Donera silver/pengar till Barncancerfonden. Donerat och klart.

Startat av MrLibertad, Söndag 16, November 2014, 21:15:18

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLibertad

Halloj.

Jag fick idag ett PM från en medlem som ville donera några oz silver till forumet där vi skulle lägga upp en auktion och sen helt enkelt låta auktionspengarna gå till Barncancerfonden.

Detta är så klart en jättebra idé och ett kanoninitiativ men samtidigt så tänkte vi att vi kanske kunde göra grejen lite större.

Så, till att börja med kommer forumet också att donera några oz silver till auktionsprojeketet och det kanske fler också vill göra och det är därför jag skriver ihop den här posten.

Dom som vill vara med och donera silver till den här auktionen är jättevälkomna att kontakta mig via PM för att få min adress dit silvret ska skickas.

Tanken är att vi under en vecka samlar ihop det silver som vill bli donerat :-) och sen lägger vi helt enkelt upp en auktion här på forumet, eller varför inte Tradera (för att nå så många som möjligt, jag vet inte, spånar lite bara, vad tycker du?).

Planen är att lägga ut annonsen nästa Söndag varför allt eventuellt silver måste ha kommit mig tillhanda senast Fredagen 21/11. När väl sen auktionen är klar och pengarna har kommit in så kommer en gåva att ges på Barncancerfondens hemsida och kvittot eller bekräftelsen på gåvan postas naturligtvis upp i forumet.

Det går naturligtvis också bra att skänka pengar.

Så, med det sagt, de som vill vara med och bidra kan höra av sig till mig via PM.

Silvret som hittills är donerat är 999 silver och jag tycker vi fortsätter på den inslagna vägen.  :)

/MrL

Åbama

Mycket bra idé även om jag personligen hade föredragit en insamling och donationer till Fi´s valfond istället, eller varför inte den så viktiga genusforskningen :P

Sätter av en Swea direkt.  :)

MrLibertad

Vi har 7 oz silver donerat än så länge, keep 'em coming så att säga.  ;D

Jonthan

Ska man skicka silvret någonstans eller ska man ha det hemma tills det blir sålt?

MrLibertad

Citat från: Jonthan skrivet Måndag 17, November 2014, 08:56:34
Ska man skicka silvret någonstans eller ska man ha det hemma tills det blir sålt?

Det ska skickas till mig.  :)

MrLibertad

9 oz silver är nu donerat till projektet.  ;D

MrLibertad

Vi fick precis in en donation på 1000:- i kontanter.  :) :)

Det går naturligtvis bra att skänka kontanter också, t ex om man inte har något silver till övers.

PM:a mig för kontonummer om du vill skänka pengar.

/MrL

MrLibertad

MrLibertad

MrLibertad

Donerat hittills.

Silver: 11 oz
Kontant: 1200:-

Ni som tänker donera silver så bör det läggas på lådan i tid så att jag har silvret imorgon.

Vill man skänka pengar så kommer det att gå bra fram tills auktionen är över nästa Söndag.

MrLibertad

MrLibertad

Auktionen kommer av ett helt gäng olika anledningar att läggas upp i helgen som kommer istället. Det betyder att det finns tid att skänka mer silver för dom som har lust  ;) , skicka PM.

Pengar går så klart bra att skänka fram tills att pengarna från auktionen har kommit in och det är dags att görs inbetalningen.

Donerat hittills.

Silver: 12 oz
Kontant: 1400:-

PS, det fattas en SWEA på bilden.

MrLibertad

Annonsen är nu upplagd på Tradera. Fantomen hade också en kampanjkod så vi kommer inte att behöva betala någon avgift på auktionen.

IN OCH BUDA NU!!!!  8)

http://www.tradera.com/item/344289/221266663/12-oz-silver-till-forman-for-barncancerfonden-las-

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane