Fantomens Silverbutik Öppnad.

Startat av MrLibertad, torsdag 24, April 2014, 12:17:00

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLibertad

Tjo.

Som synes har Fantomen öppnat en egen liten butik på forumet.

Detta kommer sig ur att vi har haft en liten diskussion över hur man ska kunna underlätta för de som säljer mycket genom forumet.

Det har varit mycket moddande för att ta bort inaktuella poster osv i de vanliga säljtrådarna och efter lite stötande och blötande kom vi fram till det här alternativet då Fantomen själv är moderator i sin egen butik och kan också lägga upp enskilda trådar för enskilda mynt osv.

Så, det är är ett bra alternativ för er som säljer mycket via forumet annars fungerar de vanliga köp och säljtrådarna bra.

Om någon annan vill starta sin egen butik på forumet så hör av er till mig för mer information. Detta gäller då så klart enbart för medlemmar, ej företag.

Och för er som undrar ifall Fantomens utlottning har någonting med det här att göra så är svaret ja på den frågan. :-)

olletski

Har butiken några öppningserbjudanden? =)

Fantom

Citat från: olletski skrivet torsdag 24, April 2014, 20:45:20
Har butiken några öppningserbjudanden? =)

Jajamän, jag håller på med det nu!  :) ;)
Hade tyvärr fullt upp idag med annat och kom hem en timme sen, så jag ska försöka hinna starta en till tråd där i butiken (enskild tråd) med Panda mynt och bilder på dom och tänkte även presentera butiken själv sen.
Fast jag ser att MrLibertad presenterade butiken riktigt bra, så jag kan egentligen slippa göra det själv (...nej, jag är inte lat, men jag är riktigt trött idag och måste hinna göra massa andra lika viktiga grejer, så samtidigt jag ber om ursäkt att jag svarar på mejlet och PM med 3-5 timmar fördröjning, fördröjning med svar ska vara även imorgon tyvärr), så jag tackar MrLibertad för en bra presentation!  :)

Jag kan då skriva öppningserbjudanden här!

Det blir så att alla medlemmar som ska handla från den nyöppnade "Fantomens Silverbutik" första två veckor (gäller från idag 24 april och tills den 8 maj) ska få vara med en till utlottning!
Jag ska lotta ut ett silvermynt : 1 oz Silver China Panda 2014 Graderad NGC MS70 :)

Så alla mina kära, "gamla" och trevliga kunder är välkomna att handla från butiken igen och alla andra medlemmar som är tveksamma passa på och kolla min butik, ni hittar säkert något intressant mynt där! Och alla nyregistrerade medlemmar är varmt välkomna till butiken...

Jag skriver in i en lista alla medlemmar som hinner handla inom dom närmaste två veckor och lottar ut myntet den 9 maj då!

:)

/Här är bilder på myntet som ska lottas ut! Riktigt maffig MS70 silver Panda!
(hoppas att ni är nöjda med öppningserbjudanden)  :P 

Azure

Fantastiskt fint och generöst av dig, Fantom :)

Fantom

Citat från: Azure skrivet fredag 25, April 2014, 16:56:53
Fantastiskt fint och generöst av dig, Fantom :)

Tack tack!

Jag skriver här i tråden medlemmar som har handlat från butiken mellan 24/04 - 08/05 så att ni vet vem är som ska vara med den här utlottningen! Samtidigt tråden blir aktiv närmaste två veckor, så att alla kan läsa öppningserbjudanden.

Fantom

Medlemslista, medlemmar som handlade mellan 24/04 - 08/05 ska vara med utlottningen :

1. Drnogo
2. lars
3. Bosse68
4. SoulCrew
5. fredrikwall67
6. njocke
7. olletski
8. lundis
9. Socialgrupp III

Fantom

Jag hade en "oplanerad" resa till Stockholm tisdag och onsdag (flög dit på tisdag morgonen och flög tillbaka på onsdag kväll, sen körde bil 30 mil hem, sov 3 timmar och åkte till jobbet... och hade sovit endast 3-4 timmar i Stockholm då), jag svarade alla mejlet och PM under morgonen, men om jag missade nåt var snäll och kontakta mig igen.
Alla som beställde mynt under dom där två dagar är självklart med i medlemslistan!
Och ni som tänker vara med i utlottningen har ju sista dagen på er nu, alla som handlar från butiken (i alla fall hinner skicka PM eller mejl) idag innan kl.24:00 är med i utlottningen!
Jag filmar utlottningen och laddar upp video här imorgon!
:)

/ Jag såg massa dyra och snygga bilar i Stockholm, så folk har ju bra med pengarna där, ingen som känner igen någon kris eller liknade, dom flesta är nöjda med livet och lever livet där.
Jag hade endast 1 "fri" timme där igår och hann då gå till Tavex och köpte guld Panda mynt över disken, 2012 året för samma priset som 2014 så det var ju trevligt!
Besökte även nymans ur och kollade på Officine Panerai klockor (mitt favoritmärke), tyvärr så räckte inte ca. 140000 kr på kontot (klockan kostar 143000 kr), annars jag skulle köpa klockan där direkt. :)
Men det blir ju någon annan gång i livet.

Fantom

Citat från: Fantom skrivet torsdag 08, Maj 2014, 13:25:35
...köpte guld Panda mynt över disken, 2012 året för samma priset som 2014 så det var ju trevligt!
Dom hade inga 5 oz och 1 kg guldpandor, så jag köpte mindre storlekar 1/20 oz några mynt blev det.  :D

toblov

Riktigt fin Panerai måste jag säga. Trots att jag personligen gillar IWC portuguese lite mer. Hur som tycker jag en det är en skön diversifiering till stacken med en "fin" (läs dyr) klocka. I alla fall bättre än pengar på banken ;)

august

Citat från: toblov skrivet torsdag 08, Maj 2014, 13:55:11
Riktigt fin Panerai måste jag säga. Trots att jag personligen gillar IWC portuguese lite mer.
IWC Portugese... mmm... väcker ett ha-begär som lämnar pandor, australiensiska fåglar och diverse kunganunor långt efter sig. Någon gång kanske, men inte just nu.

lars

Människan offrar hälsan för att tjäna pengar, sedan offrar hon pengar för att få tillbaka hälsan. Hon är så angelägen om sin framtid att hon inte njuter av nuet. Följden blir att hon inte lever i nuet och inte heller i framtiden. Hon lever som om hon aldrig ska dö och så dör hon utan att någonsin ha levt. Dalali lama
Citat från: Fantom skrivet torsdag 08, Maj 2014, 13:25:35

Besökte även nymans ur och kollade på Officine Panerai klockor (mitt favoritmärke), tyvärr så räckte inte ca. 140000 kr på kontot (klockan kostar 143000 kr), annars jag skulle köpa klockan där direkt. :)
Men det blir ju någon annan gång i livet.

köp en klocka  ;)

moonlight81

Håller med Dalai lama men han menade nog inte en klocka  ;) , själv har jag en Omega Seamaster 300 M men blev väldigt sugen på en IWC eller en Luminor. Blir till att sälja lite silver så man har råd  ::)

Fantom

Medlemslista, medlemmar som är med utlottningen :

1. Drnogo
2. lars
3. Bosse68
4. SoulCrew
5. fredrikwall67
6. njocke
7. olletski
8. lundis
9. Socialgrupp III

Filmen är klar och jag laddar upp videon idag under dagen! :)

Fantom

Se videon för att se vem som vann 1 oz Silver China Panda 2014 Graderad NGC MS70 !...

Grattis! :)

utlottning09052014

lars

Grattis till vinnaren....
spännande dragning.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane