Detta forum håller på att dö. Det är tråkigt, men verkar oundvikligt

Startat av august, torsdag 14, December 2023, 19:30:50

Föregående ämne - Nästa ämne

Hodja

Jag skulle kunna hjälpa till med forum.. hållt på lite med webdesign och programmering. var några år sedan nu dock. discord låter annars som en bra idé tycker jag.

Birka

Tråkigt att vi inte kan få tag på Silverräven och Mr Libertad för i så fall hade vi kanske fått köpa loss hela htmlstrukturen med lösenord och serverplats. Nu vet jag ju inte vad som hänt med grundarna men det känns som om vi hamnat på pottkanten. Det är lite respektlöst mot medlemmar som varit med i många år.

Knivmakaren

Är det någon som försökt få tag på Silverräven och Mr Libertad på annat vis än genom forumet?
Mr Libertad finns med på en myntsida på facebook. Har själv handlat av honom. Kanske han svarar på messenger?

Man får hoppas att det inte hänt dom något. För svara borde de kunna göra.

JohanB

Citat från: Knivmakaren skrivet fredag 02, Februari 2024, 07:24:51
Är det någon som försökt få tag på Silverräven och Mr Libertad på annat vis än genom forumet?
Mr Libertad finns med på en myntsida på facebook. Har själv handlat av honom. Kanske han svarar på messenger?

Man får hoppas att det inte hänt dom något. För svara borde de kunna göra.

Det är väl nu fritt fram att söka MrLibertad och Silverräven på alla andra möjliga sätt som går, än genom forumet!
Jag har inte FB & eller andra sociala medier, annars skulle jag också göra det själv.

Silverräven firade officiellt sin 30-årsdag på forumet 2012, så han är inte mer än 42 år i dag. Borde kunna höra av sig och ge sin syn på det här dilemmat vi sitter i.

Även om han inte är delaktig i nuvarande admin, trots att han står som det och intea har loggat in sen 2018, kan han i alla fall gärna höra av sig om han läser det här!
Han borde väl av nyfikenhet glutta in då och då på ett forum som han var med att starta 2011...!

Så Silverräven, om du läser det här, välkommen att ge någon av oss en ledtråd hur vi ska bete oss i denna delikata fråga. Det är i alla fall över 2000 registrerade medlemmar och 10-tusentals gäster på det här forumet, som f.n. seglar som en Flygande Holländare!

Jag vädjar även till MrLibertad, som om du har någon som helst möjlighet att själv eller genom någon annan, kontakta eller maila t.ex. någon moderator och släppa forumets inloggningsuppgifter för att utöka Admin, så är du mer än välkommen att göra detta.

Vi förebrår dig inte MrLibertad, utan förstår att du råkat ut för någon livsavgörande händelse som vi önskar dig all lycka i världen att överkomma och reda ut.

Birka

Nu har jag raderat alla mina privata meddelanden (PM) som en försiktighetsåtgärd ifall forumsidan är hackad. Ser också att August verkar ha loggat ut för gott.

Coltrane

Jag följde gbz's råd och skapade en Discordkanal som backup ifall forumet bara försvinner plötsligt en dag.

https://discord.gg/FhHmPnGD

JohanB

Citat från: Coltrane skrivet Måndag 05, Februari 2024, 21:03:55
Jag följde gbz's råd och skapade en Discordkanal som backup ifall forumet bara försvinner plötsligt en dag.

Lovvärt initativ, men jag får det inte att funka.

Får följande meddelande när jag klickar på inbjudan:
Safari kan inte öppna sidan eftersom adressen är ogiltig

Kan det bo på att jag är utomlands?? Kanske jag gör nåt fel....
Ska nån app laddas upp?

Coltrane

Citat från: JohanB skrivet tisdag 06, Februari 2024, 10:10:00

Ska nån app laddas upp?

Det ska inte behövas mer än att du accepterar inbjudan och skapar ett konto, allt i webläsaren. Den kommer antagligen fråga om du vill ladda ned appen men det är inte nödvändigt. Det bör fungera utomlands, såvitt jag vet.

Testa att gå via discord.com och kör Open in Browser där.

august

Citat från: Birka skrivet Måndag 05, Februari 2024, 11:29:53
Nu har jag raderat alla mina privata meddelanden (PM) som en försiktighetsåtgärd ifall forumsidan är hackad. Ser också att August verkar ha loggat ut för gott.
august har inte loggat ut för gott, men som alla andra hoppas han på en lösning. Det kommer dock inte att vara jag som skapar den.

JohanB

Citat från: Coltrane skrivet tisdag 06, Februari 2024, 21:48:58
Citat från: JohanB skrivet tisdag 06, Februari 2024, 10:10:00

Funkar fortfarande inte
Sitter i Asien med WiFi på min ajpädd
Open Browser vet jag inte vad det är......
Får bara det här på skärmen när jag klickar på din länk:

Ska nån app laddas upp?

Det ska inte behövas mer än att du accepterar inbjudan och skapar ett konto, allt i webläsaren. Den kommer antagligen fråga om du vill ladda ned appen men det är inte nödvändigt. Det bör fungera utomlands, såvitt jag vet.

Testa att gå via discord.com och kör Open in Browser där.

kristensson

Jag går in på forumet med min iPhone, men har bekanta som bara kommer till en tom blank sida?
Någon som upplevt detta eller har en förklaring/lösning på problemet?

JohanB

Vi ger inte upp!

Vi jobbar på att försöka kontakta admin för att i första hand få loss forumet, i andra hand starta nytt!

Forumet Ska Inte Dö!

JohanB, Zodiac, Knivmakaren, Birka m.fl.

JohanB

Citat från: kristensson skrivet Söndag 11, Februari 2024, 18:06:53
Jag går in på forumet med min iPhone, men har bekanta som bara kommer till en tom blank sida?

Hej Kristensson,

Först tackar jag dig för dina förträffliga comex-rapporter! Jag uppskattade dom verkligen!

Forumstatus:
Varken moderatorerna eller andra medlemmar får tag i någon av admin. Det är också någon http-port 80 ? eller nått som är öppen och ger blanksidor. Nånting med säkerhetscertifikat. Sajten är ju inte uppgraderad på länge.
Felet är identifierat av en medlem, men det går inte att kontakta MrLibertad sen slutet på november och vi vet inte vad som hänt med honom. Han upphörde plötsligt tvärt att kommunicera den 17 nov och han har trots påstötningar fortfarande inte hört av sig sen dess.
Den andre admin, Silverräven "gick upp i rök" 2018......

Säg till din kompis försöka skriva in :  https://www.adelmetallforum.se
Det funkade för mig i Safari på min I-pad.
http://www.....osv som man får upp när man googlar ger blanksidor för mig också.

Hoppas vi får se dig regelbunet igen sen när vi fått ordning på forumet i någon form.

JohanB

PS PM:a gärna om det är något du vill fråga om.

Coltrane

Citat från: kristensson skrivet Söndag 11, Februari 2024, 18:06:53

Jag får så på Firefox på mobilen men på datorn fungerar inte Brave men Firefox går bra.... mycket märkligt.

Sponsorer

Guld & Silverpriser

Senaste Inlägg

Den STORA (enda) tråden för kommentarer angående silverspot by gbz
torsdag 25, Juni 2026, 15:21:37

Sverige - Hur mår vi ekonomiskt? by gbz
tisdag 23, Juni 2026, 23:56:11

Mormors Guld by sputnik
Söndag 21, Juni 2026, 06:22:54

meddelande delen på forumet? by Au
lördag 20, Juni 2026, 08:35:18

Bad jokes. by Tyr
fredag 19, Juni 2026, 19:36:53

Oseriösa säljare på Tradera. by Tyr
torsdag 18, Juni 2026, 19:33:32

(Såld)[Säljes]: Lot om 5 st 1oz silvermynt (3 Kookaburror, 1 koala & 1 Panda) by Mange
torsdag 18, Juni 2026, 17:20:42

Guld säljes. 10 g guldtacka. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:33:24

Guld säljes. Sovereigner till spotpris. by Birka
tisdag 16, Juni 2026, 23:30:32

Köpes: Guldtacka 50gram, eller Guldmynt till samma värde. by Berlusconi
Måndag 15, Juni 2026, 19:30:50

Irankriget by gbz
Söndag 14, Juni 2026, 13:51:12

Den STORA tråden för aktier i gruvbranschen by gbz
lördag 13, Juni 2026, 23:09:43

***Pausad***Spotpris, silver kilomynt Lunar Tupp 2017 by Coltrane