NGC Gradering (grupp gradering) i slutet av november 2014

Startat av Fantom, torsdag 13, November 2014, 11:29:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Bosse68

Inte allt för dåligt med tanke på att det var första gången för mig.
Tack Fantom för att du ställde upp och gjorde detta möjligt.
Hoppas att det går att göra fler gånger.

jerseph

Det var inte illa! ms70 på great white shark och ms69 på Libertaden! Snacka om över förväntan!

Fanns endast 48 andra shark mynt med ms70 såg jag! Fasen vad kul!

C-vitamin

Citat från: Fantom skrivet Måndag 29, December 2014, 23:23:31
Citat från: C-vitamin skrivet Måndag 29, December 2014, 23:02:09
Jag har inga förväntningar det var mest en kul grej, Rwandan skickades ju till dig med plasten på så jag kunde bara se om där fans större defekter :)

:)

Ehm, jag menade såklart att jag grundligt undersökte myntet och var 99% säker på att den var en ms70 ;) puh nog för att det hela var för att det var en rolig grej men hade inget av mynten fått MS 69 så hade jag nog blivit lite besviken.

Rwandan var en chansning i sista sekunden för att få ihop 2mynt då den med skadad förpackning hade ett märke på kanten :)

Fantom

Grattis alla!

Bosse68, Grattis! 4 mynt fick ms69 som är riktigt bra resultat tycker jag, borde helt klart löna sig hela graderingen ekonomiskt, speciellt ms69 Panda 2001!
Vad som har hänt med 2003, vet jag inte, konstigt dock att vi har inte fått ms68, endast ms70, ms69 och direkt ner till ms67.

sextio8, Båda Stock Horse är ms69! Grattis! Mitt favorit mynt (som jag tyckte om mest av dina mynt) Lunar 2007 (2008) ms69, samt Lunar 2005 - ms69, mycket bra resultat!
Lunar 2003 och 2006 : ms67 är något konstigt för mig, jag ser inga som helst synliga skavanker på myntet, lika fina som dina övriga Lunar mynt, så enligt mig mynten blev undervärderat, mynten borde få ms69 utan tvekan, men men det är inte jag själv som graderar mynt.
Lite synd men tycker ändå att graderingen lönar sig även för dig, Stock Horse ms69 samt två Lunar mynt ms69 värd att ha i samlingen!

p.s. 2013P AUSTRALIA AUSTRALIAN STOCK HORSE S$1 MS 69 är endast 3 mynt i ms69 och 2 av de är dina! :o

C-vitamin Grattis! 50% av dina mynt fick ms70 och 50% fick PF69 dessutom "Ultra Cameo". Jag har inget att säga (avundsjukt helt enkelt)! Gratulerar! Det var faktiskt riktigt oväntad för mig att Rwanda mynt fick ms70! :)

jerseph Grattis! du fick ms70 för skoj skull! :D, samt ms69 på Libertad! Riktigt bra resultat! Jag är avundsjukt!

2014P AUSTRALIA GREAT WHITE SHARK S50C MS 70 är ju höjdare och en riktig pärla kan jag säga!

Jag tror att NGC ska skicka mynten tillbaka snart och jag borde få spårningsnummer inom 1-2 arbetsdagar, leveransen brukar ta 1-2 veckor.
Jag återkommer även med NGCs nota senare.

C-vitamin

Citat från: Fantom skrivet tisdag 30, December 2014, 00:30:03
Grattis alla!

Bosse68, Grattis! 4 mynt fick ms69 som är riktigt bra resultat tycker jag, borde helt klart löna sig hela graderingen ekonomiskt, speciellt ms69 Panda 2001!
Vad som har hänt med 2003, vet jag inte, konstigt dock att vi har inte fått ms68, endast ms70, ms69 och direkt ner till ms67.

sextio8, Båda Stock Horse är ms69! Grattis! Mitt favorit mynt (som jag tyckte om mest av dina mynt) Lunar 2007 (2008) ms69, samt Lunar 2005 - ms69, mycket bra resultat!
Lunar 2003 och 2006 : ms67 är något konstigt för mig, jag ser inga som helst synliga skavanker på myntet, lika fina som dina övriga Lunar mynt, så enligt mig mynten blev undervärderat, mynten borde få ms69 utan tvekan, men men det är inte jag själv som graderar mynt.
Lite synd men tycker ändå att graderingen lönar sig även för dig, Stock Horse ms69 samt två Lunar mynt ms69 värd att ha i samlingen!

p.s. 2013P AUSTRALIA AUSTRALIAN STOCK HORSE S$1 MS 69 är endast 3 mynt i ms69 och 2 av de är dina! :o

C-vitamin Grattis! 50% av dina mynt fick ms70 och 50% fick PF69 dessutom "Ultra Cameo". Jag har inget att säga (avundsjukt helt enkelt)! Gratulerar! Det var faktiskt riktigt oväntad för mig att Rwanda mynt fick ms70! :)

jerseph Grattis! du fick ms70 för skoj skull! :D, samt ms69 på Libertad! Riktigt bra resultat! Jag är avundsjukt!

2014P AUSTRALIA GREAT WHITE SHARK S50C MS 70 är ju höjdare och en riktig pärla kan jag säga!

Jag tror att NGC ska skicka mynten tillbaka snart och jag borde få spårningsnummer inom 1-2 arbetsdagar, leveransen brukar ta 1-2 veckor.
Jag återkommer även med NGCs nota senare.

Jag är väldigt nöjd :) Minns när du mejlade och sa att du tyckte de såg fina ut, jag kände hur nervositeten släppte över att jag inte gjort bort mig genom att skicka 2 dåliga mynt :) sen kom känslan av nervositet tillbaka, du kanske bara sa så för att vara snäll :o Jag menar är det seriöst att skicka ett mynt om inte granskat det utan plasten av?

Vad menas med Ultra Cameo? är det finishen eller har det med kvalitén att göra?

Fantom

Citat från: C-vitamin skrivet tisdag 30, December 2014, 01:08:03
Vad menas med Ultra Cameo? är det finishen eller har det med kvalitén att göra?

Det menas hur "frysta" detaljer (reliefen) är mot spegel bakgrund på myntet. Ultra Cameo är som bäst (eller ja, man ska inte kalla den som bäst egentligen, dock jag tycker om när myntet får/har Ultra Cameo), Cameo och ingen Cameo alls.
Ibland på äldre Panda mynt får man endast Cameo vid graderingen.

Jag kopierar länken samt text på engelska, så att du får mer korrekta svar, samt om du ska googla då hittar du även bilder och mer tydliga jämförelse mellan Ultra Cameo, Cameo och Ej Cameo.

http://cointerms.com/glossary/c_definitions.htm

cameo (deep cameo, ultra cameo, or cam)
- usually refers to the looks of a proof coin, where the background design has a mirror like look and the raised design has a frosted look to it.  This contrast gives the resulting proof coin a cameo type affect.  Deep cameo and ultra cameo describe the same cameo affect and imply that the cameo look is very pronounced and easily observed.  This cameo affect is the norm for modern day proof coins, however it is rarely found on coins made for general circulation and is less common on coins minted prior to the mid-1960's.  Attractive early cameo coins often sell for substantial premiums over non-cameo's of the same date and mint mark.

C-vitamin

Då har jag en hygglig uppfattning :) Gott nytt och tack för nästa ;)

Fantom

Klart! :)

Fantom

Bosse68 
sextio8
C-vitamin
jerseph

Jag skickade PM till Er ca. 13 timmar sen. Ett meddelande till alla. Jag undrar bara om hade Ni fått PM eller inte, då jag har inte fått något svar tillbaka?  :)

Kontrollerade flera gånger och meddelande borde vara skickad.

sextio8

Ja, jag fick pm och förde över pengar direkt. De kommer nog idag då det var helgdag igår! ;D

C-vitamin

Fantom

Citat från: sextio8 skrivet onsdag 07, Januari 2015, 10:47:02
Ja, jag fick pm och förde över pengar direkt. De kommer nog idag då det var helgdag igår! ;D

Citat från: C-vitamin skrivet onsdag 07, Januari 2015, 10:56:33
Har fått pm, skickar pengarna idag :)

Trevligt! Tack! Jag var förvånad varför ingen svarade via PM (förutom Bosse68), då jag skrev :

Citat från: Fantom skrivet tisdag 06, Januari 2015, 11:03:25

...Svara gärna via detta meddelande och skriv adressen, e-post, samt mobil. telefon nummer för Postens avisering.

Ja, jag har kvar adressen och telefonnummer Bosse68, sextio8 och C-vitamin (förhoppningsvis ni har samma adress som tidigare), dock jerseph hade inte lämnat adressen och telefonnummer till mig, det blir då lite svårare för mig att leverera mynten till rätt person då. :D

jerseph

Citat från: Fantom skrivet onsdag 07, Januari 2015, 16:32:21
Citat från: sextio8 skrivet onsdag 07, Januari 2015, 10:47:02

Citat från: C-vitamin skrivet onsdag 07, Januari 2015, 10:56:33
Har fått pm, skickar pengarna idag :)

Trevligt! Tack! Jag var förvånad varför ingen svarade via PM (förutom Bosse68), då jag skrev :

Citat från: Fantom skrivet tisdag 06, Januari 2015, 11:03:25

...Svara gärna via detta meddelande och skriv adressen, e-post, samt mobil. telefon nummer för Postens avisering.

Ja, jag har kvar adressen och telefonnummer Bosse68, sextio8 och C-vitamin (förhoppningsvis ni har samma adress som tidigare), dock jerseph hade inte lämnat adressen och telefonnummer till mig, det blir då lite svårare för mig att leverera mynten till rätt person då. :D

Du har P.M. En riktigt hemsk förkylning som har satt käppar i hjulet för att svara tidigare tyvärr

Fantom

Jag lämnar försändelser till Posten imorgon under dagen.

Öppna försiktigt, speciellt om Ni ska använda kniven!

Speciellt sextio8s packet kan vara lite svårare att öppna.

p.s. Bosse68s mynt ska skickas senare, vi håller på att göra större affärer samtidigt.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane