Varning för silber-werte.de

Startat av pandy87, onsdag 05, Oktober 2011, 09:44:23

Föregående ämne - Nästa ämne

pandy87

Jag fick min andra leverans från silber-werte.de i fredag och det fattades 13 x 1 oz Koala i paketet. Nu har det gått tre arbetsdagar men förtfarande inget svar från de. SÅ VAR FÖRSIKTIG MED silber-werte.de !

Det visar sig att det är ett paket till som är på väg, så nu är problemet löst!

Silverräven

Har du provat att ringa dem? De har antagligen klantat sig och har fullt upp, mailväxling kan ju ta tid om man har otur. Jag skulle se till att få lite klarhet i saken innan jag skriker \"vargen kommer\". Personligen hade jag inga som helst problem med min beställning iaf, men jag tror det går att lösa för din del. Sådana företag har för mycket anseende att förlora på att inte lösa problem :)

Betgnage

Tråkigt att höra. Jag har ett paket påväg därifrån, det blir spännand.
Håll oss gärna uppdaterade på deras svar.

pandy87

De svarade på mail ganska fort innan problem uppstod. Men nu har de slutat svara helt. Har inte ringt de än pga jag är dålig på tala engelska, men jag ska be tjejen ringer de imorn om de inte svara innan dess. jag återkommer om hur det går sen.

Silverräven

Hoppas det löser sig för dig iaf :) Tråkigt när sådant händer, men det kommer nog gå att fixa.

SoulCrew

Det saknades mynt när jag beställde också och det framgick varken på föjesedeln eller på hemsidan att det var en delleverans, efter att ha mailat tre olika personer fick jag svar att de mynt som hade lång leveranstid, däribland koalas, kommer senare i ett eget paket utan extra kostnad. Det framgår på sidan vilka mynt som har längre leveranstid. Jag har fullt förtroende för att jag kommer få mina mynt vad det lider.

Andreas

Jag fick också delleverans. Jag mailade och fick svar att de kommer senare. Jag påpekade också att det inte var tydligt att det var en delleverans även om specifikationen stämde med de mynt som levererades.

Baltikinkasso

Visst ska man vänta lite innan man slår på stortrumman, men att inte meddela att vissa varor är restnoterade och kommer att levereras senare och/eller erbjuda kunden återbetalning/andra varor tycker jag är något oseriöst. Kunden ska naturligtvis ha full information om varför leveransen inte är fullständig. Att bara handla varor som har kort leveranstid kan vara klokt tills bättring skett.

pandy87

Citat från: SoulCrewDet saknades mynt när jag beställde också och det framgick varken på föjesedeln eller på hemsidan att det var en delleverans, efter att ha mailat tre olika personer fick jag svar att de mynt som hade lång leveranstid, däribland koalas, kommer senare i ett eget paket utan extra kostnad. Det framgår på sidan vilka mynt som har längre leveranstid. Jag har fullt förtroende för att jag kommer få mina mynt vad det lider.

Hej SoulCrew!

Stämde specifikationen med leveransen då? på min specifikation står det 14 x 1 oz Koala, men jag har bara fått en. hoppas de svarar på mail snart då.

SoulCrew

_o0O0o_

Saknade också mynt men specifikationen stämde med leveransen.

Har mailat dom för snart 2 veckor sedan utan att få svar.

Dom kanske är trötta på dumma svenskar som inte kan tyska.

Sarek

När man läser om alla här på forumet som haft ofullständiga leveranser, så blir man ju frågande inför deras brist på vilja till kommunikation och förtydligande. Den korrespondens jag haft med ett par av deras medarbetare indikerar att de klarar engelskan mkt. bra.
Så enkelt det hade varit att mejla tillbaka och påpeka att det som saknas kommer i en senare leverans.

Edit: Om man inte vill komma i en sådan situation, så får man väl ha den strategin, om man skall handla där igen, att bara köpa saker där som har samma leveranstider.

Silverräven

Är benägen att hålla med om att det är lite olustigt att inte restnoterade produkter framgår av följesedeln. Inte konstigt att man blir frågvis när det dyker upp för få mynt. De håller säkert vad de lovar, men vill man vara både kritisk och omtänksam skadar det inte att uppmärksamma dem på detta. Alla tjänar ju på om de bättrar på sin kommunikation mot kunder.

pandy87

Tjejen ringde dem igår och fick reda på att det är ett paket till som är på väg.De kunde ha skickat med en specifikation som stämde med leveransen, så att man vet vad som pågår. Nu kan man andas ut iaf:D.

pandy87

Citat från: _o0O0o_Saknade också mynt men specifikationen stämde med leveransen.

Har mailat dom för snart 2 veckor sedan utan att få svar.

Dom kanske är trötta på dumma svenskar som inte kan tyska.

tydligen var det så. vad beställde du då?

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane