Handla silver utomlands?

Startat av Salbazios, Måndag 24, November 2014, 09:36:13

Föregående ämne - Nästa ämne

Stol81

Tack för snabbt svar.
Detta är min första beställning av PM från utlandet...... you live, you learn!  :D

Nu får jag hålla tummarna att jag får det jag har beställt.

ManoleteSTHLM

Jag förespråkar fortfarande beställningar från Estland då de har bra priser och bra kundvård på svenska.

Men efter tipsen som dök upp här på ädelmetallforum om Goldsilver.be så är det bara att konstatera att det inte finns någon billigare och bättre handlare i Europa? Billiga superbulllions (maples, filharmoniker, kängurur), ett gott urval av premiummynt, billig frakt och bra och trevlig kundservice på engelska. Jag chattade med dom, Jean-Michel, för ett tag sedan och han prisade de svenska kunderna som lätta att ha och göra med.

Kamraten och konsumentupplysaren i mig gör att jag därför med övertygelse kan posta denna länk. Jämför med andra handlare och se själva:

http://goldsilver.be/en/

Stol81

Jag har nu fått mina varor från min första utlandsbeställning från Auragentum, måste säga att jag är imponerad, jag skulle helt klart rekommendera dem till andra. Ända minuset är att hemsidan och all kommunikation är på tyska..... vilket inte är ett språk jag behärskar. Men de skrev att leveranstiden (inom Tyskland) skulle vara 5-10 dagar, jag hade det hos mitt postombud på 10 dagar.

Birka

De flesta Tyska internethandlares sidor kan översättas av Google. Om du går in på Googles söksida och skriver auragentum och söker på det så får du upp auragentum. de. Om du tittar lite till höger om länken så står det "översätta denna sida?"
Bara att klicka och du får upp en fullt begriplig text.
Lycka till!

Benke

Eftersom jag är gröngöling så måste jag fråga...

Finns det några bra internethandlare för bullion mynt förutom www.goldsilver.be + de som finns via www.guld.de ? De estniska har bra priser men verkar ha lite skralt utbud... (vad händer förresten med liberty.estland ?)
Nyfiken i en strut :D

Birka

Jag handlar ibland från golden-coins.de och kraatz-edelmetalle.de samt emk.com/de. De har mycket att välja på.

Silvern

Citat från: Birka skrivet torsdag 25, Augusti 2016, 18:56:13
Jag handlar ibland från golden-coins.de och kraatz-edelmetalle.de samt emk.com/de. De har mycket att välja på.

EMK har sjukt mycket att välja på, nästan för mycket om man kan säga så? Man blir väldigt överväldigad när man ger sig in på deras hemsida

Birka

De har även låg fraktkostnad, snabb leverans och packar mycket väl.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane