Bilder på silver.

Startat av MrLibertad, onsdag 25, Maj 2011, 19:23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Guld500

Citat från: Fantom skrivet onsdag 11, Juni 2014, 18:05:41
Det var så mycket silver på bilden i Svar #393, så den borde täcka alla våra "off topic" efter det då. :)

Nej. Ännu en off topic då?  :)
Jag fortsätter att föregår med gott exempel med ännu en "Stock Horse".

toblov

Får väl inte vara sämre.

MrLibertad

ZZZZZZzzzzzzzzzzzz  ::) (vaknar till) back to topic boys and girls.

Det är dock ganska roligt när det svävar ut lite, därav den slappa adminattityden

Condor2ooo

Toblov
CitatFår väl inte vara sämre.

Dra på trissor en sådan härlig syn  :P En mindre förmögenhet där om några år när hästarna har samlat premier.

toblov

Likt en solnedgång.

Att kolla på bilder med silver/guld är likt terapi för mig. So please keep them coming folks.

Drnogo

Tänkte slå ett slag för NZ Kiwi:s. Samlarmynt. Små serier, dvs ganska dyra men ack så fina. Det här är
2012 Silver Kiwi Treasures series (kiwi and the kōwhai).

Condor2ooo

Underbar bild Drnogo. Den tackar vi för  :)

toblov

Har länge funderat på införskaffa lite kiwis. Dock blev det (som ni kanske såg ovan) stock horsts för hela slanten.

Silverräven

Köpte häromdagen en låda (5x1 kg) Cook Islands mynttackor. Dessa stod och blänkte i skyltfönstret hos en lokal pantbank, dock med en hög prislapp som motsvarade 25% premie. Jag var inne på pantbanken vid två tillfällen och "bearbetade" personalen, och lyckades vid andra tillfället pruta ner priset till 14% premie som jag anser är helt ok. Det är åtminstone billigare än att köpa nytt inkl. moms iaf :)

Jag känner mig riktigt nöjd med att hjälp av mina ädelmetallkunskaper fått ner priset eftersom jag ansåg att de var överprissatta med tanke på att de var begagnade, samt att de har myntstatus just av skatteskäl. Det hade killen i kassan svårt att argumentera emot  :D

mowi_af

Citat från: Silverräven skrivet torsdag 19, Juni 2014, 14:41:09
Köpte häromdagen en låda (5x1 kg) Cook Islands mynttackor. Dessa stod och blänkte...  :D

Den formen av mynttacka skulle jag kalla, Fulsnygg!! Beroende pa hur man haller den.

Men nya 5kg silver ar alltid skont att fingra lite pa. Grattis till kop och prutningen!  :)

Silverräven

Citat från: mowi_af skrivet torsdag 19, Juni 2014, 15:05:06
Köpte häromdagen en låda (5x1 kg) Cook Islands mynttackor. Dessa stod och blänkte...  :D

Den formen av mynttacka skulle jag kalla, Fulsnygg!! Beroende pa hur man haller den.

Men nya 5kg silver ar alltid skont att fingra lite pa. Grattis till kop och prutningen!  :)

Haha ja, de är inte direkt några skönheter egentligen, men blänker ganska läckert ändå :) Själva präglingsmotiven är inte så spännande, det är formen som är det roliga i detta fallet. Tack så mycket, jag känner mig nöjd i synnerhet nu när silvret gått upp direkt efter köp!

Mange

Testade nya kameran, helt ok resultat trots allt då jag fortfarande lär mig funktionerna och inte hittat helt rätt på belysning.

JL_GBG

Köpte häromdagen en låda (5x1 kg) Cook Islands mynttackor. Dessa stod och blänkte i skyltfönstret hos en lokal pantbank, dock med en hög prislapp som motsvarade 25% premie. Jag var inne på pantbanken vid två tillfällen och "bearbetade" personalen, och lyckades vid andra tillfället pruta ner priset till 14% premie som jag anser är helt ok. Det är åtminstone billigare än att köpa nytt inkl. moms iaf :)

Jag känner mig riktigt nöjd med att hjälp av mina ädelmetallkunskaper fått ner priset eftersom jag ansåg att de var överprissatta med tanke på att de var begagnade, samt att de har myntstatus just av skatteskäl. Det hade killen i kassan svårt att argumentera emot  :D

Aaaah, var det du som köpte dessa  >:(
Under flera veckors tid har jag passerat skyltfönstret på Drottninggatan och dreglat lite över denna trälåda.
Tyckte dock att priset var något i överkant, men orkade inte gå in försöka pruta.
Sen, plötsligt en dag var det tomt i skyltfönstret.
Var det även du som köpte de silvertackor som låg jämte trälådan i skyltfönstret ?

Silverräven

Citat från: JL_GBG skrivet Söndag 27, Juli 2014, 11:10:23

Aaaah, var det du som köpte dessa  >:(
Under flera veckors tid har jag passerat skyltfönstret på Drottninggatan och dreglat lite över denna trälåda.
Tyckte dock att priset var något i överkant, men orkade inte gå in försöka pruta.
Sen, plötsligt en dag var det tomt i skyltfönstret.
Var det även du som köpte de silvertackor som låg jämte trälådan i skyltfönstret ?

Nej, jag köpte bara trälådan. Nu var det ett tag sedan jag kikade in där, men såg faktiskt att de hade en låda till! Om den inte redan sålts så kanske du kan knipa den  ;) Dock är silverpriset högre än när jag köpte så du får pruta hårt...

Frederyck

Jag fick tag på tre stycken mynt från min svärfar för några veckor sedan. Jag samlar egentligen inte på numismatiska mynt men han hade en påse med "skrotmynt" han tänkte kasta. Och visst, italienska lire från 50-talet i aluminium är ju inte direkt nåt att spara men de här tre har en viss silvrig charm.  ;D  Det är två stycken schweiziska Franc-mynt från 21 respektive 31 (83,5%, totalt 0,13 oz + 0,4 oz) samt en engelsk Florin från 33 (50%, totalt 0,18 oz silver). Alla tre är i hyfsat skick. Lite slitage i form av små repor lite varstans, men alla detaljer i motiven finns kvar och är ganska vackert accentuerade av korrosionen. Jag kommer nog att sälja dem för jag har egentligen inget intresse för dem mer än historiskt.

Det är trevligt när silver faller en i knät!  ;D

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane