Köpa och Hämta silvertackor från Norge

Startat av silversilvery, tisdag 28, Juli 2015, 16:28:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Birka

Brageson

Citat från: Birka skrivet torsdag 30, Juli 2015, 21:50:29
OK, polisen!
Brukar fönstershoppa då.

Men seriöst, så om du lurat någon forum-medlem med dina hittepå "rekommendationer" så är det ju ganska så tragiskt.
Jag föreslår att du återgår till frågor istället för svar.  ;)

Birka

Jag har faktist handlat där en gång innan men får bägge försändelserna i morgon. Det var väl därför det slog lite slint.

Har haft mycket mejlkontakt med dem eftersom jag gjorde fel vid den första beställningen och råkade välja "vault" av misstag. De har alltid varit snabba med att svara och rättade kostnadsfritt till mitt misstag. Kände inte till att de var skumma på något sätt när jag rekommenderade dem här på forumet. Men får väl be om ursäkt då. Det var inte min mening att vilseleda någon och som sagt vi får facit i morgon.

Brageson

Citat från: Birka skrivet torsdag 30, Juli 2015, 22:05:45
Jag har faktist handlat där en gång innan men får bägge försändelserna i morgon. Det var väl därför det slog lite slint.

Har haft mycket mejlkontakt med dem eftersom jag gjorde fel vid den första beställningen och råkade välja "vault" av misstag. De har alltid varit snabba med att svara och rättade kostnadsfritt till mitt misstag. Kände inte till att de var skumma på något sätt när jag rekommenderade dem här på forumet. Men får väl be om ursäkt då. Det var inte min mening att vilseleda någon och som sagt vi får facit i morgon.

Oki, vi får hoppas att det är "all good".
Du får oavsett berätta här vad du fått i paketen, bly, guld, tegelstenar eller silver :-)

silverhamstern

Birka

Abolut!
Bild ska det bli.
Tack för förståelse.

Fantom

Angående recensioner, här hittade jag mitt svar om olika handlare (gammalt svar dock), men borde fungera fortfarande.
När det finns så många bra återförsäljare, varför försöker man hitta några "okända" och handla med risken. ???
Lista men handlare där jag köpte silver (guld) själv tidigare.

Citat från: Fantom skrivet onsdag 26, November 2014, 20:57:32
silber-werte.de (helt OK)
aurinum.de (helt OK)
Kraatz edelmetalle (oftast OK, dock ibland packar dåligt, ibland bra)
edelmetallshop.com (bästa med service och bästa med att packa sina försändelser, det intressanta med de är att när jag fick packet då Posten ringde alltid 1 timme innan och frågade var är jag och om jag vill få packet hem eller ska dom köra till en annan plats, typ mitt arbete eller sånt. Har aldrig haft liknade service från Posten när jag beställer från alla andra leverantörer)   
auragentum.de (helt OK)
philaberlin.de (visar mynt i lager som är inte i lager, annars helt OK)
silber-corner.de (endast PayPal betalning, blir dyrt, jag har dock köpt väldig mycket där under 2013, då man kunde betala via banköverföring tidigare, jag har dock kvar den möjlighet fortfarande, men hittade bättre leverantörer sen)
Heubach och Kettner bra priser, dåligt mer service och oftast riktigt dålig förpackning (fungerar dock bra om man beställer en hel monsterbox), annars skickar de i tunna kartonger, som i mitt fall var alltid skadade. Kan vara dock att bara jag hade otur hela tiden.

Libertysilver.ee (långa leveranstider, annars helt OK enligt de flesta forums medlemmar, jag testhandlade därifrån 2-3 gånger, under 2013, fick tyvärr dålig känsla med att försändelser var alltid försenad, jag fick vänta mer än 2-3 veckor som står på deras sida, dålig packade och svårt skadade försändelser alla gånger). Kan vara dock att endast jag hade otur hela tiden även med de, vågar dock inte beställa därifrån fortfarande. Och som sagt alla andra och flesta kunder är riktigt nöjda med LS.ee, de har bra priser, så jag rekommenderar de i alla fall! Jag kommer säkert testhandla där igen nån gång i framtiden för att se om de blev bättre eller inte.

Jag ska inte ge något speciell tips, så prova dom alla, dom där leverantörer brukar fungera bra alla har dock sina för och nackdelar. :)

silversilvery

Birka

UPS-chauffören hade tydligen råkat ut för en olycka i Köpenhamn så nu är det tisdag som är annonserat. Hoppas jag som väntar, väntar på något gott  :)

Birka

Citat från: Fantom skrivet torsdag 30, Juli 2015, 22:45:07
Angående recensioner, här hittade jag mitt svar om olika handlare (gammalt svar dock), men borde fungera fortfarande.
När det finns så många bra återförsäljare, varför försöker man hitta några "okända" och handla med risken. ???

Om återförsäljaren har lägre fraktpriser och premier så kan det ju vara värt risken att göra ett provköp. Om man betalar via Pay Pal så är man ju försäkrad om det skulle visa sig att man får fel varor eller inga varor alls.

Unmanipulatable

Citat från: Fantom skrivet torsdag 30, Juli 2015, 22:45:07
Lista men handlare där jag köpte silver (guld) själv tidigare.

Citat från: Fantom skrivet onsdag 26, November 2014, 20:57:32
silber-werte.de (helt OK)
aurinum.de (helt OK)
Kraatz edelmetalle (oftast OK, dock ibland packar dåligt, ibland bra)
edelmetallshop.com (bästa med service och bästa med att packa sina försändelser, det intressanta med de är att när jag fick packet då Posten ringde alltid 1 timme innan och frågade var är jag och om jag vill få packet hem eller ska dom köra till en annan plats, typ mitt arbete eller sånt. Har aldrig haft liknade service från Posten när jag beställer från alla andra leverantörer)   
auragentum.de (helt OK)
philaberlin.de (visar mynt i lager som är inte i lager, annars helt OK)
silber-corner.de (endast PayPal betalning, blir dyrt, jag har dock köpt väldig mycket där under 2013, då man kunde betala via banköverföring tidigare, jag har dock kvar den möjlighet fortfarande, men hittade bättre leverantörer sen)
Heubach och Kettner bra priser, dåligt mer service och oftast riktigt dålig förpackning (fungerar dock bra om man beställer en hel monsterbox), annars skickar de i tunna kartonger, som i mitt fall var alltid skadade. Kan vara dock att bara jag hade otur hela tiden.

Libertysilver.ee (långa leveranstider, annars helt OK enligt de flesta forums medlemmar, jag testhandlade därifrån 2-3 gånger, under 2013, fick tyvärr dålig känsla med att försändelser var alltid försenad, jag fick vänta mer än 2-3 veckor som står på deras sida, dålig packade och svårt skadade försändelser alla gånger). Kan vara dock att endast jag hade otur hela tiden även med de, vågar dock inte beställa därifrån fortfarande. Och som sagt alla andra och flesta kunder är riktigt nöjda med LS.ee, de har bra priser, så jag rekommenderar de i alla fall! Jag kommer säkert testhandla där igen nån gång i framtiden för att se om de blev bättre eller inte.

Jag ska inte ge något speciell tips, så prova dom alla, dom där leverantörer brukar fungera bra alla har dock sina för och nackdelar. :)

Diverse betaltjänster kort och sådant gör det alltid lite dyrare. Priserna fördelas ju på alla. När det gäller PayPal så undrar jag om du är medveten om att du kan välja mellan att  använda paypals totalt värdelösa bedrägeri-växlingskurs eller använda den växelkursen som ditt betalkort erbjuder ?  Jag gick på niten en gång när jag beställde från USA. Tror de la på 4%. Minns inte riktigt men det var skitdyrt. Bättre att betala direkt i säljlandets valuta så går det på ditt korts kurs .  gå in på en jämförelsetjänst o skaffa dig ett bättre kort om nödvändigt.

Brageson

Citat från: Unmanipulatable skrivet lördag 01, Augusti 2015, 14:02:16
Diverse betaltjänster kort och sådant gör det alltid lite dyrare. Priserna fördelas ju på alla. När det gäller PayPal så undrar jag om du är medveten om att du kan välja mellan att  använda paypals totalt värdelösa bedrägeri-växlingskurs eller använda den växelkursen som ditt betalkort erbjuder ?  Jag gick på niten en gång när jag beställde från USA. Tror de la på 4%. Minns inte riktigt men det var skitdyrt. Bättre att betala direkt i säljlandets valuta så går det på ditt korts kurs .  gå in på en jämförelsetjänst o skaffa dig ett bättre kort om nödvändigt.

För att förtydliga så finns det en inställning i PayPal för varje kort du har registrerat där, den heter "Conversion options".
Där väljer du "Bill me in the currency listed on the seller's invoice".
Jag har själv ett Santander's MasterCard och betalar som regel 0-0,5% i växlingskurs på mina inköp i utländsk valuta via PayPal. Svårslaget  :)

edit, ett tillägg, se till att ha noll i PayPal balans på kontot så att kortet debiteras, eller om du kan välja kortet vid inköp, annars åker du på PayPal's hutlösa växlingskurs ändå.

Birka

"Alltså silvertackor är momsbelagda i Norge? Det trodde jag inte..är inte intresserade av silvermynt.

Om jag alltså bara är intresserad av Silvertackor var blir billigast att handla då? Sverige, Norge? Tyskland..?
[/quote]
"

Jag tror att det bästa för dig, eftersom du verkar vilja köpa mycket silvertackor med större valörer, är att köpa sk mynttackor som är momsbelagda med 7%.
Här är en leverantör som även rekommenderats av andra på forumet.

http://www.kettner-edelmetalle.de/Silberbarren/silber-m%C3%BCnzbarren/#

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane