Ytterligare en ny medlem

Startat av Strokur, Måndag 08, December 2014, 17:53:11

Föregående ämne - Nästa ämne

Condor2ooo

En sådan trevlig introduktion  :) Välkommen till forumet.!

mega_n

Citat från: 9darter skrivet Måndag 08, December 2014, 22:26:58
Citat från: Strokur skrivet Måndag 08, December 2014, 17:53:11Vem vill väl inte som Joakim v Anka sitta och räkna dukater.

Välkommen Strokur!
Österrikiska dukater är inte svåra att få tag på nära spotpris, trevliga och mycket vackra mynt!

Jag gillar också att räkna dukater men har inte hittat min tur-krona än :-)

/H

Mange

RemusTh

Välkommen till vad jag med många andra tycker är ett mycket bra forum för bl.a. dem som inte riktigt tror på att papperslappar är lika mycket värt som solid valuta.

Salbazios

Välkommen

Passa dig för Fantomen bara hans stora utbud, bra priser & utmärkta service är bedräglig :) en kan bli beroende för mindre.

Asrael

Välkommen!

Om du använder käpp så rekommenderar jag en i silver, eller åtminstone en med silverklyka.

Strokur

Vilket välkomnande!
Jag har surfat runt och läst lite här och där och det är verkligen imponerande vilken bredd forumet innefattar.
De Österrikiska dukaterna såg verkligen trevliga ut, jag har letat runt men uppfattar dem som tämligen svåra att hitta-åtminstone till hyfsat pris. Men det tar naturligtvis ett tag att lära sig "branschen". Jag har gjort lite trevande köp på Tradera, förmodligen för dyrt men i lärosyfte, samt bevakar en del auktioner.
Hur gör man om man vill prata lite mer privat med någon? Visst kan man svara på ett inlägg men om man tex vill att den eminente Fantom skall ge ett pris på 100 Kg silver ;) så kanske man inte vill ha det publikt, sas.

Jag har förstått att det finns någon metod att göra upp affärer eller att ge ett bud på men har inte klurat ut hur än. Det finns säkert en tråd som beskriver det-men som sagt; ett steg i taget (utan käpp än så länge, Asrael)

toblov

Under varje signaturs bild ute till vänstrar har du en symbol som ser ut som ett brev. Klicka på den så kan du skicka PM till denne person.

9darter

Citat från: Strokur skrivet tisdag 09, December 2014, 22:53:57De Österrikiska dukaterna såg verkligen trevliga ut, jag har letat runt men uppfattar dem som tämligen svåra att hitta-åtminstone till hyfsat pris.

Både tavex.se och libertysilver.se säljer dem för ca 11% över spot, just nu ca 1145 kr/st. De köper in dem för ca en hundring mindre.
Om du lägger en fråga på vårt "Köpes"-forum och erbjuder ett pris som ligger nånstans mellan företagens köp- och säljpriser så kan du få napp!
För att få ett kvitto för ev. senare redovisning så kan det förstås vara värt de extra tiorna att köpa från Tavex eller LS.
Båda företagens utbud på guldmynt är faktiskt riktigt bra, betydligt bättre än för de momsbelagda silvermynten som måste vara hopplösa att sälja.
Silver ska du köpa från Tyskland, Estland eller privat.

Citat från: toblov skrivet tisdag 09, December 2014, 23:08:29
Under varje signaturs bild ute till vänstrar har du en symbol som ser ut som ett brev. Klicka på den så kan du skicka PM till denne person.

Nja, brevsymbolen är för e-post, pratbubblan är för PM (privat meddelande).

Auric Goldfinger

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane