E-mail vid mottaget forum-meddelande

Startat av MrLibertad, Måndag 02, December 2013, 07:58:17

Föregående ämne - Nästa ämne

MrLibertad

När man får ett PM på forumet så kan man ha forumet inställt så att det skickas ut ett e-mail när man får meddelandet.

I mailet står det KLART OCH TYDLIGT att man inte ska svara på e-mailet.

"OBS! Kom ihåg att detta bara är en underrättelse - svara inte på detta e-postmeddelande."

Följt av, i slutet på mailet:

"Svara på detta privata meddelande här: följt av en klickbar länk som går till din PM-box.

Anledningen till den här posten är att det har börjat komma oroväckande många svar till Admin-mailen med alla möjliga uppgifter och nog för att informationen är säker hos mig men jag vill inte ha den.

Det är dags att stressa ner och läsa vad som står i e-mailen (och helst allt). :-)

MrLibertad

Jag föreslår att alla läser vad som står i posten ovan igen. :-)

Fantom

Får man fråga?
Om man svarar på e-post meddelande som kommer genom forumet (ej PM meddelande) direkt via e-posten, då kommer väl inte en kopia till dig också?

Brukar se ut så här: exempel@exempel.com admin@adelmetallforum.se via naga.oderland.com, och då svara jag oftast direkt i samma meddelande till exempel@exempel.com, men man måste kanske svara i ett nytt e-post meddelande? Hoppa att du förstår vad jag menar. :)

Skillnaden med PM, om det är PM då den ser ut så här : Nytt privat meddelande: SV: (Ämne saknas) Investera i Guld - Investera i Silver - Ädelmetallforum.se via naga.oderland.com

MrLibertad

Det är klart du får fråga. :-)

Vanlig e-post som skickas genom forumet är inga problem utan det fungerar som du beskriver mellan de som skickar e-posten.

Däremot så får admin-mailen en hel del direkt PM-svar trots att det står att man inte ska svara på mailet och det kan bli lite problem vid t ex affärer etc etc om jag inte ser det i tid.

Sverre

En lösning på det problemet kanske kan vara att PM-mailet inte upprepar vad som står i PMet, utan bara innehåller en länk till PM-boxen.
:-X

MrLibertad

Citat från: Sverre skrivet Söndag 23, Mars 2014, 18:05:11
En lösning på det problemet kanske kan vara att PM-mailet inte upprepar vad som står i PMet, utan bara innehåller en länk till PM-boxen.
:-X

Det kan jag tyvärr inte ändra då det är inbyggt i själva forumkoden.

Man kan dock, inne i sin egen profil, stänga av emailnotifieringarna för PM, då ser man bara när man har fått PM när man är inne på forumet.

Mange

Går det möjligtvis att ändra mailadressen för PM till något annat än admin@..., samt därefter sätta en autoreply på alla mail som skickas till denna adress.
Då får avsändaren snabbt (och automatiskt) information över sitt misstag, plus att admin slipper onödigt arbete.

MrLibertad

Citat från: Mange skrivet Söndag 23, Mars 2014, 20:06:41
Går det möjligtvis att ändra mailadressen för PM till något annat än admin@..., samt därefter sätta en autoreply på alla mail som skickas till denna adress.
Då får avsändaren snabbt (och automatiskt) information över sitt misstag, plus att admin slipper onödigt arbete.

Nopp, kan inte ändra en emailadress enbart för PM, allt "sköts" av forumets huvudemail så att säga.

MrLibertad

Kan någon eller några skicka mig ett PM för ett litet test?

Tack på förhand.

Bosse68

MrLibertad

MrLibertad

Vi har fått ganska många nya medlemmar sedan den här posten skrevs men den tål att upprepas då jag senaste dagarna har fått PM-svar till forum-mailen som inte är till mig.

Logga ALLTID in på forumet för att läsa dina PM under "Mina Meddelanden".

Jag upprepar därför denna. :)

I mailet står det KLART OCH TYDLIGT att man inte ska svara på e-mailet.

"OBS! Kom ihåg att detta bara är en underrättelse - svara inte på detta e-postmeddelande."

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane