inte för att någon annan tycker det är bra. Köp inte för mycket på en gång, priset kan alltid falla. Köp inte silver i Sverige för då får du betala moms, undantaget är om du köper privat. Köp lite olika och undvik högra premier i början för att få en känsla för vad det är du gillar. Man kan gå in i det här och tänka att man bara ska stacka mynt med så liten premium som möjligt men märka att man gillar själva samlandet och därför med tiden mest köpa lunars och pandor..

Micke

Mange

Bosse68

toblov

ikonane

Condor2ooo

Strokur

Välkommen!
(Skulle gärna skicka en glad Smiley men tycks ha tappat den funktionen sedan jag installerade Windows 10)

9darter

Välkommen!
Vi tror väl alla att ädelmetallerna kommer att skjuta i höjden, frågan är bara om de gör det under vår livstid...  :)

PennyLane

Välkommen.

Läs på och bestäm dig för om du vill investera i mynt med låg premie eller samlarmynt.
Det kan vara kul att ha några av båda sorterna.

Prova att köp några olika mynt i början och se vilka du känner för.

Lycka till!

pulvermos

ConcernedCitizen

Hej, Goldbug, och välkommen! Intressant presentation. 

Frederyck

guldbob

Välkommen Goldbug,
Jag började med guld bara för att lägga på hög men har svängt över mot silver då det faktiskt finns fantastiskt många vackra och roliga mynt. Mao ändrat mig från mest pang för pengarna till trevligast för pengarna (kan vara samma).
Mina favoriter är kookaburra eller bara burror men det finns mycket annat roligt. Guld är fortfarande min favorit men man får så mycket mer "grundämne" om man handlar i silver.
Köp några olika mynt/tackor, guld eller silver spelar ingen roll. När du fått känslan så vet du vad Du vill satsa på inget är fel bara mer eller mindre rätt.
Fällan är väl är köpa på tradera och bli lurad.
Köp av kända företag intill dess att du vet vad du vill ha och kan mer om dessa mynt/tackor.
Skjuta i höjden mjae, känns inte så, men vad tusan jag kan ha fel☺.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane